Ik heb een paar jaar terug met mijzelf afgesproken dat ik na elke douchebeurt bodylotion zou opsmeren, en hoewel ik het in het begin echttt stom vond (ik begreep nooit hoe mensen dat deden, wanneer ze zich aankleedden enzo, met dat plakkerige spul op, haha!) vind ik het nu echt fijn! Mijn huid is altijd heel zacht en ik heb het idee dat het ook erg geholpen heeft tegen ingegroeide haartjes, waar ik vaak last van had.
Ik maakte die afspraak met mijzelf overigens omdat ik destijds veel te vaak eventjes onder de douche sprong omdat ik te lui was om me bij de wasbak te wassen of mijn skincare te doen. Soms ging ik zelfs onder de douche staan om mijn gezicht te reinigen en mijn tanden te poetsen, vet zonde! Nu douche ik netjes maar eens per dag, of twee keer als het echt heel warm is, en doe ik mijn skincare gewoon voor de spiegel. 
Wat nagels betreft snap ik je heel goed! Ik vind het zelf ook veel minder leuk om mijn nagels te lakken wanneer ze erg kort zijn, omdat de lak dan veel minder goed blijft zitten. Ik merk zelf dat voor mij een goede basecoat wel echt heel veel uitmaakt, vooral zo’n product waar nylonvezels in zitten die je nagel sterker maken is echt goud. Mavala heeft er eentje, en Essence had er ook één in het assortiment. Misschien is het ook wat voor jou! Verder vind ik de Miracle Base Coat van Mesauda heel erg fijn, die voelt een beetje rubberachtig, waardoor nagellak bij mij letterlijk nooit meer chipt. In ieder geval is je handen/nagels verzorgen mijns inzien ook zonder nagellak fijn, ik vind zoveel handen met ongelakte, korte nagels er ook heel mooi uitzien!

Ga even naar allebei kijken.