Het complottheorieën topic

Dit gaat nu dus rond op Facebook. Kan me er zo onwijs kwaad om maken. Zie het al helemaal gebeuren dat mensen die gevaccineerd zijn hierdoor gezeik gaan krijgen bij collega/vrienden wappies

2 likes

Wtf heb ik zojuist gelezen 🥲

13 likes

Echt hè, hoe verzinnen mensen het???

1 like

Verspreid dit soort nepnieuws nou niet verder, dat werkt alleen maar averechts.

8 likes

Als dit zo doorgaat wordt het complottheorieëntopic straks groter dan het wetenschappelijke coronatopic zelf.

Ik merk dat ik het steeds slechter trek trouwens, normaal was je je altijd wel bewust dat er chemtrail aluhoedjes bestonden maar dat voelde gewoon heel klein en ver weg, van tja rare mensen zullen er altijd een paar zijn. Misschien/hopelijk/waarschijnlijk/uiteraard/gelukkig is het aantal coronawappies nog steeds klein vergeleken met het aantal niet-wappies maar het voelt alsof we nu zo veel en vaak geconfronteerd worden daarmee (dankzij/te wijten aan het internet? sociale media? het constante podium?) en ik krijg er echt hoofdpijn van, word er wanhopig van. Vind het steeds moeilijker m’n schouders op te halen en het niet m’n humeur te laten beïnvloeden.

6 likes

Ik heb de bron even opgezocht, het lijkt alsof de schrijver met z’n aluhoedje op een Engels studieprotocol heeft proberen te vertalen ongehinderd door enige kennis van het Engels behoudens datgene dat Dora the Explorer hem geleerd heeft. Je kan je toch niet voorstellen dat mensen die zichzelf ‘kritisch denker’ noemen dit dan serieus kunnen lezen en geloven?

6 likes

Pfff. Wat een moeite om vreemdgaan te verbergen zeg. ‘Nee schat je hebt geen soa van mij gekregen. Ik heb vast te dicht bij mijn gevaccineerde collega gestaan. Maar ik heb eeeecht (lees met omhoog schietende stem) niet met haar geneukt’

13 likes

God hoe verzin je dit überhaupt? Het is bijna knap.

@EllaFitzgerald ik herken je gevoel heel erg. Op wat kleinere wappie schaal vind ik het ook best lastig dat je tegenwoordig moet aftasten hoe iemand naar Corona en de maatregelen kijkt. Zo’n absurde situatie, heb echt steeds vaker het gevoel in een soort parallel universum te leven ofzo

3 likes

Wat is dat Jongerenhart dat steeds meer opduikt op insta, Moederhart franchise maar dan vanuit de tieners zoiets?

Ik kreeg zo’n reminder van een foto van vorig jaar toen ik dit krantje in de bus kreeg

Toen waren de complotten nog puur tegen China

1 like

Hier in de buurt staat zo’n bord van de GGD om de vaccinatielocatie aan te wijzen, maar de wappies plakken daar steeds posters op enzo (die steeds worden weggehaald). Hing nu een papiertje met de tekst ‘only sheep’ en een tekening van een schaap :’) Moet dat nou indruk maken :joy:

4 likes

Lekker misogynistisch ook weer dat vrouwen overal de schuld van krijgen. Is niks dan meer veilig voor het patriarchaat??

Deze wilde ik jullie niet onthouden: https://www.instagram.com/p/COzxD4Cn7Ox/

Vooral de reacties waarom het bij sommigen, surprise surprise, toch niet werkt, zijn aardig hilarisch en een beetje verdrietig tegelijk.

“maybe some are getting a more potent version, I’ve already heard that there is inconsistencies in batch production of the jabs, also maybe some aren’t getting the real deal thus that’s why some people don’t feel a thing and some get super sick.”

4 likes

Mijn buurvrouw is helemaal anti-corona, gaat allerlei demonstraties langs, posters op het raam enzo. Nou heeft ze bedacht dat ze zich wel in laat enten maar dan eist dat ze het flesje mee krijgt (want: haar inenting en dus haar flesje) om hem dan te laten onderzoeken in een lab :roll_eyes::joy::joy::joy:

1 like

Ze weet dat er uit 1 flesje zo’n 6 vaccins gaan toch? Dus het flesje van haar en 5 anderen dan.

3 likes

Ik denk niet dat ze dat weet, en ik ga haar ook niet wijzer maken. Het lijkt me dat je zo’n flesje sowieso nooit mee krijgt.

2 likes

Ben wel benieuwd wat er in de hoofden van de wappies om gaat nu andere landen (met een wat hogere vaccinatiegraad dan wij) de maatregelen zoals mondkapjes e.d. laten vieren. Want ze riepen dat dit maatregelen zijn die voor altijd gaan duren, en onderdrukking, en steeds verder gaan enz enz. Dan is nu al te zien dat de maatregelen weer worden afgebouwd zodra het kan, ben heel benieuwd of dit dan weer een andere verklaring in hun hoofd heeft

6 likes

Ik denk dat zij serieus denken dat dit nog een test fase was voor straks een compleet dictactuur

5 likes

Ah ja door die chip willen we straks toch allemaal massaal mondkapjes blijven dragen of worden we robots of gaan we dood dus het maakt toch allemaal niet meer uit idd

2 likes

Heb wel serieus het argument gezien dat de chips in vaccinaties ervoor zorgen dat we allemaal gehoorzaam zijn :woozy_face: