Het Beautytopic #3

Ja krom inderdaad. Maar ik zie Mac daardoor wel als anders dan Too Faced. Dat zij een soort maas in de wet vinden om zichzelf dierproefvrij te noemen maakt me niet zoveel uit, ze dragen bij aan dierenleed en daarom vind ik (en andere met mij) ze niet cruelty free.

Bij Too Faced staat dit:
Too Faced Cosmetics has confirmed they do not test their products or ingredients on animals or ask others to test on their behalf. Their suppliers also do not test on animals nor do they allow their products to be tested on animals when required by law. And finally, their products are not sold in stores in mainland China or any other country that may require animal testing.

Bij Mac dit:
MAC is NOT Cruelty-free. MAC Cosmetics sells its products in stores in mainland China where animal testing is mandatory for most imported cosmetics. As a result, MAC pays and allows its products to be tested on animals when required by law.

Welke lipstick raden jullie aan bij zeer gevoelige lippen?

Mijn lippen reageren sterk op lipproducten (in negatieve zin) en ze zijn bijna altijd kapot of op de één of andere manier geïrriteerd. Nu heb ik een hele tijd geen lipproducten meer gebruikt behalve verzorgende tepelzalf. Ik zou graag weer lipstick willen dragen, maar telkens wanneer ik iets probeer gaat het niet goed :cry:

Awh wat vervelend dat je zulke gevoelige lippen hebt! Ik heb dat ook een hele poos gehad.

Deze lipsticks vind ik heel fijn. Ze zijn heel zacht en geven een mooie kleur af. Ik heb zelf de kleur deep love. Het zijn trouwens geen hele dekkende kleuren, maar dat vind ik juist wel fijn omdat boenen met make-upremover het ook alleen maar erger maakte als ik al droge lippen had.

2 likes

Ik heb dat ook. Ik heb nog geen lippenstift gevonden waar mijn lippen helemaal niet op reageren, maar het gaat redelijk met de MAC lustre lipsticks (ik heb de kleur Syrup). Het gaat trouwens wel goed met de NYX Lip Lingerie (ik heb de kleur Bare with me), maar dat is meer een lipgloss.

1 like

Heeft iemand ervaring met de wet liners van Glisten Cosmetics? Ze zien er zo tof uit :heart_eyes:

https://instagram.com/glisten_cosmetics?utm_medium=copy_link

2 likes

Ooh, deze wil ik ook al zo lang!

Ik heb een korstje/open plekje op m’n neus (s nachts een muggenbult opengekrabd) hebben jullie tips wat ik er op kan smeren?

Ik vind cicaplast hier geweldig voor, maar volgens dermatologen is bij kleine wondjes old school vaseline ook gewoon goed.

1 like

Dankjewel! Niet bij de drogist te koop zie ik, dan ga ik morgen even langs een apotheek. Ja vaseline las ik ook maar ben bang dat ik daar weer puistjes van krijg

Heeft iemand een goede wenkbrauwgel tip, het liefst een die gewoon bij het Kruidvat te halen is. Ik heb nu een met een blauwe verpakking van essence maar die vind ik echt niks.

1 like

Niet bij Kruidvat te koop maar wel goedkoop en werkt echt als een tiet

Die wil ik eigenlijk nog een keer uitproberen, maar het product is €8 en de verzendkosten €7… Dat houd me toch wel tegen. Weet je of dit ook in een ‘gewone’ winkel te koop is ergens?

Die van Catrice kan ik in ieder geval afraden, daar blijven mijn wenkbrauwen niet echt mee in model. Vroeger gebruikte ik die van de Hema en die vond ik altijd wel fijn, dus ik ga die nog een keer proberen.

Ik vind de wenkbrauwel van L’Oréal heel fijn! Ik heb hem zelf met een tint, maar hij is er ook kleurloos.

1 like

Ja van NYC, bij de Douglas verkrijgbaar:
image

3 likes

Hebben jullie aanraders voor een goede puntenslijper?

Wat vinden jullie nu echt goede basics? Ben vandaag naar ici paris xl geweest voor een foundation en concealer en heb dan ook een foundation en concealerkwast. Kostte meer dan 100 euro, best veel als je hiervoor alles bij hema en kruidvat kocht :sweat_smile: maar goed, ik wil echt wat investeren in goede producten.
Ik zoek nog een bronzer, highlighter, wenkbrauwpotlood en blush.

1 like

Bronzer: Benefit hoola (ook verkrijgbaar in paletten en dat is wel echt veel voordeliger)
Blush: Jouer en By Terry, maar die van Benefit zijn ook prima (als je dan toch een palette koopt haha)
Highlighter: The Balm Mary-Lou Manizer, Pixi x RachhLoves highlighting palette
Wenkbrauwen: ik gebruik anastasia dipbrow pommade, geen potlood maar wel een fijn product waar je heeeel lang mee doet

2 likes

Bronzer; too faced chocolate soleil of idd benefit hoola bronzer

Houd idd ook van abh dipbrow gaat jaaaren mee

1 like

Ik vind de bronzers van Physician’s formula ook wel fijn. Qua blushes hou ik van de extra dimension blushes van Mac, wenkbrauw potlood heb ik zelf gewoon van NYX, die van Anastasia is ook fijn.
Highlighter gebruik ik graag Mac (weer die extra dimension lijn :sweat_smile:) en de more than glow highlighter van Catrice is ook een daily favoriet (bestaat in 3 kleuren, ik heb de lichtste) :blush:

Edit: Milani heeft ook fijne blushes met zo een patroon van een roos en Tarte amazonian clay blushes zijn ook geweldig!

1 like