Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik denk erover om een beautyblender te kopen om m’n concealer mee aan te brengen, maar raden jullie aan om de echte te kopen of is een goedkoper alternatief van hema/kruidvat etc. net zo goed? En gebruiken jullie ‘m nat of droog?

En nu ik toch bezig ben hier: iemand nog tips voor een fijn haarserum? M’n puntjes zijn de laatste tijd zo droog.

De echte beautyblender heb ik nooit geprobeerd omdat ik de oranje versie van Real Techniques heel fijn vind. Ik zou hem wel echt nat gebruiken. Droog behaal je niet dezelfde resultaten

5 likes

Ik vind die van de boozyshop eigen merk rond de 5 euro bijna even goed als de ‘echte’.

2 likes

Eens met @Boba

Heb ook wel eens de echte gehad, maar vind die van real techniques 10x fijner! Ik gebruik hem ook nat.


Even wat anders: hebben jullie ook dat je kwaststrepen krijgt als je je foundation met een kwast aanbrengt? Ik moet dan altijd alsnog even nadeppen met een sponsje om die strepen weg te werken :thinking:

1 like

Wat voor kwast gebruik je?

@Sundance qua gebruik merk ik niet heel veel verschil met een echte of van RT ofzo, qua hoe lang ik ze kan gebruiken wel. Die van RT gaat bij mij redelijk snel “schilferen” en er breken dan stukjes af, met een echte (ik gebruik voornamelijk de zwarte “pro variant”, maar dat pro is onzin) doe ik echt veeeeeeel langer. Ik was ze 1 keer per week (heb er een stuk of 8) op 60 graden bij m’n handdoeken in een wasnetje. Heb ff gekeken bij Douglas en de laatste keer dat ik een bb kocht was in mei vorig jaar en die is nog als nieuw.

1 like

Real techniques expert face brush, maar heb ook een stippling brush van Zoeva en zo’n ouderwetse platte en ik heb het altijd. Of ik nou dep, veeg of rondjes kwast het maakt niet uit.

Omg dat wassen, wat een topidee. Vanavond meteen proberen!

Ik zweer overigens echt bij de originele BB, vind die oranje van RT en alle nepversies echt veel te ‘hard’ allemaal.

Leuk, heb ik ook altijd al een keer willen proberen haha! Welke zelfbruiner heb je gebruikt en hoe heb je het aangebracht?

Cool zo’n schuim heb ik ook nog liggen en een schuin kwastje ook. Denk dat ik het ook nog ga proberen deze lockdown. Thanks! :grinning:

1 like

Ik ben op zoek naar een nieuwe gezichtsreiniging en dagcreme.
Wat vinden jullie het fijnste verzorgingsmerk? Wil er best wat aan uitgeven want ik doe er altijd heel lang mee.

  • Clinique
  • Paula’s Choice
  • Kiehls
  • Anders namelijk:

0 stemmers

Ik zweer qua dagcreme bij die van Bobbi, daar is mijn huid heel erg van opgeknapt (sowieso van al haar huidverzorging) en merk het meteen als ik m niet gebruik.

Iemand hier ervaring mee?

Paula’s choice heeft echt net 20 procent korting gehad :frowning: Ik vind hun producten echt fantastisch, mijn huid is daar zo veel beter door geworden. Wel mega duur dus ik sla het altijd in als er korting is

Dermalogica

1 like

Ik heb er zo één via bol. com gekocht voor de helft van de prijs bij Hema, en via een bepaalde Chinese webwinkel heb je ze nog goedkoper. Het reinigt mn huid goed maar ik zie geen verbetering qua minder oneffenheden/roodheid/puisten. Ik heb ook een clarisonic en daar zie ik wel verschil mee.

Ik wissel af tussen olaz 7-1 parfumvrij en pure jojoba olie voor dagcrème.

1 like

Weet iemand of er een winkel is waar je samples van foundation kan bestellen? Ik wil een nieuwe foundation bestellen maar ik kan nu natuurlijk niet naar de Douglas/Bijenkorf om mijn kleur te matchen.

Wat is een fijne SPF voor het gezicht? Ik gebruik er nu een van Biodermal (factor 30 en 50) die ook onder je make up gebruikt zou moeten kunnen worden, maar vind hem daar wel vrij vettig voor.

Je hebt die ene site, goed verhaal, @Bakkes weet dat wel

@TantePollewop
Denk dat je deze bedoelt https://www.temptalia.com/foundation-matrix/