Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb iets soortgelijks, als ik merk dat ik weer velletjes krijg smeer ik dit er een paar dagen dus op:

https://www.kruidvat.nl/lucovitaal-eczeem-psoriasis-intensive-cream/p/4431085

Dan is mn huid zo weer rustig en de velletjes weg (al vermoed ik wel dat het bij een vorm van psoriasis is). Het prikt wel trouwens!

1 like

Heeft iemand van jullie misschien een idee welke lippenstift dit kan zijn, of kennen jullie iets dat erop lijkt?

image

Misschien velvet teddy van MAC?

1 like

Ik vind jouw foundation altijd wel heel mooi! Maar vond hem op swatches enzo wat minder denk ik? Heb nu net nars sheer glow besteld, heel benieuwd of ik na uitgebreid online onderzoek enigszins de juiste kleur heb :’)

1 like

Eurecin Urea zou misschien ook kunnen helpen? Ze hebben ook een lijn speciaal voor exceem, als je denk dat dat het is, de Eucerin AtopiControl Face Cream.

1 like

Dankjewel voor je reactie! Hmm, dat klinkt inderdaad niet ideaal. Ik wilde ook medium bruin kopen haha. Nu zit ik even te kijken naar die verf van Combinal en wil dat graag uitproberen. Welke kleur gebruik jij van dat merk? Als jij op basis van jouw haarkleur die henna in medium bruin hebt gekocht hebben we misschien ook dezelfde tint bij Combinal. Ben op zoek naar een bruin met een warme ondertoon, dus zelf twijfel ik tussen lichtbruin en bruin.

Ik gebruik de bruine kleur en daar moet je wel mee opletten want als je het te lang laat zitten valt het erg donker uit! Als je twijfelt zou ik eerst lichtbruin proberen.

1 like

Aah oke! Dan ga ik voor de zekerheid voor lichtbruin ja. Thanks!

Nee maar ik zou het liefst nu naar de etos rijden om het te kopen terwijl ik niet weet wat het is en wat het doet

9 likes

Hema misschien?

Nee, maar de ingredienten vind ik niet heel boeiend eigenlijk.

Talc - doet voor je huid amper iets, zit oa ook in gezichtspoeders en makeup
Sodium Lauroyl glutamate - werkt reinigend en schuimt vooral veel, is heel mild maar verder meh Oke
Cellulose - verdikkigsmiddel, wel plantaardig
Maltodextrin - plantaardig suiker, absorbeert oa en verzacht de huid
Aqua
Xanthan gum - geen actief ingrediƫnt, zorgt ervoor dat andere ingredienten bij elkaar gehouden worden
Olea Europaea Husk Powder - werkt exfolierend
Subtilisin - weinig over te vinden
Lipase - is een enzyme dat reinigend werkt en een zacht gevoel geeft

Dus eigenlijk zit er vooral veel vulmiddel in en maar weinig Ʃcht exfolierende ingredienten dus of het veel doet. :woman_shrugging:t4: Maarja het kost geen drol dus best het proberen waard.

5 likes

Ik heb dit topic net ontdekt, wat leuk!
Ik ben opzoek naar een foundation voor een gevoelige huid… krijg snel puistjes van foundations… gebruik nu de true match van loareal, marar wil graag een ander…

Ik gebruik alleen op feestjes af en toe foundation.
Die van MAC en clinique vind ik echt heftig reageren op mijn huid. Enige waar ik wel tegen kan zijn die van NARS en Bobbi Brown.

Wat voor foundation zoek je, wil je dekkend of niet? Mat, glowy, wat voor structuur vind je fijn? Wat voor huidtype heb je? Zijn er dingen die je met foundation wilt bedekken of zoek je een my skin but better foundation?

2 likes

Mac kinda sexy is bij mij deze kleur.

een medium dekking zou fijn zijn verder heb ik een droge huid maar zweet wel snel in mijn gezicht en krijg dus snel irritaties van gezicht producten

Ik vind die lijn van etos niet fijn. Producten voelen heel erg loos aan, vooral verdikkingsmiddel heb ik het idee. En de geur vind ik niet lekker.
Heb de facewash en daar zitten vage korrels in en maakt m’n gezicht niet goed schoon. Het schuimt wel en alles maar het dringt niet door ofzo. Huid voelt daarna niet lekker aan.
En de peeling heb ik ook maar die doet al helemaal niks en gebruik ik dan maar voor mijn vriends rug zodat ie lekker snel opgaat…

Weet niet hoe dat poeder is maar zou m zelf niet kopen op basis van bovenstaande ervaringen met die lijn.

2 likes

Ik heb uit die lijn micelair water, oog makeup remover en een facewash en vind die juist heel fijn!

Iemand ervaring met traangootfillers bij donkere kringen door wat dieper liggende ogen? Ik kom er niet achter of fillers daarbij zouden kunnen helpen

2 likes

Fillers doen niks aan de kleur van je kringen. Het vult letterlijk je kringen op. Het kan zijn dat je kringen optisch minder donker lijken, doordat het dus opgevuld is en daardoor minder diep valt.

Ik heb zelf ong 8 maanden m’n traangootjes laten doen. Ik merk dat het zo langzamerhand begint uit te werken. Wil het wel opnieuw doen, het geeft gewoon echt een frisse blik.

1 like