Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb een tijd geleden deze video wel eens gebruikt als leidraad:

Mijn wenkbrauwen zijn niet zo woest als die van haar en ik heb de video al een poos niet gekeken maar ik herinner me wel dat ik het een fijne tutorial vond! Ze legt alles heel duidelijk en stap voor stap uit, dus misschien heb je er iets aan.

Edit: ik heb niet zelf gethread want dat was in mijn geval niet nodig, ging me meer om het epileren, trimmen, lengte van de haren bepalen etc.

1 like

Is ook top voor je bovenlip tenzij je @Bunnyslippers heet. Dan kun je ook makkelijker oefenen voordat je op je wenkbrauwen los gaat.

2 likes

Ik vond dit een hele duidelijke tutorial!

2 likes

Ik stoot nog liever mijn kleine teen dan dat ik mijn bovenlip ga threaden.

1 like

Als ik durf ga ik het volgende week wel even proberen!

Harsen of waxen lijkt mij juist vervelend :smile: Dat threaden voel je amper.

Oh ik vind threaden juist pijnlijk, lig dan echt te janken haha, ook als ik het zelf doe. Waxen voel je ook wel maar vind ik veel minder erg.

Bij benefit zijn mijn wenkies eens zooo verpest, heeft een half jaar geduurd voor ze een beetje normaal waren: ze kamde alles 89x naar boven en ging toen knippen. Toen kreeg ik twee treurige deukjes aan de bovenkant van mn wenkbrauwen en de rest 90’s dun. Echt trauma

Mijn wenkbrauw haren groeien niet meer aan. Vet kut. Maar mag niet klagen want ze zijn best ok.

Ik heb het ook twee keer laten doen en was ook over beide keren niet tevreden. Ik heb inmiddels mijn eigen systeem een soort gemiddelde van een hele hoop tutorials. Voor mijn helpt bijknippen en snijden met zo’n mesje al veel voor de netheid. gewoon de boel naar boven kammen en afknippen en alles wat buiten de vorm valt er af epileren/scheren/harsen. Maar dat hangt natuurlijk ook van je eigen vorm af.

Overigens ben ik met mijn mini scheerapparaatje uitgeschoten en heb ik nu bijna geef “hoek” meer in mijn ene wenkbrauw. beetje balen.

1 like

Ik was bij Benefit tot nu toe heel tevreden, maar ik krijg altijd nog een week lang bultjes, echt kleine, puisterige ontstekingkjes boven mijn wenkbrauw. Mega-irritant en het jeukt als een malle.

Lag niet aan Benefit, want toen ik een Turkse dame met draad liet werken zat ik ook onder de bultjes :frowning:

Ik gebruik deze

Gebruikte eerst ook een nagelschaartje, maar daar zit toch een vorm in waardoor ik daar niet met links mee kon knippen. Deze kan met beide handen super makkelijk.

1 like

Een recht schaartje of zo’n ding. Maar net welke ik als eerste vind in rommel van mijn badkamerla
afbeelding

1 like

Ik gebruik daar een miniflesje van en het is idd echt heerlijk spul. Heb hem ooit in een paniekje gekocht omdat mn dure crème op was, maar ik blijf dit voorlopig lekker smeren

1 like

Mag ik vragen hoe je aan de creme van Decubal komt? Is het nog ergens te bestellen? Ik vond de vitaalcreme zo fijn! Ik heb sindsdien niets gevonden wat daar in de buurt van komt. Zeker niet voor die prijs.

Heeft iemand hier (positieve) ervaring met Porefessional van Benefit?

https://img.benefitcosmetics.com/image/upload/f_auto,q_auto,fl_lossy/origin_files/us/en/sites/us/files/meet-the-porefessionals-hero.png

Er zijn heel veel skincare youtubers die video’s maken over allerhande producten, voor elk type huid/allergie/geveligheid, in alle prijscategorieen. Misschien loont het om je daar eens een middag/avondje in te verdiepen voor het vinden van een nieuwe geschikte toner?

Fijne skincare youtubers vind ik o.a. (skincare by)Hyram, mixed make-up en Beauty Within

Wat lief dat je het aanbiedt. Momenteel heb ik niets nodig omdat ik zelf een voorraadje heb aangelegd van een andere creme (Klairs rich moist soothing cream). Ik was vooral benieuwd of het nog ergens online te krijgen was maar dat is dus helaas niet zo. Ik baal ook zo erg van al die producten die dan uit de handel worden genomen. Ik heb lastige huid en het duurt altijd even voordat ik iets heb gevonden dat werkt. Nu mag ik ook weer op zoek gaan naar een nieuwe cleanser omdat ik op instagram zag dat E Nature stopt met het maken van mijn huidige cleanser :upside_down_face:

1 like

Ik heb een extreem glimmend voorhoofd en die linker pore primer werkt heel goed bij mij, die matte rescue schijnt nog beter te zijn dus die wil ik ook nog proberen.

1 like

Ik zweer bij Bioderma Sensibio. Moet ik ook uit het buitenland halen (haal het zelf als ik in Parijs ben), maar wel wat makkelijker online te krijgen in Nederland. De enige micellaire water dat ik op mijn huid kan laten.

@Boba Ik herken je zoektocht. Probeer eens de creme van Dr Leenarts (te koop bij Etos). De dag/nachtcreme is erg rijk, de dagcreme met spf is ook fijn. Ik vind die echt in de buurt komen.

2 likes