Oke, blijkbaar is er interesse in een beautyruiltopic, heel leuk! Zoals ik al zei weet ik nog niet helemaal hoe ik dit logistiek moet vormgeven. Hieronder een opzetje, misschien hebben jullie nog op- of aanmerkingen voordat ik het topic open?
Ik denk dat het een non-discussietopic moet worden met alleen een openingspost met daarin de regels. Alle posts daaronder zijn van leden die iets te ruil aan willen bieden.
Regels:
-
In dit topic worden alleen producten te ruil aangeboden. Er mag geen geld gevraagd worden.
-
Ieder aangeboden product moet nog houdbaar zijn en er moet nog minimaal 30% van over zijn.
-
Maximaal 1 post per gebruiker met daarin alle producten onder elkaar die je te ruil aanbied. Zet er minimaal bij: hoelang het ongeveer geopend is, welk deel van het product nog over is, kleurcode (als die er is) en een afbeelding van jezelf of van internet geplukt.
-
Zet onderaan de post waar je het voor zou willen ruilen.
-
Zet de regio waar je woont erbij als je open staat voor een fysieke ruilactie.
-
Als je interesse hebt in een bepaald product stuur je het betreffende forumlid een DM en kun je daar verder tot een deal proberen te komen.
-
Als het tot een deal is gekomen pas je jouw eigen post aan. Verwijder het product uit je originele post of verwijder je gehele post.
-
Verzendkosten zijn voor de verzender.
-
Naast make-up mogen er ook andere beautygerelateerde producten worden aangeboden, denk aan krultangen, haarspray, pincetten etc. Het doel van dit topic is echter dat je producten die toch niet helemaal je smaak blijken te zijn, niet hoeft weg te gooien. Als iets troep is (denk aan een stijltang van de action van 8 euro) en niemand anders gaat hier blij van worden, dan hoef je het ook niet aan te bieden.