Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb me een keer laten adviseren qua kleur van de double wear van Estee Lauder. Inmiddels gebruik ik die nu 2 jaar en ik ben er heel tevreden mee.

Edit: ik heb ook een hele lichte huid trouwens

1 like

Daar kijk ik inderdaad. De lichtste kleur van Infallible ziet er helaas op het eerste zicht (op het randje) te donker uit, maar op douglas is de lichtste zelf nog twee tinten donkerder. L’oreal, Maybelline etc valt eigenlijk altijd af

Iemand al eens NYX foundations geprobeerd? Lichtste kleur ziet er wel echt licht uit, maar zijn ze ook wat?

@Mimosa Hm ja, drugstore zal m dan denk ik niet worden
 Echt lastig dat ze nu nergens testers hebben anders kon je een sample meenemen en het een paar dagen proberen. Je kan bij de Foundationmatrix van temptalia je huidige foundation invullen en dan komt er een kleur van de double wear uit die bij jou matcht (maar ik vind die 75% betrouwbaar) Bij een poederfoundation ligt het er heel erg aan hoe je het aanbrengt, met een kwast is de dekking lichter maar met een sponsje is het echt fullcover. Ik vind zelf die van Mac en Bobbi Brown heel fijn, zijn een beetje romige poeders zeg maar.

@Mimosa ik sluit me aan bij de Double Wear tips, ik heb ongeveer nc15 en draag daar 1n1 van, en volgens mij heb je ook nog 0iets, dus ook nog lichter. Weet niet precies hoe het zit met de codes, heb me laten matchen bij de Bijenkorf.

1 like

Ik ben op zoek naar een mooie paarse oogschaduw, het liefst gewoon een losse. Goede pigmentatie vind ik belangrijk, prijs maakt minder uit. Iemand tips??

Verder heb ik een hele mooie oogschaduw van tarte, maar die is heel poederig waardoor het op de zijkanten van mijn neus en onder mijn ogen terecht komt. Is dat op een of andere manier te voorkomen?

Voor dat laatste kan je met een translucent poeder en je beautyblender poeder aanbrengen onder je ogen en de zijkant van je neus. Aanbrengen van je oogschaduw op een primer en met een platte oogschaduwkwast kan helpen om minder fall-out te hebben.

Ben ook nc10/15 en ben fan van nars sheer glow in mont blanc!

1 like

Ik maak al jaren eerst mm ogen helemaal op en daarna de rest, eventuele fallout kun je dan gemakkelijk verwijderen met bijv miscellair water.

Mijn lijf, maar eigenlijk vooral mijn benen zijn zo gruwelijk droog de laatste tijd. Ik heb net een paar sportleggings gepast en mn hele vloer (donkerbruin dus lekker zichtbaar) ligt gewoon vol huidschilfertjes. Normaal gesproken is deze Nivea bodylotion mn holy grail en krijg ik daar een hele zachte gehydrateerde huid van maar nu ff niet dus. Ik heb ook al bodylotions van Rituals en Therme die ik nog heb staan geprobeerd en ik scrub ± 1x per week (gisteravond nog gedaan toevallig) maar dat maakt ook allemaal geen verschil.

Hebben jullie tips voor fijne superhydraterende producten die ik bij voorkeur gewoon bij Kruidvat/Etos kan halen? Getting desperate here :sweat_smile:

Urea houdende crĂšmes! Ze hebben er 1 bij de Lidl (geen ervaring mee, maar zal vergelijkbaar zijn), maar die van de DM is fantastisch voor een droog huidje.

4 likes

Ik vond die van The Ordinary niet prettig! Gaf een witte waas waardoor mijn donkere wenkbrauwen blauw werden haha. Ook vond ik em wat te stevig en vettig. Heb em weggegooid en nu een van Biodermal. Vele malen fijner! Die van Jetske Ultee heb ik nog nooit gebruikt.

1 like

Zoals @Krekel zegt:

Is al 4 jaar m’n HG!

2 likes

De budget-versie van Jetske Ultee geeft ook een witte waas, en ik kreeg er vreselijke onderhuidse pukkels van. Ik koop hem nooit weer.

Biodermal heeft een hele fijne voor het gezicht, speciaal voor de gevoelige huid, laat ook een iets witte waas achter maar die trekt snel weg.

2 likes

Plakt ‘ie niet? Ik heb hier ook die creme voor je voeten van en als ik ‘s avonds in bed lig, plakt het nog steeds. Zo’n naar gevoel :weary:

Ik ben opzich heel blij met mijn spf van Biodermal want ik vind het een fijne substantie en krijg er geen puistjes van maar dat spul prikt zo vreselijk in mijn ogen. Zoals de afgelopen tijd met die wind, als ik daar traan ogen van krijg loopt het gelijk in mijn ogen en dat prikt zo erg. Of hoogzomer als ik een zweethoofd heb bijvoorbeeld. Echt zo zonde want verder ben ik er heel blij mee, vaak goede aanbiedingen ook.

Helaas wel, is die belachelijke hoeveelheid glycerine!!! :cry: Minder dan de voetencrĂšme overigens, gelukkig, en als je hem weet te doseren valt het ook wel mee. Ik vind de dm-versie daarom ook fijner in gebruik, maar als je benen Ă©cht heel droog zijn doet hij wel heel snel en goed z’n werk.

Idd urea! Kneipp heeft ook een hele fijne. Wel een witte waas die even moet intrekken.

1 like

Voor je voeten is van Kneipp de calendula sinaasappel creme heeeeeeerlijk!!! Echt een dikke aanrader

@Krekel @anon28710462 @veenmol thanks voor de tips! Ik ga op jacht naar urea!

2 likes

Ik had dit trouwens ook al in het haar- en kapseltopic gepost maar daar is geen antwoord op gekomen, maar: heeft iemand ervaring met het slikken van MSM voor haargroei? Ik heb het met fikse korting op MyProtein besteld en het is vandaag binnen gekomen, hoe/wanneer/hoe veel slikken of slikten jullie ervan? :slight_smile: