Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Zoooww juvias place heeft flinke sale. Hopelijk komt er niet gelijk 100 euro aan verzendkosten bij haha

Sinds ik ben gestopt met de pil is mijn huid echt weer mega vet. Wat is een goede matterende creme de de huid zo lang mogelijk vet vrij houdt?

Heb vanochtend de effeclar duo van la Roche opgedaan maar merk nu al dat mijn t zone vet is. Gisteren heb ik helemaal niks opgedaan na de reiniging en was mijn huid op het einde van de dag ook al zo vet.

Mijn hoofdhuid is nog een stuk erger, ook al zo vet. Moet nu echt elke dag mijn haren wassen. Op het eind van dag 2 ruik ik gewoon de talg bij mezelf :nauseated_face:

Ja die korting is verleidelijk maar ik vermijd douane en verzendkosten vanuit Amerika en bestel op beautybay.

2 likes

Ah bedankt voor de tip! Had al even getest en de verzendkosten waren bijna duurder dan het product 16$ en dan 13.50$ verzendkosten. Eens kijken wat beautybay doet!

Haha wow hoe ruikt talg? :open_mouth:

Maar naast dat, echt supervervelend! Misschien heeft het ook nog te maken met hoe je je huid reinigt? Dat dat iets te agressief is misschien en je daardoor nog meer talg aanmaakt?

Ik heb er toen ook 2 paletten besteld en helaas douane kosten gekregen. Omdat ze van de originele waarde uitgaan! Daarnaast vind ik ze heel erg poederig en heb ik veel last van fall out :unamused: Echt zonde want de kleuren zijn mooi maar gebruik ze dus zelden

1 like

Haha echt vies ruikt dat.

Gebruik een milde reiniging. Weet veel over de huid maar gewoon geen ervaring met zo een vette huid. Heb een paar jaar terug eigenlijk altijd een hele droge huid gehad, het laatste jaar meer gecombineerd maar de laatste weken echt vet.

Ben echt blij dat ik lang lang haar heb, anders zou je echt alle ontstekingen zien die er nu zitten.

Wat voor reiniging gebruik je? Gebruik aub geeeeeen reiniging voor een vette huid waar je zo’n lekker schoon gevoel van krijgt. (Bijv clinique 3 stappenplan) 9/10 keer zit daar alcohol oid in dat je huid uitdroogt en dat schone, matte, gevoel geeft, maar eigenlijk komt je huid daardoor in een vicieuze cirkel want na de reiniging denkt je huid “wtf ik ben al mijn bescherming (talg) kwijt dus ik ga hard aan het werk om het weer terug te krijgen” en ben je aan het einde van de dag nog vetter. Grote kans dat je talgproductie in de war is en ik zou dan echt een olie reiniging gebruiken om dat weer in balans te krijgen. Olie op olie klink tegenstrijdig maar werkt echt het beste.

Een vette huid is vaak niet gewoon vet, maar er zit vaak een achterliggende reden achter. Als je bijv te weinig water drinkt of je huid heel vochtarm is, dan gaat je huid zichzelf beschermen door meer talg aan te maken. Gebruik je veel producten voor een vette huid, die dus matterend en “uitdrogend” werken, dan gaat je huid zichzelf beschermen door meer talg aan te maken. Het is heel lastig om de reden uit te zoeken, maar alleen producten voor een vette huid gebruiken houden het vaak in stand.

Anyway, om antwoord op je vraag te geven haha
Clarins re-boost mattifying hydrating crème
Clinique pepstart hydroblur
Original Skin Matte Moisturizer
Estee Lauder daywear matte

2 likes

Goed om te weten. Dan bestel ik sowieso niet via de officiĂŤle site. Ook jammer van de fall out, dat zorgt er ook wel voor dat ik palettes minder gebruik. Ik ga me nog even goed inlezen.

