Het Beautytopic #2 (Deel 1)

UD heeft 25% korting op alles op hun eigen site, maar nu is het product dat ik wil kopen te goedkoop voor gratis verzending. Dus twijfel twijfel, 2x zoveel uitgeven en dan twee producten kopen (en wat dan?!) of morgen bij de ici alleen halen wat ik nodig heb voor de reguliere prijs…

Welke product gebruiken jullie voor 7 skins? Ik gebruik nu die snail essence van Cosrx, maar die is bijna op. Heeft iemand trouwens ook de gouden tip tegen een vette neus? Ik heb verschillende foundations/poeders/primers geprobeerd maar niks lijkt te werken. Of moet ik gewoon accepteren dat ik na een aantal uur mijn neus moet bijpoederen?

Ik heb inmiddels mijn methode gevonden. Kon ook altijd na een uur al een ei bakken op mijn neus en voorhoofd, maar dit houdt het onder controle:

-matterende dagcreme (ik gebruik gewoon Oil of Olaz)
-Laura Mercier oilfree primer
-Estee Lauder Doublewear Light Soft Matte Hydra makeup (wat een naam he… maar is een hele fijne niet te dekkende foundation. Ik vind de gewone Doublewear veel te dekkend op mezelf)
-Daarna fixingspray. Gebruik er gewoon 1 van Essence
-Met fohn mn gezicht droogfohnen
-Afpoederen en overige makeup
-Nog een keer fixingspray
-Nog een keer droogfohnen
-Klaar

Was eerst bang dat ik misschien puistjes zou krijgen van 2x fixingspray, maar gelukkig niet. En droogfohnen zag ik een keer langskomen als tip op youtube en gebruik ik sindsdien, het lijkt wel extra te fixeren.

Met deze routine hoef ik niet tussendoor te poederen, maar ik dep wel 2x per dag ofzo even met een wcpapiertje mijn neus en voorhoofd heel licht. Maar makeup blijft verder echt de hele dag perfect zitten. Misschien heb je er wat aan…

4 likes

Ik vind de Paradise Extatic mascara heel fijn!

De Duitse douglas dan?

Heb vandaag eindelijk een bobbi brown corrector gekocht! Mijn eerste indruk is heel goed :blush: Heb ook nog die full coverage brush besteld, hopelijk komt die snel binnen!
Verder een nieuwe estee lauder daywear tinted moisturizer, een tangle teezer en DHC reinigingsolie!

Eindelijk begin ik door te hebben welke producten echt goed voor mij werken, heb intussen een mooie basis met heel fijne producten die ik dagelijks gebruik. Veel geleerd van iedereen hier! Met name @Spaarlamp :relaxed: Thanks allemaal!

2 likes

Geen idee of dit in dit topic hoort maar zo niet hoor ik het wel.
Heeft iemand ervaring met spatader behandelingen? Bv inspuitingen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe bronzer (het liefst van MAC/Bobbi Brown/Estee Lauder gezien de korting!). Ik heb een zeer lichte huid, altijd de lichtste kleur foundation. Ik gebruik nu Benefit Hoola en die vind ik ook fijn. Ik wil geen shimmer en ik wil het liefst ook een beetje contouren.

Welke raden jullie aan?

Bobbi Brown Golden Light is prachtig, en gaat superlang mee.

1 like

Bobbi golden light en als je wil contouren Mac matte bronzer, die is heel subtiel (ik vind m te subtiel voor mij en moet m echt opbouwen en heb daar geen zin in) golden light is wat warmer, maar niet té warm dat je niet kan contouren. Mijne is na 2,5 jaar bijna op dus twijfel of ik m weer opnieuw koop.

2 likes

Heeft iemand wel eens een keratinebehandeling gedaan? Ik mis de shine van geverfd haar zo erg, wil bijna weer mijn haar gaan verven maar ben ook zo blij dat het weer helemaal gezond is maarja natuurlijke kleur is vaak wat doffer.

