Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ook @zomerliefhebber, een beetje laat, maar check de Basic Bitch en Prissy Princess palettes van MAC!
Ik vond de Basic Bitch er op foto’s een beetje meh uitzien, maar sinds ik hem heb is het echt mijn go-to geworden voor every day en smoky eye looks. De oogschaduws zijn goed gepigmenteerd, de selectie aan kleuren is veelzijdiger dan lijkt en de highlighter die erin zit is echt to die for.

De Naked Basics 2, Smashbox Punked Cover Shot en Smashbox Matte Cover Shot zijn ook heel mooi neutraal-koel voor elke dag, en hebben een fijn, handzaam formaat.

4 likes

Dank je, wouw, vooral de onderste ziet er erg mooi uit! Goed gepigmenteert dus? Ik heb 2 andere palettes van MAC maar die vallen een beetje tegen qua pigment.

ICI Paris heeft nu 25% korting op een aantal paletten van Anastasia Beverly Hills (meer soorten dan eerst), Bobbi Brown, Shiseido, Lancôme. Verder is er ook andere make-up in de sale, maar daar heb ik niet naar gekeken.

2 likes

Ja, de kwaliteit is veel beter dan die van de mini palettes, die vond ik zelf echt niet het geld waard!

1 like

Oke het hoort hier semi, maar heeft iemand hier ervaring met de Dyson airwrap?
Ik ben zo onhandig met een krultang, stijltang, of carmenset. Ik krijg er net niet de luchtige slag/krullen mee die ik wil. Ik heb heel fijn, sluik en lang haar, dus ik ben wel bang dat de krul er zo uit gaat.

2 likes

Top, thanks voor de tip! Kende de site inderdaad nog niet, is wel handig zon tool. En @Snowman jij ook bedankt :slight_smile: Ga even naar allebei kijken.

Alicia Keys komt met een make-upmerk. Ik snap dit dus niet. Zij was degene die overal aankondigde dat zij geen make-up meer ging dragen (meerdere keren wel gezien dat ze wel make-up op had) omdat ze zo zichzelf beter kon vinden en het bevrijdend was. Okay meit nu vind je het ineens wel goed?

26 likes

Oh en wie kijkt er nu naar Alicia Keys voor make-up inspo?

1 like

Haha, wat een rare omslag! Werd haar tutorial van haar eigen skincare regime van 500 dollar eerder dit jaar trouwens niet afgekraakt door o.a. Hyram? Ik verwacht dat haar lijn het niet zo goed gaat doen bij het publiek.

2 likes

Was het geen skincare waar ze mee zou komen?

Hereforthetea zegt make-up onder de paraplu van ELF.

Ik ben ooit jaaaaren geleden begonnen met een starterset van shellac4u, die verkopen CCO een soort namaak van CND. Ben nog altijd super tevreden hiermee, blijft toch zeker wel 10 dagen echt mooi zitten. Lamp doet het na 7 jaar nog steeds goed en ze zijn niet al te duur!

https://www.shellac4u.nl/starter-set-basis-

Heb ook wel eens kleurtjes gebruikt van AstraNails, vind dat ze prachtige kleuren hebben, maar vind de producten niet geweldig, ondanks dat het vrij prijzig is.

1 like

Ik had net ineens een hersenspinsel toen ik op de wc zat. Geen idee of er animo voor is maar het lijkt mij dus heel chill om een beautyruiltopic te openen. Of is er ooit al eens zoiets geweest?

Ik ben namelijk een beetje een kneus met make up, hoewel ik het wel leuk vind om ermee te experimenteren. Maar het komt er dus op neer dat ik heel vaak dingen koop die ik dan uiteindelijk na 1 keer proberen nooit meer gebruik omdat het toch niet helemaal mijn kleur is, of dat de dekking van de foundation me toch niet zint. Ik vind het in de winkel blijkbaar heel lastig inschatten of iets mooi is of niet. Al die paletten, foundations en lippenstiften die ik maar een a twee keer heb gebruikt wil ik ook niet weggooien. Misschien dat anderen op het forum die dan eerst nog willen uitproberen dacht ik. En misschien kunnen we zo een soort circulair ruilsysteem bedenken.Ik weet verder nog niet helemaal hoe dit dan logistiek vormgegeven zou moeten worden en of het wel coronaproof is.

Edit: Misschien kun je mijn bericht liken als je hierin geïnteresseerd zou zijn en zou willen deelnemen. Dan kunnen we zien hoeveel animo er is. (omg ik voel me nu een 11-jarige YouTuber. ‘LiKe MiJn BerIcHtJe En Ik LiKe TeRuG.’)

22 likes

Ik vind dit een heel leuk idee! Op een ander forum heb ik ooit eens meegedaan met een beautyruilbox, er werd een (redelijk grote) box opgestart met producten die de starter niet gebruikte en die ging dan een hele lijst deelnemers bij langs. Wat je er aan waarde uit haalde moest je er ook weer bij in stoppen, en uiteindelijk kwam de box weer terug bij de starter. Was ook erg leuk!

3 likes

Wow, dat is ook echt een heel leuk idee! Laten we even afwachten of er veel animo is voor zoiets.

1 like

Hebben jullie tips om je make-up kwasten goed te wassen? Ik krijg m’n foundationkwast echt met moeite schoon.

Papje maken van kokosolie en een milde shampoo. Evenveel kokosolie als shampoo gebruiken. Kwast er paar keer in ronddraaien en uitspoelen. Kreeg ook sommige kwasten niet goed schoon maar dit werkt echt heel goed. Was daarna mijn kwasten nog wel een keer extra met een sopje met alleen shampoo. Zodat ik zeker weet dat al het vet er ook uit is.

2 likes

Dr Bronner vloeibare castille zeep. Werkt geweldig. Ik bergrijp nu waarom, er zit veel natuurlijke olie in. Het is de eerste zeep die mijn kwasten echt mooi houdt, omdat de haren niet uitdrogen.

1 like

Wanneer je niks nodig hebt, maar plotseling bedenkt dat een berry lip stain wel leuk zou kunnen zijn, je ontdekt dat die van Clarins 50% afgeprijsd zijn, je vervolgens ziet dat Luminous Silk in jouw lichte spookkleur ook 50% afgeprijsd is, en je ziet dat één van je favoriete nostalgische zomerparfums 60% afgeprijsd is… :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:

De gezichtscrème heb ik ook gewoonweg besteld omdat ik een kortingscode had voor 10 euro korting op een bestelling vanaf 60 euro, zo slecht (maar zo goed, aaah, ik kan zo genieten van ~koopjes~)!

10 likes

Mensen ervaring hiermee?