Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Haha het zou wel leuk zijn, misschien vraagt iemand anders het ook wel aan het einde.

1 like

He, ik zou nog een review geven van de fohnborstel die ik vorige maand heb bemachtigd. Deze:
https://www.bol.com/nl/p/babyliss-as101e-fohnborstel/9200000057180553/

Lang verhaal over fohn

Ik heb dus fijn, dun, lang stijl haar. Maar wel altijd een beetje pluis waardoor ik al sinds ik me kan herinneren na het wassen van mijn haren de stijltang erdoorheen haal. Alleen mijn haar wordt daar naast pluisvrij, ook NOG platter van :yum: vandaar dus het idee van de fohnborstel.

Ik ben niet echt goed met haar(tools), dus kan het vast niet zo goed als anderen, maar zelfs ik krijg mijn haar mooi glad met de fohn. En ook zeker volumineuzer dan met de stijltang. Ik gebruik het witte opzetstuk, de andere nog niet geprobeerd. Ook heb ik het idee dat het mijn haar minder beschadigd, omdat het toch minder heet is dan een stijltang.
Wel ben ik langer bezig dan met de stijltang, dus misschien is het daardoor toch niet zo goed voor je haar. :thinking:

Wel vind ik het nog best moeilijk om beide kanten mooi te krijgen. De kant tegenover mijn dominante hand kan ik heel gemakkelijk mooi naar buiten fohnen (very Hollywood), maar aan de kant van mijn dominante hand zit ik dan een beetje in de knoop. Ook floepte daardoor 1 keer wat haren in de achterkant van de fohn. Gelukkig zijn die gaatjes heel klein, en was het niet zoals de fohn traumas als kind waarbij er een hele pluk afgeknipt moest worden :joy:

Ik kan wel beamen dat je beter geen roterende borstel kunt kopen. Dat was bij mij zeker niet goed gegaan (klitten, drama, alles).

De coolshot vind ik een beetje onzin, ik verwachte echt een SHOT ijzige lucht, maar ik merk er weinig van. Ja, als je het mega lang ingedrukt laat…

Al met al ben ik blij met mijn aankoop. Mooi prijsje, het maakt mijn haar glad en met meer volume dan een stijltang. Alleen nog even oefenen met de ‘slag’ in mijn haar krijgen.
Ik ben geen kenner maar denk dat ik deze zeker aan kan raden als je op zoek bent naar een betaalbare ‘simpele’ fohnborstel that does the job :sunglasses: .

5 likes

Is er iemand bekend met het merk True Botanicals? Clean/groen/crueltyfree skincare merk, wat ik vandaag ontdekte door heyclaire. Zij had last van puistjes en littekens maar dat is helemaal weg. Ze liet haar huid zien op insta vandaag en het zag er zo mooi uit (was nospon). Dus nu wil ik de hele clear lijn bestellen maar die shit is duur man. Wat met trouwens aanspreekt is dat hun benadering van vette huid heel anders is dan de meeste merken, namelijk dat deze juist hydratatie nodig heeft dmv olie ipv creme.

1 like

Ik zag vandaag een wimperserum bij het kruitvat staan, in zo’n display bij de kassa.
Op de site staat uit assortiment, terwijl in de winkel ‘nieuw’ stond.
Iemand ervaring? Hij ziet er anders uit dan de vorige met bimatropost erin. https://www.kruidvat.nl/biovene-nextlash-plus-dramatic-eyelashes-wimperserum/p/4811059

@HotMomma de mascara van Avène schijnt heel fijn te zijn! Ik weet niet of het veel voor je wimpers doet qua volume of krul maar hij is wel heel mild

Wat zijn jullie favo liquid lipsticks die goed dekken en lang blijven zitten? Ik vind de NYX Liquid Suède heel fijn maar daar zijn zo weinig kleuren van. Liever geen Jeffree Star trouwens

1 like

Thanks!

De lipfinity sticks van max factor vind ik ook heel goed zitten!

& @JaneB
Colour pop en dan de satin liquid lip volgens mij zijn echt :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:
Niet de matte of ultra matte want die zijn wel dry af, satin is qua finish wel gewoon matte trouwens

1 like

Ik sluit me aan bij @Baratheon, colourpop is mega fijn! Ik draag zelf de lippie sticks echt elke dag, omdat ik daar toevallig meer kleuren van heb, maar de satin liquid lip is echt heel fijn

Mijn favoriete mascara ooit is Helena Rubinstein Lash Queen in waterproof. Echt de beste ooit. Die zou wel goed moeten blijven zitten, maar hij is wel heel duur.
L’Oreal waterproof hield het ook altijd wel goed bij mij.
En anders misschien de High Impact van Clinique. De waterproof versie moet je met warm water verwijderen (al gebruik ik daarna ook nog remover), maar die kan volgens mij sowieso niet stempelen, want dat is heel ander spul dan gewone mascara, meer een soort rubberen laagje. Die komt ook niet als een zwarte vlek op het wattenschijfje als je hem verwijdert.

Misschien Truffle van Dose of Colors? Vind dat sowieso een heel fijn merk! @JaneB

https://doseofcolors.com/products/truffle?groupId=IP7OaJBdlBspGBI4OfGB

Een nascholing voor dermatologen. Mocht je op gesprek komen?

Helaas! Ze zijn niet in Nederland te swatchen :confused: Zou leuk zijn als Douglas oid ze in het assortiment zou opnemen! Het is echt een fijn merk.

1 like

Dankjewel! Zal eens gaan kijken!

Heeft iemand hier toevallig al eens haar mondhoeken laten liften met botox?

JaZEKER
Maar ben niet door gegaan naar de volgende ronde omdat ik niet zelfverzekerd genoeg over kwam :blush:
Volgens mij vond ik het op dat moment niet eens echt jammer, dat bedrijf past niet goed bij mij. Alles zo perfect en “wij weten de waarheid” dat is inderdaad niet hoe ik ben! Dus het was wel een goede sollicitatie wat dat betreft.

Ik ken het! Kijk 's bij Allana Davison haar laatste Instagram post. Bedoel je zoiets? Ken het merk alleen niet.

Die mascara van Clinique is vandaag in de aanbieding bij Douglas.

Dankje! Twijfel alleen nog, die reviews zijn zo wisselend

Ik ben op adventskalenderjacht, iemand aanraders? Mag wel wat kosten als hij echt mooi is, zat al naar die van Rituals te kijken.

Ik bedenk net dat het misschien door m’n setting spray kan komen. Die doe ik op en daarna direct mascara. Ga even nog proberen als dat niet bij m’n ogen komt, of het dan niet gebeurt :sweat_smile:

2 likes