Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Hm, en op de webz krijgt die van Aveda zulke goeie reviews. Kun je ook al niet meer op vertrouwen. Ga die andere eens opzoeken.

Ik heb die van Aveda en ben er wel tevreden van hoor!

Ja ik

Ik heb ze zelf niet, maar volgens mij kun je ze gewoon bij de normale was doen in een waszakje! Of evt bij de handdoeken, maar ik gok dat ze maar op 30 graden mogen:

1 like

Ik doe ze in een waszakje mee met de was, zowel op 30, 60, 90. Gaat allemaal goed.
Vlekken opzich krijg je er wel uit, maar ze verkleuren wel (en ook best snel) naar een soort onbestemd grijzig kleurtje. Ik heb witte en heb ze nu al meer dan een jaar denk ik. Ik heb er een stuk of 10/12 volgens mij.
Ik gebruik geen normale watjes meer, behalve soms voor m’n nagels.
Ik vind het niet echt wattenschijfjes qua beleving. Het zijn gewoon kleine lapjes/doekjes.
Ik gebruik nu meer water bij reiniging omdat dat beter werkt.

1 like

Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring als yzile, al was ik ze alleen op 60/90 omdat ik het belangrijk vind dat evt bacteriën eruit zijn voor ik het weer in m’n ogen wrijf.

Ik heb wat grotere van katoen aan de ene kant en badstof aan de andere (5) en sinds kort ook kleinere alleen katoenen erbij. Dat zijn er veeeeel meeeer dan genoeg. De eerste gebruik ik al een jaar en doe ik ook in de droger af en toe (lekker zacht).

Die zij nu niet meer spierwit, maar mascara en lippenstift gaat er wel gewoon uit. Die kleinere volle katoenen blijven wit bij mij. Echt aanraders! Ik heb ze in de package free shop (brooklyn gekocht, maar in NL heb je genoeg soortgelijke. Je kan ook zwarte kopen.

Ik gebruik ofwel green clean balsem en water of milkcleaner en dat gaat allebei prima.

Ik bespaar zooooveel watjes :green_heart:

Ps: wat yzile zegt wel in een waszakje doen haha

1 like

Ja vind het wel gek, want ik gebruik soms ook gewone handoekjes, gastendoekjes zegmaar, van 100% katoen en die blijven wel spierwit terwijl ik daar ook mascara enzo mee weg haal. Als de kleine watjes versleten zijn, stap ik misschien over op gastendoekjes en haal ik daar 10 dezelfde van.

2 likes

Dit zijn echt aanraders:

https://www.ah.nl/producten/product/wi429514/sorbo-microvezeldoek-tropical-print?gclid=Cj0KCQiAjfvwBRCkARIsAIqSWlN71fxUCmw2H7eziFHkhsfRjR6zgkZbgMSBKBcPo1dT_1EWlIu6HZYaAhvjEALw_wcB

Lekker groot, kunnen ook in de was mee, en niet zo onhandig als microvezel wattenschijfjes (vind ik). En ze hebben een leuke print :grinning:

2 likes

Mijn haar is lang, stijl en heel fijn en ik wil het zelf proberen te krullen zodat het wat minder slap hangt. Heb alleen nog nooit zelf gekruld en heb mijn oog laten vallen op de Max Pro Twist 32mm of de Remington Pearl Pro Curl. Welke zouden jullie aanraden? Vind die eerste wel flink aan de prijs voor iets waarvan ik niet weet of het wel iets voor me is. Heeft iemand misschien tips?

Is die ook 32mm?

Ik gebruik de Remington Pro Curl CI9532, heb hetzelfde haar maar dit blijft altijd wel 2 dagen prima zitten. Ga wel meestal meer voor een flinke slag dan echt harde harde krullen

1 like

Heb je een linkje o.i.d. van welke jij verkoopt? Ik heb misschien wel interesse!

Precies dit! Ik doe er wel altijd een beetje volume mouse in voordat ik het krul, dan blijft het net wat langer zitten maar ik vind 'm heel fijn! Zeker ook voor die prijs :grin:

Ik heb een setje van 8 met waszakje gekocht bij Aliexpress voor €2. De ene kant van het ‘wattenschijfje’ is fluweelzacht, de ander iets minder (meer badstofachtig). Zijn echt ideaal! Gebruik ze alleen met water om mascara (zachte kant) of concealer er af te halen. Heb verder niets nodig. Na eenmalig gebruik gooi ik ze in het zakje (hangt naast de wastafel) en als die bijna vol is, dan gooi ik ze in de wasmachine. Heb ze zowel met lichte, donkere als handdoekenwas meegewassen en altijd schoon.

Mijne zijn trouwens aan de ruwe kant wit en de zachte kant gekleurd.

1 like

@Mhysa

1 like

Heeft iemand een aanrader voor een fijne poeder? Liefst wel in vaste vorm. Mijn neus word extreem snel vet, dus ik moet altijd bijpoederen doorheen de dag. Dus liefst een waarbij het niet cakey word door dit te doen.

Ik heb een tinted moisturizer gekocht zodat ik die voor mijn werk even snel met mijn vingers kan aanbrengen, maar als ik een beetje heb gesmeerd begint hij daarna te “rullen” op mijn vingers. Weten jullie waar dat aan ligt? Ik breng hem nu steeds maar aan met een beautyblender, maar dat kost toch weer wat meer tijd die ik eigenlijk wilde besparen t.o.v. foundation!

Oh dat zou wel kunnen denk ik! Zal morgenochtend eens eerst mijn haar doen en dan make-up, dan zit er weer wat meer tijd tussen.

Je dagcreme kan te vet zijn, de tm kan te vet zijn (maar je hebt die van LM toch? Daar hoeft niet perse een dagcreme onder), er kan te weinig tijd zitten tussen je dagcreme en de tm, je gebruikt te veel product, gebruik je een primer? Kan zijn dat je daar te veel van gebruikt. Ik vind de tm van LM het mooiste om m een beetje deppend aan te brengen met je vingers, dus niet helemaal vegen zoals een gewone dagcreme.

Ja ik gebruik die van LM inderdaad! Ik heb hem vanmorgen toevallig aangebracht zonder dagcrème en dat ging wel prima. Alleen gebruik ik 's morgens ook hyaluronzuur van TO en dan kan ik daarna niet niets smeren haha. Maar dan moet ik er gewoon wat meer tijd tussen laten zitten!