Het Beautytopic #3

Nee: Effects of activated charcoal powder combined with toothpastes on enamel color change and surface properties - PubMed

4 likes

Haha mooie reden om het te kopen :joy:

@Baymax wow ik had ook eigenlijk niet verwacht dat het echt goed zou werken, maar dat het zelfs schadelijk kan zijn… :hushed:

1 like

Aha okay geen goth tandpasta meer voor mij hierna :joy:

2 likes

Ik ben in de weer met een DIY lashlift. Ik denk dat het best goed kan werken, maar het grootste probleem is dan mijn wimpers niet tegen de pad aan blijven zitten. Zodra ik de lotions erop smeer (dep) laat de lijm los en storten mijn wimpers weer omlaag en dan heeft het permanenten weinig zin… misschien eerst krullen van tevoren ?

@Karl_Lagerfeld heb jij tips hiervoor ? Ik gebruik de kit uit dit filmpje alleen bij mij staat er 10-12 minuten op de verpakking ipv 6 minuten

1 like

Je wimpers van te voren goed schoonmaken, liefst niet met een olie en zorgen dat ze goed droog zijn. Genoeg lijm gebruiken, liever te veel dan te weinig en niet te veel lotion gebruiken want dat is niet perse nodig.

Lashlift bij jezelf is echt lastig hoor, wordt nooit zo mooi als wanneer een ander het doet.

1 like

Bedankt voor de tip :+1: ik was juist positief verrast want het lukt goed om m’n oog open en ontspannen te houden, maar vooral het middelste deel van mijn wimpers blijft dus loslaten zodra ik er wat op smeer… over een paar dagen nog maar een keer proberen

Ik gebruik niet de lijm uit de kit, die werkte ook niet zo fijn bij mij. Maar een losse lijm van essence of catrice ofzo. En dan de wimpers netjes omhoog kammen. En ik probeer ook 10 minuten te laten zitten, oog afdekken met folie.

En ja het is even een klusje, veel werk maar je krijgt er wel handigheid in. En altijd lekker als je bedenkt dat je 40,- hebt bespaard :partying_face:

1 like

Weet iemand een goede primer die je bij de drogist kunt kopen? Echt alles smelttttt er af gewoon, echt vreselijk. Moet echt vandaag een nieuwe :joy::sob:

Misschien deze?

2 likes

Niet echt een primer, maar wat bij mij heel goed werkt om mijn make-up mooi te houden (heb een extreem vette huid) is deze spray: image

3 likes

Ja ooit toen de Nikkie hype er was, misschien nog maar eens proberen haha!

@Karl_Lagerfeld @CloserToFine thanks :white_heart:

1 like

Toevallig ervaring met de DUO lijm? Die gebruik ik altijd voor nepwimpers te plakken. Ik ben een beetje bang om zomaar wat te proberen hiermee, als mijn wimpers eraf vallen ben ik echt heel verdrietig :sob:

1 like

Gebruik je deze voordat je de make up aanbrengt?

Yes! Volgens mij kan je het ook gebruiken na de makeup als setting-spray of tussendoor, maar dan gebruik ik liever poeder.

Wat trouwens ook nog kan werken is eerst poeder gebruiken en dan pas foundation. Gebruik overigens verder ook nog een primer (bareminerals combo control), maar primers werken bij mij helaas nooit om mijn makeup langer mooi te houden.

1 like

Krijg je hier geen meeeeeega flashback van omdat er zink in zit?

Nog niet ervaren, ook niet met foundation waar zink inzit, maar ik sta niet zo vaak op de foto. Maar als je verder geen extreem vette huid hebt, zijn er vast wel andere producten die je dan beter kunt gebruiken. Dit helpt mij tot nu toe heel erg om niet na twee uur al helemaal glimmend te zijn.

Hebben jullie nog aanraders van Hourglass? Ik heb nog een waardebon, maar twijfel een beetje waar ik hem aan zal besteden. Hun concealer heb ik al (die is erg fijn :star_struck:)

Ohh de Caution mascara is echt top!
En de illuminating powder

2 likes

Ik heb in het voorjaar een setje gekocht, om de Ambient Lightning palette. Dat is (voor mensen met een lichte/medium huid) een aanrader. Er zat ook een Caution mascara bij. En dat is nu mijn favo mascara! Echt jammer, want veel te duur natuurlijk. Separeert, verlengt niet heel erg, maakt mooi zwart en wordt niet hard. Zo makkelijk te verwijderen. Heel fijn.

4 likes

Ik heb een ambient lightning palette waar ook blush, bronzer en highlighter in zit en die is echt top! Was LE destijds, dus weet niet of zoiets nu ook in het assortiment zit, maar er worden wel vaker zulke palettes uitgebracht

3 likes