Ik heb een auto dilemma.
Afgelopen zomer een Fiat 500 uit 2013 gekocht. Ondertussen al 20d km mee gereden, dus nu staat er 101d km op de teller. Om mij heen zie ik ondertussen allemaal cabriootjes rijden en als de zon schijnt denk ik shit, jammer dat het panoramadak niet open kan.
Nu zag ik dit weekend een hele mooi Fiat 500C te koop staan. Ook uit 2013, maar slechts 63d km op de teller, dealer onderhouden. Staat te koop voor 6950, maar er komt nog 250 rijklaar kosten bij.
Ik ben gisteren naar de dealer geweest, met het idee om mijn auto in te ruilen en dan zo’n 1500 bij te betalen of zo. Maar nu blijkt dus dat mijn auto voorheen schade heeft gehad en er een nieuwe bumper op zit (ik had geen idee) en het portier aan de bijrijderskant ook niet goed zit, dus daar is ook ooit iets mee gebeurd. Al met al wilde hij me 4700 voor mijn auto geven, dus dan moet ik nog 2500 bijleggen; een stuk meer dan ik in gedachten had, maar goed ik had mijn auto dus in waarde hoger geschat. Die 2500 zou ik in theorie wel kunnen betalen.
Mijn vriend vind het echter onzin dat ik zoveel geld wil bijleggen voor een auto uit hetzelfde bouwjaar, enkel voor ‘een stoffen doek’. Hij stelt dat cabrio’s helemaal niet praktisch zijn en is bang dat ik spijt zal krijgen. Aan de ene kant denk ik ja, misschien slaat het ook nergens op om nu 2500 euro te betalen om een cabrio te hebben, maar aan de andere kant ga ik ook 40d km ‘terug’ en zitten er wel wat problemen aan te komen in mijn auto (banden zijn niet helemaal goed meer, er is een klein probleem met de startmotor etc.). Wat zouden jullie doen?