Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Bij de drogist heb ik hem ook nog niet gezien inderdaad. Heb m besteld bij Look Fantastic.

Ik heb trouwens van die Hydroboost lijn de Facewash, die is prima. Mild, doet wat ie moet doen. Heb ook het sheet mask een keer gebruikt en die vond ik ook fijn :slight_smile:

1 like

Het masker is echt een aanrader! Andere producten uit die lijn heb ik nog nooit geprobeerd.

Mijn zus staat speciaal voor mij in een mega rij voor de glossier winkel in londen, het begon te regenen dus voelde me al schuldig maar ze delen roze paraplu’s uit!!! Love it

6 likes

Ik ben erg tevreden, dit was een goeie tip! Ik heb veel rode plekken/bultjes/bulten op mijn gezicht nu en je ziet het echt nog maar heel lichtjes nu (sommige plekken helemaal niet meer) en het blijft ook lang zitten. Top!

1 like

Kan iemand mij helpen? Ik ben van mezelf licht getint, maar in de winter ziet mn huid er heel grauw uit. Nu wil ik een zelfbruiner voor op mn gezicht. Ik heb reviews gelezen over collistar drops of tan luxe face. Weet iemand welke beter is of heeft iemand ervaring met een van deze twee?

Ik gebruik tan luxe en vind het echt top. Ik ben wel vrij licht en zelfs met de lichtste versie moet ik opletten dat ik max 2 druppels gebruik. Hij maakt me dan niet oranje maar wel megabruin, wat met dit weer gewoon een beetje vreemd is.

2 likes

Oke thanks! Dan neem ik van die niet de medium versie haha want dan word ik denk ik wel oranje.

Niet meer scrubben! En gooi die dag- en nachtcreme in de vuilnisbak als je er pukkels van krijgt.

Probeer voor de puistjes 1x per week een product met AHA of BHA, dat is een soort chemische peeling (klinkt enger dan het is) ipv dat je je huid eraf schraapt.

Mijn tip: bestel een uitprobeersetje van Paula’s Choice. Je kan je eerst via de mail laten adviseren, ik heb daar hele goede resultaten mee gehad.

Zelf gebruik ik nu zelf ook The Ordinary, vind ik ook super fijn maar dat zijn wel meteen heel veel producten die je moet gebruiken.

3 likes

Haha love jouw avatar :heart:

3 likes

Ik heb echt even jullie advies nodig! Ik ben 32 en heb nog steeds last van puistjes. Wanneer ik ongesteld word, zie ik er uit als een zestienjarige puber. Dussssss ik wilde er eens een keer wat geld tegenaan gaan gooien en twijfel tussen twee merken: Paula’s choice en Jetske Ultee. Daarom even een poll :point_down:t3:

• Paula’s Choice
  • Jetske Ultee

0 stemmers

Andere aanbevelingen zijn ook welkom. Ik gebruik nu de ultrabland en tea tree water van de Lush, maar het doet niet genoeg voor mijn huid.

Ik heb net als @Panthera de facewash en die vind ik erg fijn. Sheetmask is ook heerlijk, denk dat de andere producten ook goed zijn!

2 likes

Wauw, dat is duidelijk :sweat_smile: Thanks!

bij mij werkt deze exfoliant; Paula’s Choice Resist Anti-Aging 2% BHA Exfoliant heel goed

1 like

Dankje!

Skip de tea tree, dat is in 99% van de gevallen veel te heftig voor de huid waardoor je huid denkt ‘wtf ik ben mijn beschermende laagje kwijt’ en juist meer talg gaat produceren. Heb bij mijzelf gemerkt dat hele basic producten die voornamelijk hydraterend werken (laf hyaluronzuur) veel beter werken dan producten voor een onzuivere huid. Heb over PC of JU geen mening, JU nooit gebruikt en PC was voor mij (exfoliant) niet denderend.

4 likes

Ik ben echt geholpen door de producten van Paula’s Choice toen ik voor een langere periode ontzettend veel last had van puistjes. Gebruik het nu weer, terwijl mijn huid rustig is. Maar merk wel dat met mijn menstruatie gewoon niks werkt.

1 like

Ik behoor tot de 1% denk ik dan, maar mijn ultra gevoelige huid kan tea tree heel goed hebben. Puistje upcoming, tea tree eruit en puistje weg de volgende ochtend. Werkt ook bij mijn vriend lol

Ik heb geen ervaring met die merken, maar ben zelf fan van Natura Siberica. Mijn huid is nog nooit zo goed en gehydrateerd (dacht altijd dat ik een vette huid had maar had een uitgedroogde gemengde huid) geweest. Gebruik alleen hun dag- en nachtcrème en reinig gewoon met water en bamboewattenschijfje (en eventueel babyshampoo bij hardnekkige mascara/oogmakeup maar meestal niet nodig).

Via luxplus is het €6 per crème en het komt in een pompje (dus geen vingers in je potje crème) en ik doe er volgens mij iets van twee maanden mee. Ben in het begin alleen met dagcrème gestart en heb dat ook gewoon 's avonds gebruikt en merkte binnen enkele dagen al verschil. Dus dat is misschien een optie voor je veel geld uitgeeft aan dure merken?

En heb je ook al eens geprobeerd om je huid met bakingsoda/zuiveringszout te reinigen? Dat heb ik ook een tijd gedaan toen ik nog weleens last had van pukkeltjes. Gewoon onder de douche wat baking soda op je gezicht (niet rondom je ogen) smeren en daarna afspoelen.

Dankjewel voor je tips. Ik ga de website eens bekijken :grinning:

@hoppa @Freya_n

Je huid reinigen met baking soda vind ik zelf niet zo’n aanrader. Het is een sterke base en kan daarmee de balans van je huid flink verstoren. Als je het doet en het werkt voor jou is dat natuurlijk fijn, maar ik wilde wel even waarschuwen als mensen het willen proberen. Ik zou je dan eerder aanraden een milde facewash oid te gaan gebruiken, want met alleen water krijg je je gezicht ook niet goed schoon (vooral van meuk in de lucht, eventueel een spf die je gebruikt, make-up etc.)

4 likes