Dat wat @PrincessPeach zegt, inderdaad. Miscelair water is een handig hulpmiddeltje, maar niet goed genoeg voor diepe reiniging. Ik zou je echt willen adviseren om minimaal 1 goede reiniger te gebruiken die je er met water afspoelt, zoals een oliereiniger of een milde melkreiniger. (oliereiniger bijv van de Bodyshop, Kruidvat huismerk heeft goede melkreiniger). Garnier miscelair bevat vrij heftige reinigende stoffen die je niet op je huid moet later zitten. Bovendien druk je het vuil meer in je huid, dan dat je het eraf haalt, met een watje.
Daarnaast kun je voor je neus een milde exfoliant proberen. Op je neus is je huid sowieso wat dikker en zijn porien meer zichtbaar. Vettere huid rondom je T-zone is heel herkenbaar voor velen. Helaas heb ik nog geen makkelijk verkrijgbare en goedkope BHA serum gevonden, sinds die van The Ordinary uit productie is. Alleen Paula’s Choice heeft een goede.
Een moisturizer met niacinamide kan helpen om een betere huidbarriere te krijgen. Dr Leenarts heeft er 1, maar die vind ik vrij rijk, meer iets voor de winter. En ik hou echt van Purito Deep Sea Water cream. Een goed hydraterende gel cream, met niacinamide, maar zo licht dat het heel snel intrekt. Dus ook geschikt voor de meer vettere huid.