Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Crest

Purelan! “Eigenlijk” voor kapotte tepels (ivm borstvoeding) em kapotte/erg droge huid. Maar werkt ook perfect voor lippen en nagelriemen

1 like

Ik heb een paar van die moedervlekken die ‘omhoog’ komen en hoorde van een verkoopster dat ze weggaan als je ze dagelijks insmeert met aloë vera.

Naïef misschien, maar ga het proberen! Iemand positieve ervaringen?

Nog nooot geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat het helpt. Sowieso: als moedervlekken veranderen altijd naar je huisarts gaan!

1 like

Nee joh, je huid verandert en je moedervlekken daarbij. Als het supersnel groeit of erg grillig is, dan is het wel een red flag. Je kan zoiets gebruiken om te checken: https://hendriks-spaarndam.praktijkinfo.nl/content/uploads/sites/373/2019/05/65.pdf

1 like

Nou ja, ze zegt dat hij dikker wordt, ik vind dat nogal een verandering. Better safe than sorry denk ik dan. Ik zou het even laten bekijken, het kan het begin zijn van iets ernstigs, dan kun je er beter vroeg bij zijn. Ik zeg dit niet voor niks maar spreek uit ervaring.

Het lijkt me sowieso altijd beter om er iemand naar te laten kijken die er voor gestudeerd heeft, in plaats van plaatjes in een folder te vergelijken.

Nee ze worden niet groter! Dat hou ik altijd in de gaten. Het zijn moedervlekken die altijd al die vorm hadden. Wel goed dat je het noemt trouwens.

1 like

Hoop dat je dit nog leest haha.

Mijn favo’s:

• Bioderma micellair water (roze dop)
  • Avene Thermaal Spray
  • Biafine (handig als je wondjes hebt / jezelf hebt verbrand in de zomer -> helpt met supersnelle heling en verzacht het. Gebruik het in de winter soms als moisturizer)
  • Avibon A313 (crème op basis van vitamine A-zuur, werkt een beetje als Differin!)
  • Klorane droogshampoo’s zijn heel lekker

Met de code 12x4 krijg je 30% korting via Lookfantastic. Ik heb zojuist Armani luminous silk en die toning solution van TO gekocht voor €40,-

2 likes

1 like

Ik heb de afgelopen maanden m’n wenkbrauwen laten uitgroeien en heb zin om ze in één keer helemaal goed aan te pakken straks. Ze mogen wel best bushy blijven, maar wel in control. Weet iemand dè tutorial voor me hoe ik dit het beste kan aanpakken? :smile:

Da’s moedig! Mijn tutorial is:

1. Neem telefoon
  2. Maak afspraak bij Benefit Browbar
  3. Ga naar bovenvermelde afspraak

Maar ik durf dan ook zelf geen vorm te plukken in die rupsen van me haha.

4 likes

Ik laat ze voortaan epileren met touw! Perfecte vorm

Hahahaha! Ik ben juist banger dat zij het verpesten! Als ik het verkeerd uitleg ga ik met van die jaren negentig wenkies naar huis :flushed:

1 like

Bij Benefit kijken ze naar je gezichtsvorm en daarop wordt het ook afgemeten, natuurlijk kun je zeggen dat je ze dunner/dikker wilt houden, maar in principe maken ze ze niet dunner tenzij jij dat zelf zegt. Ik wax de mijne altijd zelf (je bent altijd welkom) en kijk daarbij ook heel erg naar de vorm van mijn gezicht en dat ik ze niet te dun maak.

De laatste keer ik ging plofte die meid me gewoon op de stoel, stelde geen vragen en hop ik ging met perfecte brows naar huis :joy:
Ik denk dat je Benefit, Bobbi Brown of Anastasia bijvoorbeeld echt wel kan vertrouwen!

Bij Bobbi doen ze bijna geen wenkbrauwservices meer en Anastasia gebruikt van die sjablonen, die passen nooit perfect bij niemand. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Oh wow, dat wist ik niet! Da’s wel heel raar ja… Lijkt me niet dat de oprichtster het ook zo doet :thinking:

Mijn favoriete methode is: naar een Turkse of Syrische kapper te gaan, daar doen ze het met touw en kost het me 6 euro.

2 likes

Bedankt voor de tips allemaal! Maar ik heb juist zin om het zelf te doen :slight_smile: ben best oké met wenkies, dus ik ben niet bang dat ik het verpest. Wilde alleen even kijken of er misschien een goede tutorial was met wat extra tips. Hoewel het me wel leuk lijkt om het met die touwtjes eens te laten doen. Volgende keer!

1 like