Het Beautytopic #2 (Deel 1)

volgens mij is het vooral uv-licht wat het doet! dus ik zou ze zeker donker proberen te bewaren, in een kast ofzo!

1 like

Iemand ervaring met het clay and glow masker? Is het echt het geld waard :thinking:

Heeft iemand van jullie ervaring met benefit brow bar?

Ik wil dit dus zo graag proberen haha

@Fleures ja heb er ook mee gewerkt, wat wil je weten?

Ik heb niet echt specifieke vragen, maar vind het wel interessant om wat ervaringen erover te horen. Ik heb zelf best “kale” wenkbrauwen, ook met vrij lichte haartjes. Ik teken nu steeds bij, maar het idee van wenkbrauwen verven spreekt me wel aan, zoveel minder werk. Maar heb nog nooit iets aan mijn wenkbrauwen laten doen dus ben een beetje huiverig merk ik

Wenkbrauwen verven (zoals ze bij Benefit doen, met alleen verf) zou ik persoonlijk alleen doen als je wel volle wenkbrauwen hebt, maar je lichte haartjes hebt of ze gewoon wat donkerder wil. De eerste 1/2 dagen zit er nog wat verf op de huid waardoor je wenkbrauwen voller lijken, maar dat slijt er best snel af en dan zit de verf alleen op de haartjes, dus vaak moet je dan nog wel bijtekenen om ze voller te krijgen. Voordeel is dan wel dat je de vorm grotendeels al hebt en het bijtekenen wat minder werk is/sneller klaar is.

Als je je wenkbrauwen wilt verven én niet meer bijtekenen voor een paar weken, dan zou ik eerder hennabrows aanraden. Henna pakt beter op de huid dan gewone verf, hierdoor heb je dus ook een veel voller effect en hoef je vaak de eerste 2/3 weken amper tot niets bij te tekenen, daarna gaat het langzaam vervagen. (Tenzij je bijv een hele vette huid hebt, dan slijt het wat sneller)

Als je wat huiverig bent en het je eerste keer is, vind ik de browbar van Benefit wel een aanrader. Scheelt natuurlijk per filiaal wie er staat, maar ik zou heel erg naar de wenkbrauwen kijken van degene die er staat. Mijn ervaring is, wenkbrauwstyliste met lilleke wenkies = 9/10 keer ga je teleurgesteld naar buiten.

4 likes

Super bedankt voor je uitgebreide reactie, echt heel fijn!
Ik ben toevallig aan het overwegen om binnenkort naar een wat luxere kapper te gaan dan mijn gebruikelijke thuiskapper. Ik zag dat ze bij dat kapsalon ook henna brows doen, dus dat is ook het overwegen waard dan!

Ik heb zelf ook hele lichte wenkbrauwen met wat dunnere plekjes. Ik heb ze een keer met henna laten doen en dat bleef super goed zitten, alleen vond ik de kleur echt veel te donker. Dus ik zou wel goed aangeven dat het je eerste keer kleuren is en dat je graag een tint zou willen die dicht bij je eigen kleur ligt. Nu heb ik ze vrij recent laten kleuren met gewone verf en dan vind ik iets donkerder juist wel fijn, omdat het niet op de huid blijft zitten. Dus dan oogt het toch iets lichter. Qua houdbaarheid is henna wel echt super!

1 like

Zoals @Acculader al zei, Glycolic Acid van The Ordinary!! Dagelijks 's avonds aanbrengen met een wattenschijfje en goed beschermen tegen de zon want zuren maken je huid wel gevoeliger aan UV-straling. Ik heb een hele fles opgebruikt en sindsdien heb ik nog maar af en toe een paar knobbeltjes ipv mijn hele bovenarm vol!

1 like

Zou het op een of andere rare manier kunnen dat mijn huid reageert op de hyaluronic acid 2% van to? Vind t zo raar. Heb geen gevoelige huid. Als ik het gebruik krijg ik een hele droge, jeukende trekkende huid de dag erna.

@Acculader @VickyViolence dank!! Ga ik proberen :smiley:

2 likes

Maak je voor en na gebruik je gezicht vochtig? Hyaluronzuur is vochtinbrengend, maar als je na gebruik je huid niet vochtig maakt of insmeert met crème ontrekt het juist vocht uit de huid, dus daar zou je wel een droge huid van kunnen krijgen!

Hier staat het ook wel duidelijk uitgelegd https://hbfit.com/does-biotin-cause-acne/

2 likes

Zou wel kunnen! Lees dit maar: https://www.harpersbazaar.com/beauty/skin-care/a31116680/are-you-misusing-hyaluronic-acid/

Oke, blijkbaar is er interesse in een beautyruiltopic, heel leuk! :smiley: Zoals ik al zei weet ik nog niet helemaal hoe ik dit logistiek moet vormgeven. Hieronder een opzetje, misschien hebben jullie nog op- of aanmerkingen voordat ik het topic open?

Ik denk dat het een non-discussietopic moet worden met alleen een openingspost met daarin de regels. Alle posts daaronder zijn van leden die iets te ruil aan willen bieden.

Regels:

• In dit topic worden alleen producten te ruil aangeboden. Er mag geen geld gevraagd worden.

• Ieder aangeboden product moet nog houdbaar zijn en er moet nog minimaal 30% van over zijn.

• Maximaal 1 post per gebruiker met daarin alle producten onder elkaar die je te ruil aanbied. Zet er minimaal bij: hoelang het ongeveer geopend is, welk deel van het product nog over is, kleurcode (als die er is) en een afbeelding van jezelf of van internet geplukt.

• Zet onderaan de post waar je het voor zou willen ruilen.

• Zet de regio waar je woont erbij als je open staat voor een fysieke ruilactie.

• Als je interesse hebt in een bepaald product stuur je het betreffende forumlid een DM en kun je daar verder tot een deal proberen te komen.

• Als het tot een deal is gekomen pas je jouw eigen post aan. Verwijder het product uit je originele post of verwijder je gehele post.

• Verzendkosten zijn voor de verzender.

• Naast make-up mogen er ook andere beautygerelateerde producten worden aangeboden, denk aan krultangen, haarspray, pincetten etc. Het doel van dit topic is echter dat je producten die toch niet helemaal je smaak blijken te zijn, niet hoeft weg te gooien. Als iets troep is (denk aan een stijltang van de action van 8 euro) en niemand anders gaat hier blij van worden, dan hoef je het ook niet aan te bieden.

8 likes

Duidelijk verhaal!! Dus in principe kan je prima biotine nemen, zolang je maar niet te hoge concentratie binnenkrijgt, dus liever niet de pure vorm, en ervoor zorgt dat je B5 op peil blijft.

Tnx!

Ja je moet voor en na goed vochtig maken. Ik heb dit

Heeft iemand de nyx bare with me foundation in pale light? Is die erg roze? Ik heb een neutrale ondertoon en vanilla nude (geel, mijn voorkeur) is uitverkocht.

Aan de naam te zien is ie roze, bijna alles wat pale heet is roze want lichte mensen kunnen geen gele ondertoon hebben/willen. Maar na swatches gezien te hebben is ie ook roze, zou niet zeggen mega mega roze maar ja wel roze. Als je normaal iets met een gele ondertoon gebruikt dan is deze vrij roze en zou ik m niet zo snel pakken.

1 like

Ik heb dat topic aangemaakt maar hij is afgekeurd door de moderatoren. :frowning: we kunnen het in dit topic natuurlijk alsnog doen maar ben bang dar dat een beetje onoverzichtelijk wordt.

2 likes