Het complottheorieën topic

Hoi hoi! Ik heb zelf best wel interesse in complottheorieën en ik vroeg me af of er al een topic over was maar nee! Dus bij deze: deel complottheorieën die je zelf hebt bedacht, gelezen of gehoord hebt en vul eventueel aan met je eigen fantasie, mag over vanalles gaan! (Wist niet onder welke categorie dit viel maar ik vond deze het meest toepasselijk) Ik ben benieuwd!

4 likes

Ik heb zojuist de Netflix documentaire bekeken over Bob Lazar en Area 51. (Ik had tot drie dagen geleden serieus nog nooit in mijn leven van area 51 gehoord, leefde ik onder een steen?) Ik ben echt heel benieuwd of meer mensen deze documentaire hebben gezien en of ze Bob Lazar geloven.

Oeh wist niet dat dit bestond!!

Welke gekkies volgen jullie?

1 like

Natuurlijk Janet herself!! En ik volg ook graag andere interessante dingen zoals earthing Nederland en flaska flessen. Dit is toch geweldig: https://www.persoonlijke-voeding.nl/blog/columns/drink-uit-glas/?fbclid=IwAR1tIi6zgPwSXrpD8pY_73PFdbKumx8oZYGBblAgeTyd_KOUqkx8ZiQX-Oo

4 likes

Ik keek altijd wel alle podcasts van L.ange Frans. En Janet uiteraard haha. Verder vooral losse dingen die voorbij komen op Instagram en Facebook. En ik kijk sinds kort dus ook wel eens op BitChute, soort YouTube ‘zonder restricties’ en daar staan ook hele bizarre dingen op.

Lezen/kijken jullie trouwens alleen complotgekkies als een soort leedvermaak? Of zijn er ook dingen die jullie zelf geloven of waarvan je denkt dat er wel iets in zou kunnen zitten?

1 like

Ohnee voor mij is het puur leedvermaak

De laatste tijd kan ik niet stoppen met kijken naar de instastories van isa greens, omdat je dr echt voor de camera gek ziet worden.

De blik in dr ogen wordt steeds intenser, ze wordt steeds bozer, ze kraamt steeds vreemdere onzin uit. Maar kan niet wegkijken, echt ramptoerisme.

14 likes

Ik ben ook dol (dit klinkt echt heel fout) op dat soort instastories. Ik blijf ook steeds doorklikken, want die types taggen elkaar nogal graag. Wel opletten als je begint te reageren op hun polls. Ik antwoord altijd volgens hoe ik echt denk (om zo te weten te komen of er écht zoveel mensen die onzin geloven), maar ben zo dus al geblokkeerd geraakt.

4 likes

Jaa zij is echt zo fascinerend! Ze kraamt zoveel onzin uit ook dat ik vaak echt geen idee heb wat ze nou eigenlijk allemaal bedoelt.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dus sommige ‘complottheorieën’ wel geloof, maar dan ook weer niet alles ofso. Van Joris Demmink vind ik het bijvoorbeeld heel lastig te geloven dat die man echt compleet onschuldig is. En ik geloof ook wel dat er op het gebied van kindermisbruik (niet persé alleen in Nederland) echt wel heel veel dingen gebeuren waar wij echt geen weet van hebben en dat daar ook wel veel handen boven het hoofd gehouden worden. Maar ik vind wel dat veel ‘complot-aanhangers’ daar heel ver in doorslaan. Telkens de ‘pizzagate’ erbij halen etc., terwijl daarvan inmiddels wel duidelijk is dat het bullshit was.

3 likes

Over kindermisbruik, luister eens de podcast van Argos die daar over ging. Heel bizar!

edit: https://www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/2020/uitzending-27-juni-ritueel-misbruik.html

3 likes

Jaa heel bizar is deze! Kwam deze laatst tegen ergens en was er echt zo van in shock. Die andere over het verhaal van Lisa vond ik toen ook zo heftig.

