Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Urban decay heeft een hele goede, kreeg altijd complimenten dat mijn huid er zoooo stralend uitzag als ik die op had.

Heeft er hier iemand ervaring met een apparaat voor microdermabrasie voor thuis?
Ik heb keratosis pilaris in mijn gezicht :frowning: en dit is een best wel dure behandeling om twee wekelijks uit te laten voeren bij de schoonheidsspecialst.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar het PMD apparaat. Iemand ervaringen? Tips? Tricks? Want ook dit is best wel een dure aanschaf. Wel eenmalig maar toch.

Ik zoek een nieuwe douchegel/bodylotion/scrub combi die niet alleen heel lekker ruikt (duhh, maar bedoel dat t wel wat geparfumeerder mag zijn dan standaard nivea) maar die je ook wat langer dan 3 minuten goed blijft ruiken.
Ik kom nu ff niet verder dan Rituals en eentje van Therme, maar wil van t weekend even rondje ruiken in de stad dus zoek nog wat meer opties.

Lush misschien? Of Collistar scrub, die vind ik in de winter erg fijn :slight_smile:

1 like

Lush is niet helemaal wat ik zoek, maar Collistar ga ik eens naar kijken zaterdag! Thanks!

The Body Shop! Ik rouw nog steeds om de Brazilian-Nutlijn die uit de collectie is gehaald, met de douchegel en bodybutter rook ik letterlijk de héle dag heel lekker (naar croissants, trouwens).
Ik weet niet of het in Nederland te koop is, maar L’Erbolario heeft verschillende heerlijk ruikende lijnen, een stukje verfijnder dan TBS. Meharées is mijn favoriet, een unisex geur met dadels, maar in de zomer gebruik ik bijvoorbeeld ook graag Fiore dell’onda, die naar zeezout ruikt.
Yves Rocher heeft ook verrassend lekker ruikende lijnen! Ik vind de amandel-en-oranjebloesemlijn daarvan echt heerlijk voor in het voorjaar.

Ik ben zelf nu trouwens juist op zoek naar het omgekeerde: wat is de fijnste bodylotion of -butter zonder overweldigende geur? Het hoeft niet per se parfumvrij te zijn (het liefst wel), maar ik ben verliefd geworden op het zware parfum Angel Muse en wil iets dat er niet mee fuckt.

1 like

Thanks! The Body Shop vind ik qua producten heel fijn maar qua geuren mwah (ik hoef niet naar eten te ruiken haha). Naar die andere ga ik eens kijken!

Qua neutrale geuren is Nivea (specifiek deze: https://www.kruidvat.nl/nivea-zijdezachte-bodymilk/p/1569548) mijn favoriet. Ruikt heel neutraal maar maakt mijn huid superzacht.

Ik had afgelopen week de vanille bodylotion van TBS opgesmeerd, en aan het einde van de dag rook ik hem nog. Kreeg zelfs een compliment van een klant dat ik zo lekker rook. De nieuwe (kerst)lijn van Rituals is ook erg lekker.

En Lush inderdaad, maar daar ben je blijkbaar geen fan van. Ik wel van hun douchegels, de bodylotions zijn me te vet.

1 like

Heeft iemand een tip voor goede mascara die niet uitloopt oid? M’n mascara zit altijd continu onder en boven m’n ogen. Verschillende merken geprobeerd van Etos etc gewoon, waterproof of niet het blijft niet zitten.

Heeft iemand ervaring met hypoallergene/sensitive mascara?

Ik denk dat ik namelijk allergisch ben voor mascara. Ik dacht altijd dat mijn oogjeuk kwam door hooikoorts/huisstofmijt maar ik heb gemerkt dat sinds ik weer aan het werk ben na zwangwrschapsverlof, mijn ogen jeuken op werkdagen dat ik mascara opheb.

Tijdens mijn verlof amper mascara gedragen en de dagen die ik tot nu toe heb gewerkr heb ik elke keer tegen het einde van de dag jeuk.

Of ik ben allergisch voor werk dat kan natuurlijk ook :sweat_smile:

Anyway, herkenbaar voor iemand? En wat zijn dan fijne mascara’s?

Ps: ik hou van harige borsteltjes en niet van die rubberen kopjes bij een mascara

Het komt dan waarschijnlijk omdat je een vettige huid hebt. De oliën uit je huid zorgen er dan voor dat zelfs waterproof mascara ‘stempelt’. Wat zou kunnen helpen is oogschaduwbasis op je ogen en even afpoederen of een lichte oogschaduw opdoen. Dit doe ik bijvoorbeeld ook met eyeliner die de neiging heeft om te stempelen.

Ik heb gisteren mijn gezicht gescrubt met iets van clinique en mn huid is nu zoo mooi. Kan dat meteen van die scrub komen? Dan bestel ik een liter :joy:

3 likes

M’n huid is juist altijd heel droog, maar kan dan misschien komen door crème en foundation etc. Oogschaduw en basis gebruik ik altijd al

Hmm, het zou inderdaad wel door crème e.d. kunnen komen. Maar als je altijd al oogschaduw en -basis gebruikt, weet ik ook zo de oplossing niet… Sorry!

Zou kunnen. Welke scrub is het? Produkten van Clinique vind ik heerlijk.

7 day scrub. De meningen op het forum zijn verdeeld geloof ik, want er schijnt veel alcohol in te zitten

Ik vind de hypoallergene mascara (witte verpakking met zwarte dop, meestal alleen online te verkrijgen) van bourjois erg fijn prijs-kwaliteit verhouding!

1 like

Aah deze week ben ik voor mijn werk aanwezig op een evenement waar Dr Jetske ultee komt spreken. Ben zo benieuwd naar haar.

4 likes

Haha ik ook! update je ons over hoe het was?

Jazeker. Ben ook aan het twijfelen of ik met haar op de foto wil, maar weet niet of dat gepast is in die setting haha.

1 like