Heeft iemand ervaring met de iconceal van image skincare?
Het is de soft matt lipbalm nr 13 van de hema. Ik wilde een link invoegen, maar dat lukt niet dus weet niet of hij nog te koop is?
Welke zonnebrand gebruiken jullie? Is die jetske ultee iets? Ik ga over 2 weken op vakantie
Ik geloof dat veel mensen fan zijn van de Jetske Ultee! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ben voor mijn gezicht heel erg blij met Avèneâ s parfumvrije fluide, die is niet te vettig en smeert goed uit. Voor mijn lichaam gebruik ik altijd LâOrĂŠal of Garnier Ambre Solaire, hebben volgens mij altijd de beste prijs-kwaliteitsverhouding en ruiken lekker (vind ik bij lichaamsproducten juist leuk).
Maar ik kwam eigenlijk posten dat ik voor het eerst in jaren echt verliefd ben geworden op een gezichtspoeder, namelijk de nieuwe uit de Tuscan Sunshine collectie van KIKO. Beetje duur (15 eur, snap niet waarom de LEâs altijd zoveel duurder zijn dan de normale producten), maar ZO fijn! Echt heel erg dun en totaal niet uitdrogend, het is de eerste poeder die niet voor een lelijk effect zorgt naast mijn neus. Er zit silica in, dus het geeft wel flashback op fotoâs, maar ik ben echt enorm enthousiast over het effect op mijn huid, totaal niet droog of cakey, maar juist mooi geblurd. Hij ziet er in het doosje glanzend uit (en ik dacht eerst dat het een highlighter was), maar dat is hij niet. Aanrader voor wie een nieuwe poeder wil proberen!
O en sorry voor de dubbelpost, maar ik kan niet slapen dus even mijn huidige every-day-full-face-stash en minireviews:
Samenvatting
-
Collistar Mascara Infinito. Fijne mascara, maar ik vind geen enkele mascara meer dan 6 euro waard en ga wanneer hij op is waarschijnlijk weer terug naar mijn geliefde Wycon Curvy Lash.
-
WetânâWild MegaGlo Hello Halo liquid highlighter in Halo Gorgeous. Ik ben echt late to the party en ontdek nu pas hoe mooi highlighter kan zijn, aangezien mijn huid er altijd te vet voor was. Ik breng deze aan onder mijn foundation op mijn jukbeenderen en vind het voor een heel mooi, subtiel effect zorgen. De kleur is prachtig op een hele lichte huid en ik vind het fijn dat de verpakking van glas is, best mooi voor zoân budgetproduct.
-
KIKO Instamoisture foundation. Echttt mijn favoriet sinds ik wat drogere plekjes heb. Wel alleen verkrijgbaar voor lichte huidskleuren, wat ik echt stom vind aangezien er wel veel verschillende tinten zijn.
-
Revolution Conceal & Define concealer. Mooi dekkend en niet te droog voor onder de ogen.
-
KIKO Full Coverage concealer. Heeel goed dekkend en heeel mooi uit te blenden, maar op dit moment iets te droog voor mijn donkere kringen.
-
NABLA Crème Shadow in Morning Glory. Lijkt heel erg op de Painterly Paint Pot van Mac. Vind ik niet fantastisch (iets te droog, ik houd meer van romigere texturen) maar wel handig als ondergrond voor oogschaduw.
-
KIKO Tuscan Sunshine Perfecting Powder. Mijn nieuwe Holy Grail, zie post hierboven.
-
essence Brighten Up! Banana powder. Vind ik fijn onder mijn ogen, highlight op een megasubtiele en natuurlijke manier. Supercheapie en fijn!
-
MAC Extra Dimension Blush in Wrapped Candy. Mijn favoriet, supermooie paarse kleur die heel goed op te bouwen is en een mooie satin finish op de huid heeft.
-
Too Faced Chocolate Bronzer. Ik gebruik hem eeelke dag maar hij gaat al anderhalf jaar mee. Ik vind hem wel fijn, maar zal nadat hij op is waarschijnlijk teruggaan naar Hoola of de Butter Bronzer van Physicians Formula, omdat ik hem niet fantastisch vind en Too Faced liever niet steun.
-
Inglot AMC Gel Liner in de kleur 77. Pikzwart, mat, droogt niet uit en blijft supergoed zitten. Beste eyeliner hands down.
-
KIKO Lasting Precision Automatic Eyeliner and KĂ´hl. Zelfde als hierboven, maar dan in potloodvorm.
-
KIKO wenkbrauwpotlood. Ik houd normaliter niet zo van potloden die je moet slijpen voor wenkbrauwen, maar deze is heel fijn. De kleur 01 komt perfect overeen met mijn zwarte haar en wenkbrauwen dus ik kom hier vaak bij terug.
-
Mac Lip Pencil in de kleur Dervish. Precies mijn lipkleur, hele goede ondergrond voor lipstick.
-
Smashbox Cover Shot palette in Matte. Ik wilde eigenlijk voor de vierde keer het Urban Decay Naked Basics 2 palette kopen, maar koos toch iets anders. De kwaliteit van de oogschaduws is perfect, maar aangezien een helft van het palette warm is en ik bijna alleen maar assige, koele kleuren gebruik, heb ik er een beetje spijt van. Wel een aanrader voor wie niet zo gefixeerd is op 1 saaie look zoals ik.
