Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Clinique take the day off balm! Kun je gewoon al je make-up mee verwijderen, lekker inmasseren en dan water erbij doen en afwassen. Heb je ook geen watjes meer nodig, die kunnen soms ook irriteren door het wrijven.

3 likes

Dat wordt weer een zeeeeeeeeer vervelend fietstochtje naar de Bijenkorf.

Ja deze is echt fantastisch. Heb een hele gevoelige huid/ogen maar gaat helemaal goed met deze.

1 like

Ik vind de DHC deep cleansing oil heel fijn! Maakt m’n huid heel zacht en haalt alles goed weg

3 likes

Ik gebruik sinds kort de NYX bare with me foundation en ik vind hem heeel fijn alleen is hij niet heel dekkend en ben ik helaas niet gezegend met een hele egale huid. Wat vinden jullie een fijne (niet dure) concealer voor met name rode plekjes? Ik gebruik eigenlijk nooit concealer, alleen soms onder m’n ogen die maybelline anti age eraser. Weet dus niet echt wat goed/fijn is voor onder een foundation.

Is je huid dan daarna niet vettig? Want dat vond ik echt een vreselijk gevoel bij die van Lush. Dan ging ik alsnog allemaal reinigers gebruiken om van dat gevoel af te komen. Alleen het principe vond ik wel fijn, dus misschien is dit iets.

1 like

Een budget tip is de squalane cleanser van The Ordinary! Is een soort olie die je op je droge gezicht aanbrengt en dan afspoelt. Lijkt een beetje op die take the day off balm van Clinique.

Hmmmm heel klein beetje! Als je er water bij doet dan wordt het een klein beetje milky. Maar ik doe altijd een double cleanse met een andere reiniging nog, dus dat vette effect heb ik niet. Als je geen 2 reinigers wil gebruiken dan zou ik een toner gebruiken daarna.

1 like

Die heb ik al, maar daarmee krijg ik de mascara niet weg! Te hardnekkig haha

@Spaarlamp Wat doet een toner dan precies als ik vragen mag?

1 like

Ligt er een beetje aan welke toner je hebt, maar over het algemeen hydrateren, huid herstellen, ze kunnen licht exfolieren, kalmeren enz.

1 like

@Barbie how are you feeling?! :syringe:

Ja goed! Was helemaal niet pijnlijk, en ben heel erg blij met het resultaat! Denk wel dat m’n linkerkant een touch up nodig heeft, die is iets minder goed gelukt dan rechts. Maar ik kijk het nog even aan.

1 like

Heeft iemand ervaring met Ylonn raka, Avoyd of een andere lotion terug ingegroeide haren? Ik gebruik nu The Ordinary peeling solution maar dat doet niets tegen ingegroeide haren. Scrubben werkt ook niet.

Oh fijn! Wacht het idd een weekje ofzo af! Maar ik had ook (links) een touch up nodig hoor, is best normaal

Geen antwoord, maar zou ik ook graag willen weten.

@Boba dit

2 likes

Op Reddit las ik trouwens ook goede dingen op TendSkin, maar die is wel duurder dan die @Daelyss aanraadde

1 like

Ik heb ylonn raka een tijdje gebruikt en ik had toen het idee wel echt minder jeuk, bultjes en ingegroeide haren te hebben na het scheren. Ik gebruik het nu niet meer omdat ik door de lumea alleen nog maar hele zachte haartjes heb en daar doet het niks voor.

Als je een gevoelige huid hebt zou ik het alleen echt afraden, het is behoorlijk heftig en irriterend (en heeft ook een nogal intense, kruidige geur)! Alles bij elkaar kan ik het medium aanraden, het maakte ingegroeide haren minder, maar het is irriterend en je moet het eigenlijk vrij consequent blijven gebruiken.
Verder wel heel tevreden over hoe bestelling, betaling en bezorging via hun site ging!

2 likes

Leukkk ik vind dat ook altijd leuk om te zien :nerd_face: Dit is de mijne momenteel, doorn in het oog van mijn vriend (er ligt nog heel veel meer verspreid door de badkamer) maar we wonen hier pas net en we hebben nog geen goede badkamerkast

15 likes

Ik heb een tijdje PFB Vanish gebruikt. Werkte top, maar het prikte wel een beetje omdat er vrij veel alcohol in zit.

2 likes