Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb niet het gevoel dat zoveel producten echt beter werken en ik geloof in simpele dingen eigenlijk. Gewone goede basis ingrediënten zoals glycerine gecombineerd met plantaardige vetten en oliën (zonnebloemolie, shea butter) dat soort dingen. Je huid neemt al die lagen en verschillende producten ook helemaal niet op volgens mij. En zeker niet in de volgorde en mate met het beoogde effect wat wij wensen.
ik ben bijvoorbeeld ook heel erg pro siliconen… daar zijn sommigen ook weer op tegen maar in allerlei richtlijnen wordt het echt aangeraden juist omdat ze de huid laten ademen en niet verstoppen.
Om maar even aan te geven hoe controversieel mijn mening is (tov het forum) haha.

Weet je al wel goed hoe de huid werkt en wat de functie van de huid is? Dat vind ik wel een eye-opener en belangrijk als het om skin care gaat.

2 likes

Haha, ik zit nu na je laatste zin echt in totale verwarring van ehhh… wat is een huid? Nee ik weet niks dus eigenlijk :weary:

Dit bedoel ik dus, soms dip ik ff een teen in het water van skincare en ga ik dingen lezen erover maar dan kom ik weer dit soort dingen allemaal tegen maar dan begrijp ik gewoon totaal niet waar het over gaat (geen idee over siliconen bijvoorbeeld) en raak ik overweldigd en laat ik het maar weer. Terwijl mijn huid echt al eeuwig mijn grote probleemissue is van mijn lichaam maar ik geloof dat ik het een beetje heb opgegeven in het verleden omdat ik gewoon niet weet waar te beginnen. Maar ik zou nu zo graag echt eens er goed voor willen zorgen.

Als je fijne bronnen hebt voor noobs zoals ik die de basics uitleggen dan ben ik daar ook blij mee! Ik vind het superlief en fijn dat je zo meedenkt maar kan me voorstellen dat jij ook betere dingen te doen hebt dan een college de functie van de huid 101 te geven.

1 like

Ik gebruik s’avonds biafine als nachtcreme. Dat is echt een lekkere dikke volle creme

2 likes

Ik krijg daar echt een warm zweetgevoel van :exploding_head:

1 like

Oh grappig ik zie dat het eigenlijk een soort brandwondencreme is die nu is omarmd als cultproduct? Ik ga er eens naar kijken.

Ja ik heb ook positieve ervaringen met Biafine toen mijn huid echt een ramp was en uitgedroogd.

Ik vroeg dit in het Asian beauty topic en daar werd Purito deep sea water creme aangeraden. Er zit ook niacinamide in!
Ik heb 'm zelf al thuis, maar nog niet gebruikt omdat ik ookn NMF wil opmaken (ook al vind ik die net als jij te plakkerig).

2 likes

Is dit de routine die the ordinary je heeft opgestuurd ook? Ik moet mijn niacinamide na mn hyaluronzuur doen en azelaic acid nog ná dagcrème vind ik ook wat gek… maar als the ordinary dat heeft gezegd ben ik weg hoor hahaha

1 like

Mario badescu Moisturizer Seaweed Night Cream
Deze is fantastisch en is stap 1 voor een huid te hydrateren is wel wat prijzig maar je doet er best wel lang mee
Smeert lekker en mijn huid is zelf hier heel erg van opgeknapt

1 like

Ja, zo heb ik hem gekregen van the ordinary zelf via dat adviesformulier!

En bedankt voor de tips allemaal! Ik ga me er eens in verdiepen.

Yessss heb volgende week de afspraak staan! Mega veel zin in, maar ook wel spannend.

Iemand ervaring met Kiehl’s Ultra Facial Cream? Lees er best wel goede dingen over, maar ben bang dat het (weer) een miskoop is. Gebruik nu Celestial van Lush en die vind ik heel fijn en basic, maar hij is bijna op en wil eigenlijk weleens iets anders proberen.

Yes ik gebruik deze en ben er tevreden over! Maar ik ben geen skincare expert en heb ook niet een hele moeilijke huid. Ik vind wel dat hij fijn hydrateert en dat is ook de reden dat ik deze blijf gebruiken!

1 like

Ik heb ook geen moeilijke huid, dus zoek een vrij simpele crème die wel hydrateert. Deze klinkt echt top dan!

1 like

Kan je niet tot bij een Kiehl’s winkel? Ze doen er nooit moeilijk met staaltjes namelijk!

1 like

Ik vind het een van de betere crèmes, sowieso het hele ultra facial gamma.

1 like

Weet iemand hoe ze op het moment bij de douglas, ici paris, bijenkorf omgaan met testen van foundations? Krijg je proefjes daarvoor mee naar huis?

Hebben jullie fijne aanraders voor oogmakeup remover? Ik heb een nieuwe mascara die ik er echt niet af krijg met micellair water/squalane cleanser, maar het is geen waterproof mascara. Ik krijg heel snel een prikkende/brandende huid van make up remover, dus ik zoek er eentje voor de gevoelige huid.

Zou iets op basis van een olie zoeken. Clinique heeft een hele fijne, maar the body shop ook. Deze zijn echt geweldig vergeleken met de gewone removers.

1 like

Ja je kunt proefjes vragen, maar volgens mij niet overal. Zou naar een counter gaan ipv douglas dan

2 likes