Het Beautytopic #4

Weet iemand hier trouwens hoe veel shade 1 en 2 van CT flawless filter van elkaar verschillen? Is 1 lichter of meer een verschil qua koeler/warmer oid of is het echt verwaarloosbaar? Ik heb nu 2 gekocht omdat die als kleinere verpakking beschikbaar was en die is op zich prima, maar wellicht zou 1 toch net iets beter passen. Dus dan zou ik misschien als ik een normale verpakking koop liever 1 kiezen.

En anders moet ik misschien toch eens naar de Bijenkorf oid om het zelf te zien/swatchen, maar ik vind dat altijd zo ongemakkelijk :sweat_smile:

1 like

Ik heb er 1 van biodermal (nr6) besteld op aanraden van sproet online

Misschien heb je ook wat aan haar post

5 likes

Die heb ik laatst ook gekocht nav deze post Hulp bij de keuze van je zonnebrandcrème - Dr. Jetske Ultee

Vond 'm wel duur, maar biodermal is heel vaak 1+1

2 likes

Ik gebruik beauty of joseon zonnebrand! Echt fantastisch en relatief goedkoop. Via yesstyle besteld, dus hou wel rekening met een enigszins lange levertijd.

1 like

Ik heb ze in de winkel getest en vond kleur 1 echt lichter en wat koeler. Ik denk alleen dat het verschil niet heel goed zichtbaar is als je hem onder redelijk dekkende foundation zou gebruiken. Hier zie je de kleuren naast elkaar op Temptalia

2 likes

Ja denk dat het uiteindelijk meevalt! Maar ik ben niet zo van foundation per se om nog eroverheen te doen dus dan zie je het misschien wel nog net wat beter… en dan denk ik dat 1 misschien ook wel net beter past als die net wat koeler is, thanks!

1 like

Beauty of joseon doet het voor mij!
Ik ben aan het kijken om eventuele huid behandelingen te laten onder gaan. Chemische peelings heb ik al gedaan, heeft iemand ervaring met microneedling of de skinpen?

2 likes

Ik gebruik sinds een tijdje dit Azalaic acid serum van Dr. Jetske Ultee, in combinatie met de producten uit haar 5-stappenplan. Als ik het gebruik, dan heb ik vrijwel geen puistjes en als ik stop dan zit ik direct weer onder.

Het is alleen een hele kleine verpakking en vrij prijzig, dus ik ben op zoek naar een goedkopere vervanger.

Ik kwam de 10% Azelaic Acid booster van Paula’s choice tegen, nog steeds niet goedkoop, maar wel dubbel zoveel inhoud. Heeft iemand een idee of dit te vergelijken is? Het serum van Jetske is doorzichtig, maar die van Paula’s choice is een witte substantie.

Of iemand tips voor een vergelijkbaar product van een ander merk dat misschien wel goedkoper is?

3 likes

Ik heb geen ervaring met de producten die jij noemt maar ben wel heel tevreden over de azelaic acid van the ordinary. Het is zuinig in gebruik en kost 13,95 voor een tube van 30 ml, bij bijvoorbeeld Douglas.

4 likes

Jaaa deze zocht ik!! Dankjewel! En de anderen ook bedankt voor alle tips !

1 like

Gebruikt iemand (nog) weleens illamasqua make-up? Ik ken dat vooral uit de vroegere beautyblogtijden en zag dat ze bij lookfantastic en ook op hun eigen site vanalles echt in de flinke korting hebben. Maar kan er echt weinig over vinden qua reviews en informatie, van bijv. de make-up brushes echt alleen een paar blogs uit 2008 haha.

De OMG highlighter, zo mooi!

Op YouTube zie ik weleens reviews van Illamasqua voorbijkomen!

Iemand tips tegen ‘strawberry legs’ ? Nooit eerder last van gehad maar sinds een aantal maanden heb ik er ineens last van.

2 likes

Ja ik weet niet beter dan dat ik dit heb.

Oh dat vroeg je niet haha. Ik dacht dat je vroeg of anderen dit ook hadden. Ik heb geen tips, vraag me af of je hier überhaupt iets mee kan. Maar ik lees mee haha.

10 likes

Glycolic acid zou daartegen moeten helpen

5 likes

Met het mooie weer in aantocht (hoop ik) vraag ik me af wat jullie doen als je normaliter foundation draagt. Het liefst zou ik niks op mn huid doen, maar mbt representatief zijn voor werk en het hebben van acne, voel ik me fijner met een dekking. Een dagcreme met tint bijvoorbeeld? En zo ja, wat is een aanrader voor een acnegevoelige hui

1 like

Hahaha ja online las ik wel dat scrubben en exfolieren zou helpen. Dus dacht als iemand hier aanraders heeft qua producten please let me knowN

Ik vind deze van bareMinerals heel fijn:

Niet supergoedkoop maar bij Douglas staat hij soms in promotie
Ik heb een gemengde huid trouwens

4 likes

Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant van Paula’s Choice werkt bij mij!

2 likes