Ik zag dat Beautybay ook Dominque Cosmetics verkoopt en het latte 2 palette lijkt me een goede toevoeging op mijn collectie. Eerst maar even reviews opzoeken

1 like

Ja ze zijn heel duur, maar die mini’s vallen nog mee qua prijs. Het is het wel echt waard, ik heb al zoveel merken (MAC, Urban Decay, Kat von D, Too Faced, Marc Jacobs, Benefit, Dior, Chanel enz.) maar deze kwaliteit is echt ongekend voor mijn gevoel.

Super bedankt voor je uitgebreide bericht!

Ik weer waar het door komt, hebt vanaf mijn 16e aan de Diane pil gezeten, deze onderdrukt testosteron, dus mijn talg aanmaak. Nu ben ik net voor mijn 30e ermee gestopt, dus die talg knalt er in een keer uit. Denk dat het ook nog wel een paar maanden duurt voordat de hormonen weer een beetje in balans zijn.

Gebruik idd een olie om mijn make up eraf te halen daarna de cosrx pH morning cleanser of de cetaphil milde huidreiniger.

S avonds gebruik ik het resist serum, de azelainezuur booster van Paulas choice, of de glycolzuur van dermaceutic. Als het droog aanvoelt de resist crème van Paula of de hydraterende crème van cetaphil.

Overdag een dagcreme van Paula voor de vette huid (deze werkt redelijk), of de minerale zonnebrand van Australian gold, of als ik niet buiten kom de la Roche posay effaclar.

Ben zelf niet zo een fan van clarins en estee lauder, die van Clinique wil ik wel proberen. Thank you!

Als niks werkt ga ik elke dag mijn hele gezicht insmeren met de pore minimizer van benefit.

Ik ken de samenstelling van je serum niet maar het zou goed kunnen dat er wel hydraterende bestanddelen inzitten maar geen occlusieve, waardoor het vocht niet wordt vastgehouden en je huid sterk gedehydrateerd geraakt. Ik zou dus altijd een (lichte) crème smeren, puur omdat het mogelijk is dat je dat “insluitende” laagje nodig hebt om je huid de hydraterende bestanddelen goed te laten opnemen.

1 like

Geen idee of iemand kan helpen maar wellicht wel.

Mijn man heeft ineens echt sinds vandaag hele donkere knokkels bij 1 hand (helemaal zwart, hij is sowieso getint maar dit lijkt echt op dat zwarte pigment). Weet iemand waardoor dit komt en hoe dat weg te krijgen is?

Ik heb even voor je gekeken of ik iets kan vinden. Maar ik kom alleen op een site met uitleg over dat dat een aandoening kan zijn. Weet natuurlijk niet of dat het geval is, maar ik zet hierbij de link. Mocht het zo zijn dan heb je er misschien iets aan. https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/acanthosis-nigricans/
Verder kon ik niks vinden. Misschien door werk? Werkt hij veel met zijn handen?

Ahh nu wil ik ook zo’n Natasha Denona mini palette :crazy_face: Maar heb genoeg oogschaduw. En toch…roept het Gold palette mij :money_with_wings:

Ik had hetzelfde probleem toen ik stopte met de pil, wel is na een tijdje mijn huid weer gekalmeerd. Misschien geeft dat hoop!

Voor de rest kan ik je weinig advies geven qua huidverzorging. (Ik gebruik alleen dagcreme, kokosolie om mijn makeup te verwijderen en that’s it…) Wees vooral lief voor je huid zonder te veel alcohol, parfum, dat soort dingen. :slight_smile:

1 like

Als ik het me goed herinner zit er in die pure lijn nogal wat alcohol (maar dat weet ik noet zeker meer), als dat zo is dan zou ik die in ieder geval skippen.

Ik wil Star! Helaas niet leverbaar nu, dus ik heb een alert ingesteld. Al is 25 euro voor 4g oogschaduw nog steeds idioot… Maar goed, ik heb zoveel dat ik het toch nooit op ga maken

1 like

Nee geen idee waar je die kunt bestellen, ik heb ‘m destijds in Amerika gekocht. Beetje en dode mus dit haha sorry

1 like

Dan volgend jaar maar weer eens een tripje naar Amerika plannen :smirk: