Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Iemand nog tips voor een koel oogschaduwpalette? Ik heb erg veel warme maar praktisch geen koele, en ik ga dat steeds mooier vinden.

Jeffree Star cremated :joy:

3 likes

Zou beginnen met een facewash te gebruiken want micellair water op zich is eigenlijk niet genoeg. Daarna eventueel een exfoliant (die meteen ook je scrub vervangt) en ten slotte je dagcreme. Dit lijkt me alvast een goede basis. Oh, en een SPF overdag is ook aangeraden, zeker als je een exfoliant zou gaan gebruiken.

Edit: en qua merken zou ik aanraden eens bij Holland&Barret te kijken voor een milde facewash en misschien dagcreme. En qua exfolianten is The Ordinary lekker betaalbaar.

1 like

Mochten de tips die je al hebt gekregen niet helpen zou ik eens een andere foundation proberen.Ik heb een soortgelijke huid als die van jouw en die foundation was eerst ook mijn favoriet maar nu heeft hij al een tijdje een nieuwe formule en hebben ze hem bij mij afgeraden.Hij schijnt nu stukken minder te werken voor mijn huid,heb de gok dus ook maar niet genomen aangezien hij niet zo goedkoop is dat je denkt: ik probeer het ff.Echt jammer want hij was eerder echt super fijn,en de eerste die ik helemaal op hebt gemaakt omdat ik hem zo fijn vond.

1 like

:joy::joy: no thanks!

Heb je ook echt ergens last van waarvan je denkt dat het ligt aan de “slechte” reiniging? Zoals veel oneffenheden/pukkeltjes of iets anders. Ik heb namelijk dezelfde routine als jij, alleen smeer ik ‘s nachts nog een nachtcrème en mijn huid is juist heel egaal en mooi. Ik weet ook dat micellair water alleen niet voldoende is, maar ik vind het ook zonde om met andere producten te gaan klooien als mijn huid hier nu blij mee lijkt. Maar als je wel ergens last van hebt snap ik natuurlijk dat je dat aan zou willen pakken!

En @Jeg. Ik heb met enige regelmaat best last van een onrustige huid. Vooral het gebied van mijn kin en kaak. Daar zitten ook altijd de meeste mee eters. Mijn voorhoofd is vaak heel droog. Daarom heb ik het idee dat mijn huid wel wat extra verzorging kan gebruiken.

Mn make-up zit vaak ook niet zo mooi op mijn kin. Terwijl dat de plek is waar ik het juist wel mooi wil hebben. Als mijn huid wel rustig is dan zitten er altijd nog rode plekken waar de puistjes hebben gezeten dus daar baal ik altijd wel van.

Dat is dus een beetje de reden dat ik het gevoel heb dat wat ik nu doe eigenlijk niet voldoende.

Fijn dat jij een hele egale huid hebt en t voor jou wel voldoende is :grin:

Edit: @zomerliefhebber bedankt voor het delen van je routine! Interessant om te lezen :grin: . Ik ga me eens verdiepen in het type producten dat jij gebruikt. Ik ken bijv. alleen een primer als basis voor je make up. Werking van een toner ken ik dan weer niet zo goed.

Heeft er iemand hier ervaring met traangoot fillers? Echt al vanaf mijn puberteit dat de huid onder mijn ogen gewoon steeds dunner is geworden en stoor me er dus al ongeveer 10-12 jaar ontzettend aan. Mijn kringen zijn dus echt blauw en ingedeukt, vooral dat ingevallen gedoe vind ik kut en dacht dat zulke fillers dan dus wel een optie zouden kunnen zijn? Maar blauw komt dus ook door adertjes en heb bijv 1 adertje dat je heel duidelijk ziet, en heb gelezen dat wanneer die filler in een ader terecht komt je blind wordt dus nu durf ik niet :joy:

1 like

Ja ik dus ook! En kwam er achter dat een aantal voor en na foto’s die ik heel goed gelukt vond door een kliniek vlakbij mijn werk gedaan zijn. Dus nu overweeg ik om daarheen te gaan. Haha nee die complicatie van kans op blindheid als er iets mis gaat is ook wel echt heel erg angstaanjagend.