Nee, maar ik moet zeggen dat sinds ik ben gestart met de curly girl methode mijn haar echt super mooi glanst! Ik heb honing/asblond haar van nature, maar het was altijd best dof en omdat ik onnatuurlijk bleek ben lijk ik vooral in de wintermaanden vaak zo’n gele vlek. Maar mijn haar glanst nu echt super mooi. Denk dat het vooral komt omdat mijn haar te droog* was en ik doe maandelijks een appelazijnreiniging wat ook schijnt te helpen voor glans.

*Dit had ik me overigens niet gerealiseerd voordat ik met de CGM startte. Was geen stro ofzo. Maar ik na het douchen zonder haar wassen, zelfs met douchemuts op, vaak vochtig haar en/of waterdruppels op mijn haar en dat heb ik tegenwoordig niet meer.

De cgm is helemaal zonder siliconen toch? Heb een hele tijd geen siliconen gebruikt maar daar gaat mijn haar niet zo lekker op, dan wordt het juist heel erg droog en lijkt het net stro. Na een paar maanden had ik er genoeg van en gebruikte ik weer siliconen, voelde meteen veel fijner en gezonder aan, las daarna ergens dat siliconenvrij ook niet voor elk haartype geschikt is.

1 like

Ja, klopt. Er zijn op YT ook meerdere curly girls die na de CGM toch weer siliconen gebruiken omdat het beter werkt of weinig uitmaakt voor hen. Volgens mij is het grootste verschil dat je sneller build-up hebt van haarproducten. En als er te weinig vocht in je haar zit voor je de siliconen gebruikt, krijg je er daarna ook weinig vocht in vanwege het siliconen laagje om je haar. Ik weet niet wat voor producten je allemaal voor je haar gebruikt, maar je zou kunnen proberen om een shampoo/conditioner zonder siliconen en sulfaten etc te gebruiken en dan wel siliconen in je laatste haarproduct?

Ik gebruik dit nu

Soms afgewisseld met
afbeelding
En dan

Merk overigens geen verschil met de bananenvariant er van dus maak deze maar gewoon op, vind ‘m niet heel boeiend en zoek dus iets wat echt een wow effect geeft

Als ik mijn haar föhn gebruik ik biosilk en een heat protector, als ik het gewoon op laat drogen gebruik ik verder niks.

In de eerste shampoo zit SLS en gehydroliseerde keratine, in de tweede ook SLS, gehydroliseerde keratine, polyquads (werkt voor de een wel en de ander niet) en uitdrogende alcoholen. Het haarmasker is wel CG-proof en is ook de enige met vochtinbrengende alcoholen (in dit geval cetearyl alcohol).

De producten die je gebruikt hebben veel proteïne en weinig vochtinbrengende ingrediënten, dus het zou best kunnen zijn dat je haar meer vocht nodig heeft en daardoor weinig natuurlijke glans heeft. Het is belangrijk om een balans tussen proteïne en vocht te hebben voor je haar. Beschadigd haar door warmtebehandelingen en/of verf heeft meestal wel meer proteïne nodig, maar teveel proteïne kan leiden tot droog haar. Als ik jou was zou ik een shampoo of cowash proberen met weinig/geen proteïne om te kijken of dat binnen twee weken leidt tot meer glans.

1 like

Ik gebruik de Klairs Supple Preparation Unscented Toner voor 7 skins (trouwens: thanks @kali voor de uitgebreide uitleg! je hebt me overtuigd en nu kan ik niet meer zonder haha) en wat een verschil met toen ik alleen een dagcrème gebruikte.

Verder niet echt tips voor een vette neus, maar ik merk wel dat kleimaskers bij mij helpen om de talgproductie te reguleren en mijn huid wat matter maken.

1 like

Ik. Bij mijn eentje in m’n hele been van boven tot onder eruit gehaald. Maar dat was een kabel en niet van die rode lijntjes.

1 like

Hm ja ik heb idd van die rode lijntjes, over mn hele bovenbenen en achter mn knieën…
Deed het pijn?

1 like

Yep. Maar dat komt omdat ze die ader echt eruit halen. Ze verdoven wel maar de aanhechtingen van de zenuw kunnen ze blijkbaar niet verdoven. Op een afstand van ong 15 cm tussen elkaar maken ze gaatjes en dan trekken ze de ader omhoog en knippen ze m kapot. Zou het niet zo snel weer doen tenzij ik er weer last van krijg in m’n andere been.

1 like