Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Dat hoeft zeker niet zo te zijn! Na 10 minuutjes en eventueel een setting spray zie je er niks meer van. Maar ik begrijp goed dat je liever vloeibaar gebruikt hoor, same here.
Je geeft zelf aan veel allergieën te hebben, misschien moet je je probleem eens bespreken met een dermatoloog? Er moet toch een manier zijn om te bepalen welke ingrediënten de schuldigen zijn, niet? (Ben zelf nog nooit naar een dermatoloog geweest, ben gezegend met een makkelijke huid hout vasthouden)

1 like

Ik kwam dit net tegen!

1 like

Skins Cosmetics is net zoals Douglas, alleen dan luxere merken, maar je moet maar net geluk hebben met hun kennis. Ze krijgen vaak eens/twee keer per jaar training over nieuwe collecties en ook niet altijd van elk merk, als je van een bepaald merk echt informatie wil dan zou ik eerder naar een counter gaan want daar staat (9/10 keer iig) eigen personeel die de hele dag met dat merk bezig zijn en alle ins en outs kennen.

1 like

Deze gebruik ik!

1 like

Ik weet niet of ik iets heel doms zeg, maar mis je geen makeupremover? De precleanse en cleanser van Dermalogica zijn fijn, maar ik zou zelf daarvoor ook een product gebruiken dat make-up echt afbreekt, zoals een oliereiniger (Take the Day Off Balm, Balea reinigingsolie, etc). Ik merk bij mezelf in elk geval dat ik mijn make-up er onmogelijk af krijg met alleen maar cleanser, tenzij ik hard boen en daarmee mijn huid irriteer.
Ik vind mijn huid juist mooier wanneer ik make-up gebruik trouwens, alsof het beschermd wordt. Ik maak wel echt elke dag mijn sponsje schoon en om de paar dagen mijn kwasten, omdat ik snel oneffenheden krijg.

1 like

Als het ook bedoeld is om make-up te reinigen zal het wel voldoende zijn, ik heb al 7 jaar geen Dermalogica gebruikt dus ik heb geen kennis van de producten! Misschien een paar dagen checken met een wattenschijfje na het reinigen, zodat je 100% zeker weet dat alles eraf is?
Qua foundation zonder siliconen zou ik sowieso Jane Iredale aanraden, trouwens!

1 like

@Stars @anon28710462 de precleanse is een olie en die is juist ontwikkeld om oa make-up af te breken!

2 likes

De precleanse is echt voldoende, dat is namelijk een olie en je kan daar ook je oog make up mee verwijderen.

Wellicht dat je kan kijken naar lycogel of de iconceal, beide zijn soort van foundations die meer skincare eigenschappen hebben zeg maar dan normale foundations en getinte dagcremes van cosmetische merken.

1 like

Volgens mij is Faceland nog altijd een van de goedkoopste, wat wil je laten doen? Naast Faceland zit Velthuis maar die zijn nog duurder en er is ook een fillers & more ofzoiets maar die site vind ik er een beetje shady uit zien

Wil je laten weten hoe hij bevalt? Ben er zelf ook erg benieuwd naar!

2 likes

Net als voorgaande jaren krijg ik rond het begin van de lente flink wat rode pukkels in mijn hals. Ze verdwijnen pas weer na maanden.

Ik ben vaak van shampoo gewisseld, maar dit lijkt niets uit te maken. Ook smeer ik niets op de huid daar. Herkent iemand deze vorm van acne of heeft iemand de gouden tip?

Zelf geen ervaring mee en ken de prijzen niet, wel goede dingen over gehoord.

https://www.doctorsatsoap.com/meet-doctors-eindhoven/

Kan het te maken hebben met hoe goed je je huid afspoelt na het gebruik van shampoo? Ik herken het nl wel; als ik mijn hals en rug na het harenwassen niet goed reinig (met facewash), zit ik binnen no-time onder de pukkels en mijn theorie is dat het komt van shampoo-residu. Of anders heeft het wellicht te maken met gebruik van wasmiddel, dat een reactie geeft in je hals vanwege wrijving van kleding?

1 like

Nog een aanvulling op wat hierboven al gesuggereerd is. Gebruik je misschien parfum? Of wellicht komt het door een kriebelende trui of sjaal oid?

1 like

Hoe vind je de pyunkang toner? Ik heb nu die van Whamisa (is vrij dik en een beetje plakkerig), maar zonder korting vind ik 'm te duur en nu zat ik naar die van pyunkang te kijken! Doe jij er ook 7 Skins mee?

Iemand ervaring met deze twee?

Ik heb er op gelet vanmorgen en de conditioner laat inderdaad even een vettig laagje achter op de huid tijdens het douchen. Ik spoel het vaak wel lang na, maar het is inderdaad iets om meer aandacht aan te besteden! Bedankt voor de tip.

@jigglypuff ik gebruik geen parfum! Sjaals en hoge truien ook minder richting het voorjaar, terwijl het dan juist ontstaat…

2 likes

Weet niet of je heel gehecht bent aan een bepaalde conditioner, maar je zou ook een conditioner kunnen gebruiken zonder siliconen; misschien dat dat je huid minder afsluit! Bijv van dr. Organic.

@Stars Ik ben ook benieuwd haha want zoek precies hetzelfde als jou qua bb creme ik heb nu die van kiki en niemand ziet ooit dat ik op heb alleen hij gaat snel van mn gezicht af ;(

Ik heb hele droge, geïrriteerde wangen sinds een paar dagen. Vooral op mijn linkerwang echt een pijnlijke plek. Ik zoek dus een verzachtende, helende creme. Ik gebruik een dagcreme van kiehls en ‘s avonds soms ook die olie en een nachtcreme van paula’s choice