Het Beautytopic #2 (Deel 1)

@Mhysa @Spaarlamp Ah top, dan ga ik graphite er eens bij bestellen! Dankjulliewel!

1 like

Weet iemand een goede vervanger voor deze gel top coat van Essence? Hij is helaas uit het assortiment verdwenen. Ik vond het vooral fijn dat die mooi glanst en je nagellak lang bleef zitten. Iemand tips?
afbeelding

Ik heb sinds vorig jaar ineens pigmentvlekjes in mijn gezicht. Hebben jullie tips voor hiervoor? Ik weet dat ze nooit echt weggaan maar miss vermindert het een beetje? :joy:

Ik zat te denken aan deze: https://www.laroche-posay.nl/verzorgingsproducten/Pigmentclar/Pigmentclar-Serum-p11690.aspx

Ik zweer bij de lā€™oreal color riche topcoat in zoā€™n zwart flesje hoekjes met zwart/gouden dop.

1 like

Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel veel goed dingen gelezen over rosehip seed oil van The Ordinary.

Die gebruik ik al! :raised_hands:t3:

2 likes

Ah jammer, geen resultaat?

1 like

Hoe vaak mag je de paulaā€™s choice bha 2% gebruiken en hoe zit dat dan met spf daarna?

Kan dagelijks als je huid het kan hebben. Maar rustig opbouwen en aaaaaltijd een spf gebruiken overdag.

Volgens mij helpt retinol tegen pigmentvlekken

Oh, die heb ik ook nog van the Ordinary in de kast liggen maar gebruik ik nooit. Probeer ik die!

@sparood Ik gebruik hem voor hydratatie en daar ben ik wel heel tevreden over!

Hele domme vraag waarschijnlijk, maar hoe weet je of je huid het niet kan hebben? Ik gebruik het nu zo ongeveer tien dagen dagelijks maar heb meer onzuiverheden dan voor de tien dagen (voor de rest constant in producten, eetgewoonten etc) maar geen roodheid of droog ofzo. Gebruik ik het dan te veel of juist te weinig. Ik las namelijk ook dat mensen het soms in de ochtend en avond gebruiken

Als je het ineens vanuit het niets elke dag gaat gebruiken dan kan je huid er heftig op reageren en meer onzuiverheden geven dan ervoor. Grote kans dat het dan te heftig is, zou het even afbouwen en het om de dag gaan gebruiken en als je huid daar constant in is of verbeterd, dan kun je het opbouwen naar meer. Wat voor huidtype heb je? Het is ook niet perse voor elk huidtype geschikt

Wat helpt goed tegen blackheads? Ik heb 2 verstopte puntjes die nogal diep lijken te zien en die maar niet weggaan. Ik gebruik al acids (aha+bha peeling van TO en bha van the inkey list als spot treatment) en uitknijpen gaat niet. Het zijn trouwens geen sebacious filaments zoals op de neus maar echt 2 verstopte poriƫn.

Ik zoek een budget proof reinigingsmelk voor mijn redelijk gevoelige en acne prone huid. Liefst gewoon iets dat ik bij Etos of Kruidvat of eventueel Holland & Barett kan kopen. Hebben jullie aanraders?

Oke weet iemand wat goed helpt tegen mee-eters en rode vlekjes (door acne). Mijn huid ziet er zo onrustig uit maar gek genoeg voelt het wel allemaal redelijk glad en zacht aanā€¦ Is er iets waardoor dit beter weg kan trekken? En liefst klein beetje betaalbaar indien mogelijk haha.

Kruidvat 0% extra sensitive. In een paars witte fles (niet de roze of blauwe). Werkt goed, haalt alle makeup eraf, reinigt goed, en krijg er helemaal niks van. Groetjes van iemand wiens hoofd onder de puistjes zit nadat ik 1x zonnebrand op mā€™n hoofd smeerde (mijn huid is extreem gevoelig)

1 like

Ooh lekker goedkoop ook! Thanks voor de tip

1 like

Volgens mij komt een dergelijke vraag wel elke lente/zomer terug, en ik heb het topic al doorzocht, maar ik vond vooral veel tips voor zonnebrand maar geen antwoord op mijn vraag; heeft het zin om een extra zonnebrand voor het gezicht aan te schaffen als mijn dagcreme al spf 30 heeft? Ik heb in mn hoofd dat de spf van dagcreme eigenlijk niks is, en dat je sowieso een extra zonnebescherming moet dragen (daarom wil ik ook een aanschaffen)

Ik heb m hier al eens voorbij zien komen, maar is de suncover van dr jetske ultee (nog steeds) een aanrader?

1 like