Het Beautytopic #3

Continuing the discussion from Het Beautytopic #2 (Deel 1).

Previous discussions:

4 likes

@Marsepein ja de correctors van Bobbi hebben een oranje of roze ondertoon, afhankelijk van je verkleuring kies je dus een ondertoon. Oranje (peach) = bruin/groene verkleuring en roze (bisque) = blauw/paars. En je hebt peach bisque als je er een beetje tussenin zit, wat vaak voorkomt want je binnenste ooghoek is vaak wat blauwer en je buitenste ooghoek wat bruine. Maar in die ondertoon zijn er dan verschillende tinten qua hoe donker ze zijn. Stel dat je echt, zoals je op instagram wel eens ziet, rode concealer gebruikt voor je blauwe kringen dan heb je SUPER veel concealer nodig om dat rode weg te werken en het er enigszins natuurlijk uit te laten zien. Met een corrector die dicht bij je huidskleur ligt, werk je de verkleuring weg zodat je een frisse uitstraling krijgt en met de concealer zorg je er voor dat het netjes een geheel wordt met de rest van je gezicht.

1 like

Dank je, heel duidelijk! Ik speur altijd maar een beetje rond op YouTube in de hoop dat ik iemand vind met min of meer mijn huidskleur haha.
Ik heb een lichte huidskleur en m’n kringen zijn vooral paars en enorm. Ik neig dan naar Light Bisque. En voor de duidelijkheid, het gaat om deze toch?

1 like

Ja die idd! Welke foundation gebruik je en in welke kleur? Of concealer

Ik zit nu op de site van Douglas te kijken en Light Bisque ziet er bijna wit uit:/ en Extra Light Bisque lijkt weer wat donkerder.

Ik heb één foundation: Serum foundation van the ordinairy in 1.1N en een concealer van ELF in fair beige.

Hm ik heb alleen (extra) light peach bisque, dacht dat ik ook gewoon bisque had maar die kan ik zo niet vinden anders kon ik ze ff naast elkaar leggen voor je. Extra light bisque is ietsssss rozer en lijkt donkerder, maar afgaande op je foundation en concealer kleur zou ik voor light bisque gaan! Goede oogcreme eronder, deppend aanbrengen en daarna je concealer erop deppen en je verkleuring is weg, ik gebruik er zelf bijna nooit poeder over maar kun je natuurlijk wel doen als je dat fijn vind

Dank je! Dan ga ik voor Light Bisque. We hebben geen Douglas meer nodig met jou in dit topic:’)

1 like

@Marsepein dat wat Spaarlamp zegt inderdaad!
Ik gebruik momenteel met het thuiswerken alleen de corrector bij mijn donkere kringen en hier en daar op wat vlekjes. Daarna doe ik gewoon mijn tinted moisturizer en dan ziet het er heel goed uit al!

Als jij verder gewoon een mooie huid hebt zou je met alleen de corrector zeker ook wegkomen, die van bb blend heel mooi in de huid en je hebt echt heel weinig nodig.

Ik had em laatst bij lookfantastic besteld en met de code van Debbie was het maar 19 euro. Duurde wel een weekje voordat ik het in huis had, maar als je best kan wachten zou ik daar even kijken! Scheelt toch wel.

1 like

Ik heb de corrector van Becca, maar ja, die stoppen ermee in september :confused:.
Voorts vind ik het wel een fijn product, maar weet dat het dus binnenkort niet meer te verkrijgen is.

1 like

Oh dat scheelt heel veel! Is Debbie’s code nog geldig? Zo ja, zou je 'm willen delen? Ik zit niet op Insta.

Jaa de code is Debbie! (Zonder uitroepteken maar gewoon haar naam) Volgens mij is die altijd geldig, ik heb zelf vorige maand besteld.

1 like

@kienke Ik heb een combi en gevoelige huid, en ook nog vochtarm en gebruik de PC Water Infusing Electrolyte moisturizer. Beetje gekke substantie, maar als je het uitwrijft wordt het vloeibaar! Volgende ochtend wakker met een zacht / gehydrateerd huidje zonder vettigheid.

1 like

Ik denk dat ik ook toch zeker nog 1 back-up ga voorzien, is een heel fijn product, geeft een mooi effect he.
Ben wel benieuwd naar die peach correctors van Too Faced, al weet ik niet of die niet enkel bij Sephora te krijgen zijn :thinking:

Alles in de Nyx winkels gaat er met 50 tot 70% korting uit! Je kan vanaf morgen een afspraak maken om te shoppen.

3 likes

Ik weet niet of het nog nuttig is maar ik heb Extra Light Bisque en vind 'm kut. Kurkdroog, maakt nauwelijks een verschil, en geen goeie kleurmatch vind ik. Hier een foto en hier een hele review, mocht 't interessant zijn.

1 like

Ik heb de kleur Light Bisque en ik vind het eerlijk gezegd ook geen fijn product. Mijn donkere kringen zijn paars/blauw en vrij heftig. Helaas correct hij echt niet genoeg en moet ik flink layeren en is hij bij mij juist heel vettig qua structuur waardoor een concealer eroverheen ervanaf ‘glijdt’. Ben nog op zoek naar een betere, wil die van Becca wel proberen maar gezien de discontinue lijkt me dat ook weer niet verstandig.

@VickyViolence en @Puntzak

Vicky, ik wou dat ik jouw kringen had hahaha. Zo zien m’n ogen er na concealer gebruikt te hebben niet eens uit, jaloers.

Ik heb Light Bisque al besteld en heb net als Puntzak vrij heftige kringen. Ik ga even veel YouTube-filmpjes kijken met tips hoe je dit product gebruikt:’)

1 like

Wat??? Nooooo, de Becca corrector is echt mijn holy grail

Ik heb zelf ook best donkere kringen (dunne huid onder m’n ogen + mijn huidskleur is zoals Casper the ghost) en ik vind shape tape wel een goeie!
Heb wel zeer droge huid ook (toppiee) dus ik zet echt maar 2 puntjes concealer onder m’n oog (eentje aan elke kant) en tap het dan met mijn vinger om te blenden en dan zijn ze best goed verborgen, zonder dat het perkamentpapier lijkt onder m’n oog. En met corrector nog beter!

1 like

Ja erg he :confused: was sinds deze zomer ook fan van hun setting powder.
Ik ga wel proberen een back-up te scoren (en niks nieuws van hen meer te proberen want ik wil niet iets ontdekken wat nadien verdwijnt :joy:)