Even een ongevraagde tip voor iedereen met pigmentvlekken.
Ik had er door zwangerschap nogal last van. Een soort van zonnebril afdruk rondom mijn ogen. Ik smeer nu sinds een week of 3 met het Alpha Arbutin serum van the ordinary, en mijn pigmentvlekken zijn al beduidend minder geworden!
Ik was er op voorhand wat sceptisch over, want het kost bijna niks, en heb nogal een dure smaak als het op mijn huid aankomt. Maar ik ben echt tevreden!

6 likes

Neeeee niet googlen wat er allemaal mis kan gaan, dan ga je meteen dood en vallen je benen er af haha. Ik zou een consult boeken bij de kliniek waar je graag heen zou willen gaan en vragen om informatie. Vragen naar de gevaren en je gerust laten stellen. In hoeveel van de gevallen prikken ze idd in een ader, is dat in een ader die bijna niet zichtbaar is of ook in zichtbare? Zou echt al je vragen op tafel gooien en daarna beslissen of je het doet of niet. Een oud forumster (geen idee of ze er nog zit) heeft het ook gedaan en vond het bij haar echt super mooi!

Ik heb het recentelijk laten doen. Aan de blauwe/zwarte kleur kunnen ze niks veranderen. Maar aan de kringen wel. Het deed helemaal geen pijn. Ze prikken een gaatje meer in je wang, en daar brengen ze dan een canule in(botte naald) en dan vullen ze het op. Het is een subtiel verschil vooral voor jezelf. Ik zie er gewoon veel uitgeruster uit, vooral met concealer op. Je woont in Rotterdam toch? Dan kan ik je m1 med beauty aanbevelen, zit op de Parklaan. Ze hebben nu ook een aanbieding en valt het qua prijs heel erg mee.

Ik kan je wel in een dm de voor en na foto’s sturen?

1 like

Oh dit wil ik proberen! Heb al van alles geprobeerd maar niets heeft echt geholpen. Smeer je dit dan na je dag/nachtcreme op?

Oké klinkt akelig maar ja wat verwacht je ook hè haha. Fijn dat je zo tevreden bent! Hoe vond je het qua pijn, want je zegt dat je niets voelde, werd dat verdoofd ofzo dan? En was het resultaat meteen zichtbaar of verandert dat nog? En dat je zegt vooral verschil voor jezelf, zien anderen wel dat er iets ‘anders’ is of je er ‘beter’ uit ziet ofzo of helemaal niet? En ja daar woon ik! Ik had zelf een andere gevonden, en ben heel benieuwd naar foto’s! :grinning:

Nee ik gebruik het na mijn reiniging en onder mijn dag en nachtcrème. Hoop dat het wat voor je doet!
Schijnt wel zo te zijn dat hoe ‘verser’ je pigmentvlekken, hoe eenvoudiger ze weg te krijgen zijn. Dus als ze er al langere tijd zitten wellicht minder resultaat. Maar voor die paar euro lijkt me in elk geval het proberen waard!

1 like

Dank je, Max Favtor is wel lekker budgetvriendelikk, ga ik eens proberen!

1 like

Heeft iemand ervaring met het slikken van collageen poeder of supplementen? Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niet echt iets vinden.

Ik heb net in een impulsieve bui van dat poeder besteld. De before and after foto’s zien er goed uit maar vraag me af in hoeverre die echt zijn.

1 like

Ik heb dit vorig jaar laten doen en het viel hartstikke mee. Zoek alsjeblieft wel een goede kliniek want als het op de verkeerde manier gedaan wordt kan je last krijgen van het Tyndall effect waardoor het blauwe nog meer zichtbaar is.

Ik wil je in een dm wel mijn voor en na foto laten zien. Het viel anderen niet perse op zo van daar zitten filmers in maar je oogopslag ziet er wel frisser uit.

3 likes

Heb je hier al veel laten doen? Ik zie dat ze maar 1 arts hebben?
Benieuwd naar je ervaring.

Iemand ervaring met f.aceland voor Botox in rdam?

Wel in Eindhoven en vond het echt super chill!

1 like