-
MAC Lustre lipstick in de kleur Plumful. Mooie, hydraterend MLBB.
2 producten die niet op de fotoâs staan omdat ik ze te kort heb en sowieso niet elke dag gebruik maar waar ik wel verliefd op ben zijn de Sunrise Oil van Inglot als primer, die mijn huid echt suuuperzacht en gehydrateerd maakt in 1 go (als ik een vette huiddag heb vind ik de Nyx Pore Filler en de Mineral Veil van Hourglass heel fijn, maar dat is mijn huid nu niet) en Mac Mineralized Skinfinish in Lightscapade. Uit dezelfde lijn van Soft and Gentle, maar lichter en met minder glitter. Echt zoooân mooie highlighter, ik ben er verliefd op.
OkĂŠ nu ga ik proberen te slapen, groetjes!
Ik ben fan van die van jetske! Smeert goed uit, niet te plakkerig, krijg er geen pukkels van en beschermd goed! Ook super betaalbaar!
Ik heb even een vraagje. Ik doe niks aan mijn huid, draag geen make up, gebruik geen creme of wat dan ook. Maar de laatste tijd is mijn huid echt slecht, veel puistjes, maar ook echt schilfers en droogheid. Maar de geschilferde plekjes zijn ook weer vet. Heel raar.
Ik raak een beetje overweldigd door alle mogelijkheden en ik weet echt niet waar ik moet beginnen met een mogelijke routine om dit te verminderen. Ik wil geen hele lange routine, maar moet ik dan beginnen met crème, of iets om schoon te maken? Waar moet ik op letten?
Ik wil ook geen handen vol geld kwijt zijn, en ik ben bang dat ik gepusht word om allemaal onnodige dingen te kopen als ik me laat adviseren.
Wat is het belangrijkste om op te letten?
Ik zou beginnen met je huid mild te reinigen (budgettips zijn Neutrogena Hydroboost cleansing gel of de milde huidreiniger van Cetaphil, allebei verkrijgbaar bij Etos) en een fijne moisturizer gaan gebruiken. Als ik zo hoor waar je huid last van heeft, zou ik beginnen met de Olaz 7 in 1 parfumvrij. Die voedt je huid goed, maar is niet te vet oid en bevat niacinamide wat goed kan helpen tegen onzuiverheden. Hij is iets duurder (23 euro oid), maar is vaak 1+1 gratis.
Mocht je toch nog last houden van schilfers en/of onzuiverheden, dan zou je kunnen overwegen een exfoliant te gebruiken. Daarmee verwijder je de dode huidcellen. Dat werkt goed, maar het nadeel is dat je er wel een spf bij moet gaan gebruiken. Dat zou ik eigenlijk sowieso aanraden, maar dat is wel weer een extra stap of een extra creme aanschaffen voor overdag dus ik snap het als dat (voor nu) teveel van het goede is.
Ik ben het helemaal eens met @Panthera. Een andere creme die je ook zou kunnen kiezen is van Dr Leenarts. Die heeft ook niacinamide, en dat is een uitstekend ingredient. En bevat een SPF25. Mocht je na reinigen en creme ook kiezen voor een exfoliant (neem je tijd, ook je huid zal moeten wennen aan de producten), dan wil je je huid beschermen. Van deze creme is ook een variant beschikbaar zonder SPF, maar die is wat rijker. Misschien fijn als nachtcreme?
Edit: Dr Leenarts is verkrijgbaar bij de Etos, en staat meestal in het vak bij de âbijzondere cremesâ, niet bij de rest van de skincare.
De olaz 7 in 1 die wordt genoemd ligt soms ook bij de action!
Dank je! Ik ga eens kijken bij de HEMA.
Ik gebruik die van Drs Leenarts nu overdag (iets met in de winter te weinig zon dus geen losse spf nodig) nav jouw tip. Vind m erg fijn, dus nog bedankt daarvoor!
Ik vind deze geweldig voor het gezicht, draag hem elke dag. Plakt niet, trekt snel in en je voelt er niks meer van na het opbrengen.
Ja die van 14,95 heb ik en tevreden mee!
Ja mijn collega heeft een dochtertje met een supergevoelige huid die echt nergens tegen kon, en die kan wel tegen Jetske en verbandt er ook niet mee!! Plakt niet en geen witte waas zei mân collega.
Tegen de schilfertjes en droogheid kan ik echt Weleda Skin Food aanraden! Redt mij elke winter weer. Het is wel een hele dikke/vette crème, dus daar moet je van houden (ik gebruik het alleen voor het slapengaan). In ieder geval een grote tube voor een klein prijsje en je doet er echt lang mee!
Bedankt @Panthera, @TanteBetje, @Luzarl en @Illuminated voor het helpen! Ik heb een soort eeuwig trauma aan kappers en andere beautymensen die me ipv te helpen shamen voor mijn gebrek aan routine. Bedankt dat jullie me gewoon advies geven!! Hier kan ik wat mee.
Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd of deze producten wat kunnen betekenen voor je!
Ja doe ik! Nog een vraagje: die crème van Olaz is anti aging volgens google, maar ik ben 22. Heeft dat dan zin?
Ik gebruik die ook! Maakt niet echt uit