Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Nu bij Douglas vanaf 18:00 shopping night met 25% korting op veel producten!

Je hebt ook nog deze twee kortingscodes:
76SEP54 extra sample naar keuze
MARCJACOBS extra sample Marc Jacobs Perfect EdP

14 likes

Damn, net vandaag mn bestelling ontvangen…

Wilde dit net komen posten. Krijg nu helemaal stress over wat ik wil kopen haha. Sowieso Tom Ford parfum en benefit gimme brow.

1 like

Iemand de gouden tip voor concealer + poeder die écht mooi blijft onder ogen?

Trekt in mn lijntjes of ziet er kurkdroog uit. Ik en mijn donkere kringen zijn hooooopeloos.

Bobbi Brown corrector !! Gebruik ook niet eens de concealer er meer overheen en zelfs foundation is daarna niet per se nodig, aanbrengen met je vingers beetje deppend, dan eventueel foundation erover, afpoederen en klaar :+1:

1 like

Armani luminous silk concealer blijft bij mij de hele dag mooi zitten, ik poeder af met laura mercier translucent powder

Oeh welke is dit? Ik zie de concealer corrector of de corrector opzichzelf?

@Ladyhawke Thanks! Wel wat prijziger dus even goed over nadenken.

Heb laatst al 250€ uitgegeven aan CT, dus moet qua makeup eigenlijk beetje op rantsoen.

1 like

De corrector neutraliseert verkleuringen, in principe is de corrector wat meer roze of oranje, afhankelijk van de verkleuring, en dat zie je dan best goed zitten dus doe je er de concealer over om het een geheel te maken met de rest van je gezicht maar bij bijv een hele lichte huid is vaak de corrector alleen genoeg en hoeft er niet perse concealer over.

Aaaaah maar ik wilde geld sparen😭

Ik snap het, alleen zie ik verschillende soorten en vroeg me af welke je het fijnste vindt? De concealer corrector of de corrector :smile: edit: welke @Zonnestraaltje fijn vindt! Haha

Ik zie dat ze het bij Douglas inderdaad ‘Coreector concealer’ noemen, ik bedoel dus deze:

Volgens Bobbi Brown moet je hierover dus nog de Creamy Concealer aanbrengen en dan nog poeder, maar aan de Corrector alleen heb ik persoonlijk al voldoende, en ik heb echt goed donkere kringen en deze dekt en corrigeert echt heel goed !

Edit: en op de een of andere vreemde manier zie je het bij mij dus niet zitten, ook omdat het goed uitblendt. Ik doe het soms ook zonder verdere make-up op en het enige wat je dan ziet is ontbrekende kringen :innocent: maar dat is een kwestie van geluk hebben met precies de goede kleur denk ik

Er is geen concealer corrector?
Je hebt de creamy concealer kit, dat is concealer met een poeder en je hebt een losse corrector. En dan heb je nog de full cover concealer en een serum corrector en concealer. Als je een drogere huid hebt vind ik de serum variant veel fijner, is dunner en verzorgender maar wel iets minder dekkend dan de creamy variant. Creamy gaat wel sneller in lijntjes zitten.

1 like

Thanks! Ik zie qua kleuren dat bisque meer voor blauw/paars is en peach voor groen/bruin, klopt dat ook voor jou? Ik twijfel tussen light peach en licht bisque

Volgens de douglas site wel, vandaar mijn verwarring! Maar thanks ook voor je uitleg, ik ga voor de corrector

1 like

Welke kleur verkleuring heb je? Bisque= roze, voor paars/blauwe verkleuring, peach = oranje voor bruin/groene verkleuring. Er is ook peach bisque voor iedereen die er tussen valt. Vaak heb je in de binnenste ooghoek wat blauw en de buitenste ooghoek bijv wat meer bruin/groen, ik gebruik bij bijna iedereen eigenlijk altijd peach bisque.

1 like

Vind de Born to glow concealer van nyx best fijn, de foundation ook. Heb geen mega donkere kringen, maar wel een beetje. Betaalbaar, veel kleuren, hebt niet veel nodig en de structuur is ook goed te blenden.

Ik gebruik wel poeder van Laura mercier of Charlotte tilbury voor eroverheen.

1 like

Volgens mij klopt dat wel inderdaad, heb zelf een lichte huid, blauwe kringen en light bisque (winter/najaarskleur)

Ah chill jij weet veel van de kleuren! Ik heb wel echt paars/blauw en niet groenig dus ik neigde naar light bisque? Maar peach bisque past altijd?

Niet perse altijd, maar wel vaak. Heb je anders een foto van je ogen? Welke foundation kleur draag je altijd?