Het Beautytopic #3

Die whipped body butter had ik in de winkel geprobeerd! Hele fijne textuur ook

1 like

Klinkt alsof ik dit nodig heb in mijn leven.

2 likes

Mijn vriend heeft een erg droge huid en de laatste tijd een soort van rimpel of droogtelijn op zijn voorhoofd. Op dagen dat zijn huid erg droog is, is die rimpel feller te zien. Iemand hier die een goede crème of serum kent voor een heel droge huid?

Ik hebt verschillende poeders uitgeprobeerd (oa toppik) maar ik vind wenkbrauwpoeder het fijnst en een stuk goedkoper

1 like

Oh goede tip, wenkbrauwpoeder!

Eh ja zeker weten. Ik zit er letterlijk heel de avond al aan te ruiken en heb mn vriend het ook al 70 keer laten ruiken hahahhaha. Hij wordt er niet goed van. Maarja je hebt dit nodig want het ruikt hemels. Ze hebben ook de handcreme, is ook top. Ik heb mezelf net al lekker ingesmeerd

Ik ben geinfluenced door Jetske Ultee en Sproet Online. Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe dagcreme, maar toen werd het ook een exfoliant, reinigingslotion, tonic.

Vannacht voor het slapen de exfoliant opgedaan en mijn gerstekorrel is weg👍

Weet niet of ik die exfoliant vaak op mijn gezicht ga gebruiken verder (gevoelig huidje) , maar wellicht wel goed spul voor mijn keratosis pilaris armen en pukkelkont👍

Dat wilde ik even kwijt XD heb trouwens een miniverpakking exfoliant gekocht van Paulas choice (Calm heet ie)

Verder weet ik niet of zo’n reiniging en lotion nou echt een toegevoegde waarde hebben voor mijn huid. Ik draag nauwelijks make up nog.

4 likes

Als je het alleen daarvoor wilt gebruiken zou ik de exfoliant van the ordinary kopen, die werkt daar prima voor en is veel goedkoper

1 like

Thanks!!

Ja vind t wel een duur grapje allemaal. Ik schrijf het op, dan weet ik wat ik moet halen als deze mini verpakking ooit opraakt :slight_smile:

Iemand ervaring met een huidtherapeut? Ik heb al heel lang last van een onrustige huid, acne, droge dan weer vette huid. Ik heb veel van ordinary en paula’s choice etc geprobeerd maar na een tijdje weet ik echt niet meer wat nou goed werkt of wat nou zorgt voor meer acne.

Ik heb niet heel veel last van acne, maar altijd wel 5-10 puisten op m’n gezicht, echt nooit een periode dat het er goed uit ziet. Maar dus niet dat m’n hele gezicht onder zit. Dus ik weet niet of dat dan iets is om naar een huidtherapeut voor te gaan.

Heeft iemand een tip voor een betaalbare contour poeder? Geschikt voor een lichte huid. Vroeger gebruikte ik Harmony van Mac, heel fijn maar nu even opzoek naar iets goedkoops

Misschien iets van elf?

2 likes

Jaren bij haar geweest ivm acne. Huid is daar echt heel erg van opgeknapt.

2 likes

Ik heb hetzelfde en heb er zeker baat bij om maandelijks langs te gaan, microdermabrasie en peelings! Via de vereniging van huidtherapeuten gekeken wie er in mijn buurt zat en daar vervolgens een gratis analyse en intake gedaan. Toen een behandelingsplan opgesteld!

1 like

En @Frietmetmayo en @Flippie thanks!!

Waren jullie in totaal groot bedrag kwijt? Ik zie wel een prijslijst online, maar dat zijn individuele behandelingen.
En het is eventueel te declareren bij een aanvullende verzekering?

Zo’n 60-80 euro per behandeling (ik zag dat het per huidtherapeut nog best kan verschillen, dus kun je ook ff onderzoeken!), maar ik kan ze idd totaal tot een bepaald bedrag per jaar declareren bij de (aanvullende) zorgverzekering. Als je dit aangeeft bij de huidtherapeut letten ze er extra op dat er op de factuur zoiets staat als “acne behandeling”.

1 like

Wat is een fijne crème voor de hele droge, gevoelige huid? Mijn vriend heeft een hele droge huid, met psoriasis (waar hij aparte crèmes voor heeft). Hij gebruikt nu wel eens iets van l’oreal men expert, maar daar zit veel parfum in, dus ik denk dat hij wel iets beters kan gebruiken. Iemand tips?

2 likes

Ik kreeg bijna alles vergoed uit aanvullende verzekering.

Taupe van NYX! Al jaren mijn favo

2 likes

Mijn man heeft last van seborisch eczeem met name op de hoofdhuid maar soms ook in het gezicht en hij gebruikt de ormedic dagcreme van image en dat hydrateert zijn huid goed maar houdt het ook rustig.

2 likes