Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Help! Ik vind gezichtsverzorging/make up best lastig in de lente-zomer. Ik maak mijn gezicht schoon ‘s ochtends en smeer daarna een lichte crème (la roche posey effeclar), maar ik wil daarna zonnebrand doen en concealer onder mijn ogen. Liever geen foundation. Maar moet ik dan nog oogcreme en/of primer onder mijn concealer+poeder doen? Dat wordt toch veel te veel? Hoe doen jullie dit?

Ligt er bij mij aan wat ik ga doen, op een vrije dag alleen dagcreme + oogcreme + zonnebrand, als ik make-up draag dan gebruik ik daar een primer bij. Voelt voor mij niet als te veel, voel die primer ook totaal niet zitten dus merk er niks van.

1 like

Mijn haar is best uitgevallen afgelopen tijd (dat heb ik elke paar jaar ofzo, een soort hormonale rui) en het valt me op dat mijn haar nu ook best droog is. Het is ook best lang en is echt wat volume en leven kwijt terwijl ik normaal gesproken een wilde bos heb. Ik heb ook aanhoudend last van een beetje roos. Ik zoek nu hele voedende shampoo zonder troep (liefst een beetje natuurlijk) om het een tijdje echt goed te verzorgen. Liefst ook verzorgende behandelingen/masker en conditioner. Ik dacht aan Lush, maar die hebben hun online shop nu gesloten. Heeft iemand een goeie tip?

Biore watery essence 50! Niet vet, niet plakkerig en prettig onder make-up.

1 like

Dr organic is fijn vind ik! Verkopen ze bij holland & barret (ook regelmatig 1+1 acties). Lush is niet per se heel mild want ik geloof dat er in (bijna) al hun shampoos SLES zit. Ze zijn in ieder geval vaak niet curly girl method proof dus dat betekent in mijn boek dat het niet zo naturel is haha.

1 like

Lush shampoos zijn heel agressief, die zou ik sowieso niet aanraden!
Ik vind het prettig om mijn haar voornamelijk met een ~low shampoo~ te wassen, twee keer in de week, en dan eens per 10 dagen ongeveer een normale shampoo te gebruiken om eventuele build-up te wassen. Omdat de low shampoo in crèmevorm is, reinigt het heel zacht en droogt het het haar niet zo uit. Voor mij werkt het heel erg goed! Ik gebruik al 2 jaar de Low Poo van Yves Rocher, die vind ik heel erg fijn. Qua haarmasker vind ik een eetlepel maïzena in water laten koken tot het een gelsubstantie heeft echt heel hydraterend werken, eventueel ook met wat olie erin (niet te veel)!

2 likes

@crazyplantlady @anon28710462 dat van lush wist ik niet! Dr organic heb ik inderdaad weleens iets van geprobeerd, dat werkt wel ok maar wil wel iets nieuws proberen :slight_smile:. Low shampoo ga ik eens op googelen, dank voor de tip!

1 like

Ja Temptalia ken ik! Heb ik ook al gebruikt maar ik zweef tussen drie kleuren, dus wou van die drie een sample proberen te krijgen.

Is er iemand met een gevoelige huid die ook de Bioré zonnebrand gebruikt? Ik wil deze ook bestellen maar ik twijfel omdat er ook citrus in zit en bang ben dat ik hierdoor juist uitslag krijg.

Ik vind bondi sands en Marc inbane heel fijn! MI is een spray en BS een foam met handschoen, is maar net wat je fijn vindt.

2 likes

Bondi sands inderdaad, heb ook een van rituals maar die is minder zuinig in gebruik en geeft een iets subtielere kleur. Ik ben ook fan van die handschoen van bondi sands om het mee aan te brengen

1 like

Ja, zowel de foam als de lotion vind ik fijn

Ja maar zou ff bij Etos kijken want die hebben 20% korting op BS!

Jongens, ik heb een mascara tip nodig. Ik had namelijk altijd deze, maar die is uit het assortiment :sob:
image

Eisen:

  • moet extreem volume geven, echt vavavoem wimpers (deze heeft bijv vezels waardoor je echt spinnenpoten to the max kan creëren :sweat_smile:)
  • waterproof
  • liefst niet te duur

Ik heb denk ik het volledige Kruidvat/Etos assortiment gehad, en ik vind niks goed genoeg… ik wil MEERMEERMEER wimpels, volume, dikte, haha
Ik wil best meer uitgeven aan een mascara, maar dan moet ik wel weten dat hij doet wat ik wil. Heeft iemand een tip?

Ik heb de benefit roller lash, de travel versie

1 like

Hoe lang blijft BS bij jou zitten? Ik heb echt het gevoel dat er bij mij wat fout gaat, ik doe het meestal voor het slapen gaan op gescrubde benen en dan spoel ik het ‘s morgens pas af. Ik heb dan één dag hele mooie bruine benen, dag 2 is nog wel oké, maar een stuk minder en op dag 3 is het al weg.

Zijn er mensen die hun haar conditioner-only wassen? Of de curly girl method gebruiken? Welke producten gebruiken jullie?

Heeft het te maken met hoe je je afdroogt? Droogdeppen ipv wrijven scheelt vaak al. En aanbrengen op schone (gewassen), droge benen scheelt ook de helft is mijn ervaring. Ik doe vaak ‘s morgens scheren en scrubben, ‘s avonds onder de douche nogmaals alleen mijn benen even insoppen en afdrogen, en daarna aanbrengen. Blijft de hele week goed zitten. Wel icm droogdeppen ipv wrijven, en elke dag bodylotion smeren.

Ik zou even hier kijken: Krullentopic

Daar zijn veel meiden die CG doen!

1 like

Dankjewel!