Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik kam mn haar altijd nat en slaap dan ook zo, maar is dat slecht? Wist dat niet

Je haar is kwetsbaarder als het nat is, dus het dan kammen of ermee gaan slapen (wrijving met je kussen) is, als je breekbaar haar hebt, niet zo’n goed idee.

Sowieso dubbel reinigen, 1 keer om je makeup/zonnebrand/enz te verwijderen, 1 keer om je gezicht te reinigen. Op zich maakt het niet heel veel uit wat voor facewash je gebruikt, als je huid er goed op reageert is het goed, ik zou naderhand altijd een toner (geen tonic want daar zit 9/10 keer alcohol in) om de laatste restjes reiniging te verwijderen en dan zie je ook echt dat je huid schoon is (dmv een watje dat schoon blijft)

1 like

Welke gezichtszonnebrand is goed en geeft geen puistjes?

Wil je een chemische filter of een minerale? Een fijne minerale vind ik die van clinique, geeft weinig/geen witte waas en geen puistjes.

@Spaarlamp bedankt voor de tips, ik reinig meestal wel dubbel, eerst met olie en dan facewash, maar een toner toevoegen is een goede tip!

1 like

De bioré spf 50 of de vichy anthi elios.

2 likes

Ik gebruik dr van der hoog hypoallergene facewash. Deze masseer ik in met natte handen op m’n hele gezicht ook ogen, dan haal ik het weg met een nat handdoekkje (zo’n gastendoekje gebruik ik altijd) en dan is m’n hele gezicht schoon en al m’n makeup eraf en het voelt lekker. Huid is daarna ook niet trekkerig en prikkend. Dat heb ik bij andere reinigers wel.

1 like

Ik heb een van Biodermal speciaal voor hwt gezicht, is erg fijn! Glanst wel behoorlijk dus ik zou hem afpoederen. Er is ook een matterende maar als ik het me goed herinner dit daar een slechte alcohol in (of parfum, een van beide want om die een van die redenen heb ik die variant destijds niet gekocht weet ik nog)

2 likes

Nouuuu kak Douglas! De highlighters die ik zou willen kopen zijn nu ineens natuurlijk uitverkocht. Altijd als ze een actie hebben, zijn bepaalde populaire producten uitverkocht. Doen ze gewoon expres :rage:

Ik ben erg tevreden over de biodermal spf50 voor het gezicht (gevoelige huid). Zonder parfum!

1 like

Gezwicht voor deze actie en wat dingen besteld waar ik al een tijdje nieuwsgierig naar was. Ben benieuwd. Kiehl’s is niet zo vaak in de aanbieding toch?

Ik gebruik Clinique 25 spf city block sheer. De crĂšme is een beetje bruinig maar dat zie je niet als je het op doet (ik heb een hele lichte huid).

Zijn er hier Decubal gebruikers die inmiddels goede alternatieven hebben gevonden voor de reiniger en tonic?

Wat heb je besteld?
Kiehl’s is inderdaad zelden in de aanbieding. Ik heb het laatst met Black friday kunnen kopen. Ik vraag me af wie beslist welke merken uitgesloten zijn van aanbiedingen.

9 likes

De Midnight Recovery reinigingsolie en de gezichtsolie en het Buttermask lipmasker. Dit was dan echt het juiste moment om te bestellen!

Ze sluiten waarschijnlijk de merken uit die toch wel gekocht worden. Bij Douglas doet The Ordinary ook nooit mee met kortingen.

@Daelyss de merken zelf bepalen of ze mee willen doen met de kortingen!

1 like

Heeft iemand hier ervaring met Tarte oogschaduw? Ik wil al heel lang het In Bloom palette, is hij zn geld waard?

Ik heb het In Bloom palette en die twee kleintjes die Sephora heeft (Tease en Party) en ben er echt onwijs tevreden over! Super zachte oogschaduws, blenden lekker, hele mooie kleuren. Kan er ook best wel veel verschillende looks mee maken dus die zou ik zeker opnieuw kopen. En het ruikt lekker :joy: Enige nadeel is dat de matte kleuren heel poederig zijn bij alledrie de palettes.

1 like

Dank je voor je reactie! Ik las al dat ze behoorlijk geparfumeerd waren, dus ik sla over, daar ga ik geheid last van krijgen!

Ik heb ook zo’n kleine (tartelette) en het is veruit m’n favoriete palette qua kwaliteit en consistentie. Maar ik ben sowieso wel fan van tarte.

1 like