Het Beautytopic #3

& @Illuminated Fijne tip, thanks! Echt net alsof je het over mijn oogleden hebt :stuck_out_tongue: Ik zie dat ze het bij de Etos verkopen dus ga daar even kijken. Gelijk ook minder keuzestress want Bobbi Brown en Laura Mercier hebben zoooveel mooie tinten dat ik geen idee had voor welke ik nu moest gaan.

2 likes

ik haal m’n makeup ermee af :smiley: heb niet eens micellair water nodig behalve als ik veel op heb. na een paar x gebruiken gaat ie de was in.

1 like

En @anon53137221 ik heb een stick van Laura Mercier in de kleur caviar. Ik vind hem heel erg mooi, maar je moet er wel een primer onder dragen. Anders is hij zo van je oogleden afgegleden.

3 likes

Ik heb the ordinary maar weer eens gemaild want ik word ziek van mijn acne. Als jullie nog tips hebben? Ik heb mario badescu, paula’s choice, clinique, de halve kruidvat, the ordinary, benzoylperoxide, clindamycine en nog wat niche merken geprobeerd maar niks lijkt te werken. Ik zet fotos in spoiler. Ohja ik zit aan de pil. Ik geef het nog 1 kans en anders ga ik naar de dokter voor evt roa.

Samenvatting

Ik heb geen holy grail helaas voor acne, maar weet hoe ellendig dit is en zou als ik jou was bij huisarts medicatie vragen. Hoeft misschien niet meteen roa te zijn maar weet niet of je andere medicatie al geprobeerd hebt.

Bij mij hielp stoppen met de pil enorm, maar heb er zelf te lang mee doorgelopen

6 likes

Ik ben eigenlijk heel erg tegen medicatie dus daarom wil ik het wel nog een kans geven, er hebben wel dingen geholpen in het verleden maar volgens mij kan ik er nu modder of bladgoud opsmeren en het maakt allemaal niks uit… zo stom

Ik weet niet of je het wellicht al geprobeerd hebt, maar ik had soortgelijke acne (vooral rond mijn kaaklijn) en toen ik geen vlees meer at ging het weg na een paar weken en nooit meer teruggekomen. Misschien werkt het niet voor jou maar mij hielp dat wel!

Aan welke pil zit je? Acné rondom je kaaklijn heeft bijna altijd een hormonale oorzaak en het is een fabel dat de pil ertegen helpt. Tweede-generatiepillen (zoals Microgynon) hebben juist een androgene werking.

1 like

Gewoon de normale, ik had eerst de diane. Ja het meisje van de body shop zei dat idd ook al maar ik wil geen spiraal, wat blijft er dan nog over? Prikpil?

Staafje in je arm kan ook!

Wat gebruik je nu precies qua producten?

1 like

De nuvaring

1 like

Dat hoeft niet hoor! Je kunt vragen naar een pil met anti-androgene werking! De Diane is daar de meest bekende van maar er zijn er meer, die ook minder bijwerkingen hebben.

2 likes

Dat durf ik ook niet. Ik heb vaginisme gehad dus ik wil gewoon niks in of rondom mijn vagina eigenlijk.

@Spaarlamp ik gebruik nu dit, ik weet niet wat het is maar het werkte goed, als dagcrème olaz 7 in 1 en verder niks want ik heb geen idee, maar ik heb een hele lijn van mario badescu in huis en nog wat andere dingetjes

Sorry voor de boomerfoto hahaha

Kan toch niet anders dan dat hier een winkelmedewerker keihard in haar vuistje lacht, omdat ze Shay hebben wijsgemaakt dat 7 maskers over elkaar heen écht nodig zijn :sweat_smile:

Edit: Je ziet haar ook constant praten maar dan is het doorgespoeld. Vogue zal wel gedacht hebben: Joe de video is nu al 23 minuten, haha.

1 like

Ik krijg puistjes van melkproducten (koemelk) dus die gebruik ik niet meer en dat scheelt enorm. Zou je kunnen proberen, na 2 of 3 weken zag ik al resultaat.

1 like

Ik kreeg net een dm van iemand anders die weer puistjes kreeg van soja… als ik dat allebei ga laten staan blijft wel erg weinig over, dat vind ik het toch niet waard

Ik heb ook zo een huid gehad.
Wat hier enorm heeft geholpen:
Wassen met cerave
Pixi glow
Nacht crème van cerave

Overdag
Pixi glow
Australian gold cream

Waar ik het allermeeste baad bij heb is 1x per week een salicyl masker (revolution l) en 1x per week bha peeling.

1 like

Ben je al eens bij een huidtherapeut geweest? Een combinatie van behandelingen (peelings oid) en hun eigen producten werkt bij mij het beste.

1 like

Ik ga wat @kienke zegt eens proberen! En bedankt @frietmetmayo hmm zin in

2 likes

Ja zeker doen! Zulke huidtherapeuten boeken altijd echt goed resultaat. Kwam ik zelf ook achter na 8272727x aankloten met hippe beautymerken.

1 like