1 like

Nou ja dit dus eigenlijk heb ik precies ook.
Ik geloof eigenlijk wel dat er een heleboel pedos actief zijn in de wereld. En dat zo’n Jeffrey epstein er daar één van was, het lijkt me wel aannemelijk dat hij geen zelfmoord heeft gepleegd, zeker als je bedenkt dat hij dikke maatjes was met Prince Andrew.
Ik hoop dan stiekem dat het zo is dat de queen herself als een ninja naar zijn cel is gekoprold en hem heeft vermoord om de monarchie te beschermen. Maar dat zal wel niet

8 likes

Die Isa Kreens vind ik in haar instagramfilm van 2 dagen geleden ook wel een beetje dom. Youtube is inderdaad alleen maar een platform en daarom kun je niet alles op wat op youtube staat vertrouwen. Dat is de clue. Ik geloof dat het leerdoel onderzoek je bronnen wat meer aandacht mag krijgen.

1 like

Maar waar hebben jullie het nu precies over? Waar halen jullie de informatie vandaan dat er handen boven het hoofd wordt gehouden? Ik heb dat idee namelijk echt niet. En waarom alleen bij kindermisbruik/pedofilie? Ik zie dat ook telkens voorbij komen bij QAnon aanhangers, wat maakt dat ze denken dat juist kindermisbruik iets is wat “””de elite””” probeert te verduisteren?

Misschien vanuit de katholieke kerk? Omdat het daar heel lang wel is verdoezeld.
Edit:
Ik kan de film en serie-titels niet meer altijd herinneren maar soms in het misdaad genre werd ingezoomd op een ondergrondse “ring” (in Engeland van zakenmannen, die tv-presentator en zijn vrienden, Scandinavische politici) en dat waren dan wel waargebeurde verhalen volgens mij.

Men wist er langer van/“rook” maar heeel lang mee weggekomen, soms doordat er goeie contacten waren met OvJ/politie etc

Er is toch ook het verhaal van een Belgische vrouw,Regina Louf. Al lang geleden maar dat verhaal leek op ook ritueel misbruik, Marc Dutroux kwam er ook in voor. Ik weet de details niet meer precies maar daar zijn politieagenten opeens van de zaak gehaald en hoewel er dingen klopten werd het toen allemaal afgedaan als leugens. Later weer bij Dutroux werd er ook gezegd dat er bekende Belgische politici bij betrokken waren. Dus die geruchten van politici en kindermisbruik gaan al veel langer. Ik kan me bij een programma als Argos ook niet voorstellen dat ze heel makkelijk met zo’n verhaal mee gaan, daar zetten ze hun reputatie als onderzoeksprogramma echt niet voor op het spel. Ze hebben op hun website ook een heel dossier waarin ze laten zien hoe grondig ze te werk gaan.

1 like

Ik vind het heel lastig uitleggen omdat ik bijvoorbeeld niet 1 website kan vinden waarin alles duidelijk uitgelegd staat ofso. En ik ben ook geen QAnon-aanhanger dus ik wil ook niet hun bronnen over ‘de elite’ gaan verspreiden want daar geloof ik zelf niet in. Maar wat @Scorpiovibes inderdaad ook zegt; de katholieke kerk heeft natuurlijk jarenlang kindermisbruik verdoezeld. En het verhaal van Jeffrey Epstein maakt het ook een stuk geloofwaardiger dat dit soort dingen echt niet altijd een verzonnen complottheorie zijn.

De verhalen van Argos, zowel de podcast die @Branko noemde en die van Lisa (https://www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/2018/Het-verhaal-van-Lisa.html), zijn voor mij ook wel echt geloofwaardig. Als Lange Frans iets roept over een pedo-elite neem ik dat echt niet zomaar aan, maar als journalisten van Argos zich er uitgebreid in hebben verdiept, neem ik dat best serieus.

In het geval van Demmink vind ik gewoon dat er te veel dingen zijn die raar en vaag zijn. Ik geloof gewoon niet dat al die aangiftes vals waren en alle getuigen liegen.

3 likes

Dus dat er een groep elitefiguren bestaat die zich bezighoudt met het seksueel misbruiken van kinderen geloof ik. Die gigantische complotten eromheen niet.

Aangezien complotgekkies altijd roepen: DoE Je EiGeN OndErZoEk!!! Heeft iemand dat hier weleens grondig gedaan? Zo ja, ik ben echt benieuwd over welke bronnen ze het dan hebben. Heeft iemand hier linkjes van? Oprecht benieuwd.

de stem van Jensen lijkt best wel op de stem van Rutte :troll:

1 like

Interessant… héél interessant…

3 likes

Hier scheen het ook geaccepteerd te worden