Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb een gecombineerde huid met vette t-zone en vochtarme wangen. Ik wil dat mijn make up vooral natuurlijk uitziet en niet aan droge plekjes blijft hangen, en niet nadrukkelijk in mijn kraters van poriën trekt. Ik merk bij primers met silliconen echter dat het bij mijn neus en op mijn kin altijd heel onnatuurlijk uitziet met witte puntjes.

Deze vraag zal vast vaker gesteld zijn:

Hebben jullie aanraders voor salons waar je voor een redelijke prijs je tanden kunt bleken?

Regio Zuid-Holland het liefst!

Of waar ik op moet letten bij het uitkiezen? Wat voor technieken werken wel of niet?

@Pepernoot De daily set is zeker een goede om mee te beginnen! Eventueel aangevuld met een spf. Er zit een milde reiniger in en de natural moisturizing factors zijn denk ik een goede vervanging van de crème die je nu gebruikt. Van de crème waar je de ingredientenlijst hebt gepost is een van de hoofdingredienten alcohol denat. Dat droogt je huid ontzettend uit en zou een van de oorzaken van de velletjes kunnen zijn. Hoe vaak scrub je? Ik zou dat niet te vaak doen (maximaal 1 keer per week) en als je dat wilt na een tijdje overstappen op een exfoliant. Maar ik snap dat dat misschien wat veel in een keer is allemaal :slight_smile:
Ik zou denk ik lekker beginnen met die set van TO die je noemde. Als je dan na een paar weken toch nog last hebt van puistjes of niet tevreden bent over de teint van je gezicht, zijn er nog wel wat aanraders!

@TantePollewop Ik vind de backlight primer van Becca fijn, zitten geen siliconen in! Ik weet niet of dat lekker gaat werken met een vettere t-zone, maar misschien kun je een proefje oid krijgen

*huppelt naar de Bijenkorf *

3 likes

@Baratheon , @JaneB
Ik ben het topic aan het bijlezen en die van Dose of Colors, Coloured Raine, Huda Beauty en die van Kat von D(ik ben nog ah beslissen of ik ze nu moet boycotten of niet) zijn mijn lievelings liquid lips.

Hebben jullie tips voor spf die geen witte/grijze waas achterlaat?

2 likes

En hoe is het geworden?

Ben er zelf niet weg van, doet niet heel veel voor mij denk ik, vanmorgen zat het ook weer warrig en met bijtekenen oogt het rommelig.

Ik vind het mooi, maar inderdaad geen wereld van verschil. Wel jammer! En ik had ook verwacht dat het zou blijven zitten.

2 likes

Doe ik zeker!

1 like

Ik moet een nieuwe foundation hebben maar wil er niet veel aan uitgeven want gebruik het toch weinig, nu wil ik 1 van Essence kopen maar welke is een beetje goed? Iemand die er 1 heeft van Essence en tevreden is?

Catrice ook goed? Ik ben al heel lang tevreden met deze:

Al meerdere keren gekocht en tussendoor ook andere geprobeerd van duurdere en goedkopere merken maar blijf terug komen op deze. Blijft goed zitten en (voor mij) een goede dekking.

3 likes

Catrice mag ook wel ja. Dit ziet er wel goed uit! Thanks voor de tip.

1 like

Ik gebruik de essence fresh & fit en ben daar heel tevreden over!
Het is wel een hele lichte dekking (sproetjes komen er nog beetje doorheen en puisten al helemaal), maar laat me er gewoon een stuk frisser uitzien. En krijg bij deze geen velletjes, wat ik bij veel andere foundations wel had.

Ja die is echt fijn! Mijn lievelings essence foundation maar die catrice die hier genoemd werd is ook mooi; alleen meer dekkend

Heeft iemand een tip tegen van die ‘white heads’?

Ik gebruik heel vaak de glossier boy brow (wenkbrauwgel, de zwarte) maar ik merk dat ie bijna op is :weary: Weet iemand een goede vervanger die hier makkelijk verkrijgbaar is?

@Panthera thanks voor je uitgebreide antwoord. Ik ga hem denk ik wel aanschaffen.

1 like

Het is deze geworden!

1 like

Ben benieuwd hoe je hem vind! Als je hem net zo fijn vind als ik zul je er heel blij mee zijn😄

@Panthera
Heb je de Maybelline foundation gewoon in Nederland gekocht? Als ik hem Google dan krijg ik alleen buitenlandse webshops. Maar ik heb nog niet bij de drogist gekeken.

————-
Iemand ervaring met de hydro boost lijn van Neutrogena? Bij Kruidvat krijg je volgende week 50% korting op die lijn, mijn huid is zo droog op dit moment dus ik wil het eigenlijk wel proberen.

1 like