Het Beautytopic #3

De duo lijm saved the day :pray: ik heb het nu nog een keer geprobeerd en het is al bijna net zo goed als de profi lash lift die ik ooit heb gehad. Ik vind zelf doen ook eigenlijk fijner, bij de salon heb je je ogen dicht en kwam de vloeistof toch in mijn ogen door het tranen, en met je ogen open gebeurt dat niet

2 likes

Tartelette in Bloom misschien?

6 likes

Too faced natural eyes? Of een van die 5 pan paletjes van Natasha Denona (mini nude of mini glam) lukt misschien ook? :blush:

1 like

Jullie hebben Colourpop toch? Misschien is het Going Coconuts palette wat voor jou?

3 likes

Zoveel reacties! Heb ik echt wat aan :pleading_face:
Ik zal zeker ook even bij Bobbi Brown en Natasha Denona (ken ik niet!) kijken, Mac liever niet ivm testen op dieren.

Too Faced Natural Eye Palette heb ik al maar vind ik te dik om mee te nemen en de bruine kleuren zijn te licht en te donker voor wenkbrauwen. Tartlette in Bloom heb ik ooit gehad maar heb ik weg gedaan omdat ik de kwaliteit matig vond. Ik wil echt iets duns en kleins omdat ik vaak weekendjes weg ben!

@LeviOHsa ja iemand anders had deze ook benoemd! Ik vind die heel mooi, echt precies zoiets zoek ik dus!

Ik ga morgen even naar Ulta om naar alles te kijken!

4 likes

Off topic maar ik wil ook nog eens naar een Ulta :weary:.
Hopelijk vind je er iets! Mogelijks hebben drugstore merken bij jullie ook iets meer keuze dan hier,
Veel succes (en plezier!) met je zoektocht, geef gerust een update :grin:

2 likes

Deze misschien? Glam palette van Natasha Denona.

1 like

https://www.amazon.com/Tarte-Limited-Happen-Eyeshadow-Palette/dp/B074M2FH78 Ik googelde het palet en kwam op deze Amazon link!

Ah ik heb wel eens eerder LE producten via Amazon gekocht en die waren altijd nep :disappointed: als het niet via de officiële Amazon store van het merk is dan begin ik er niet meer aan!

Ahh ja dat klinkt als een goede keus dan, ik wist het niet!

@hollyday Dat wordt Elle Shopping Day!

3 likes

Ben benieuwd

4 likes

Too Faced, MAC en Bobbi Brown zijn allemaal onderdeel van Estée Lauder dus zitten qua dierenproeven allemaal op dezelfde lijn. (Doen ze niet, maar goed da’s een andere discussie)

Thanks voor deze aanvulling, ik wist niet dat Too Faced nu bij Estée Lauder hoort (Bobbi Brown heb ik niks van)!

Als ik het opzoek dan wordt Mac als niet cruelty free gezien omdat ze in China verkopen en dus op dieren testen en Too Faced is wel cruelty free, met inderdaad een voetnoot over Estée Lauder. (Bron: ethicalelephant.com)

Ik vind dat wel anders maar wel stof om over na te denken. Echt jammer dat ze door zulke moederbedrijven worden gekocht, vond dat toen ook jammer van The Bodyshop (maar is nu wel van een cruelty free bedrijf)

Ja er zijn echt veel merken waarvan het merk zelf zegt wel cruelty free te zijn, bijv too faced, maar dan is het moeder bedrijf dat niet. Net als bare minerals, dat valt onder Shiseido of urban Decay wat van L’Oréal is maar wel roept vegan te zijn.

MAC test niet op dieren, een onafhankelijke partij deed dat. Sinds maart (of was het mei?) wordt dat niet meer gedaan. Alleen special-use cosmetica (SPF, antipigment…) moeten verplicht tests ondergaan.

1 like

Maar Mac verkoopt wel in China

1 like

En toen testte een onafhankelijke partij, tot maart (of was het mei?), de cosmetica op dieren. Maar nu dus niet meer, alleen nieuwe special-use cosmetica.

1 like

Ja mei volgens mij inderdaad!

Huh maar als je het uitbesteed aan een andere partij ben je er toch nog steeds schuldig aan :thinking:

En ze doen het nu niet meer alleen wel nog as het om nieuwe cosmetica gaat. Dus eigenlijk wel gewoon.

1 like