Ja, ze weten alles te herleiden naar dat “ze” (wereldleiders?) de “agenda” weer proberen door te duwen. Net als dat de watersnoodramp in Limburg etc. ook onderdeel is van het plan. Allemaal om van ons makke en volgzame schapen te maken.
Ja, dit is éxact zoals de Holocaust. Waar Joodse mensen ook vrijwillig gestreepte kleding aantrokken en sterren op hun kleding naaiden.
Pff ik zag gister een foto van de holocaust van vrouwen met babies of zwanger die gewoon vermoord werden Hoe durven ze deze periode daarmee te vergelijken. Echt niet oke
Ja geen grap. Wat het maar waar. Zij loopt daar dus ook bij. Stiekum blij dat ik straks weg ben hier (niet alleen daarvoor trouwens)
Ik moest voor het eerst ooit in mn leven wel lachen om een comment onder deze ‘persconferentie’ op dumpert, over dat hij als publiek een kring van zn knuffels om hem heen had staan
Omgggggg die podcast van Isa over die ayahuasca-ervaring. Nu begrijp ik waarom mensen tripreports saai vinden.
En het zit trouwens ook vol humblebrags.
In het begin hemelt die ander haar op en dan zegt ze ‘jeetje ik vind het best een beetje ingewikkeld om dit allemaal te ontvangen’. Nouuuu ik schat zo in dat dat wel meevalt.
Na een tiktok over nederlandse flat earthers waarin de schietpartij van Orlando ook werd genoemd ben ik gaan googlen waarom mensen in complotten geloven. T kwam er op neer dat t ergens voortkomt uit angst. Een onverklaarbare gebeurtenis waar ze een verklaring voor zoeken. Daarnaast is er ook een steeds grotere groep met wantrouwen richting de overheid en dergelijke. Nu heb ik zo t idee dat coronawappies zichzelf echt niet als bang zien. Maar vind de angstverklaring toch wel erg logisch. Vraag me af hoe ze reageren als je die verklaring voorlegt.
Dus dat flat earth gebeuren is ook al hier. Benieuwd hoe groot dat nou is en wordt in Nederland. Hebben ze een website of zoiets?
@Whoopdidoo Angst lijkt me ook een goede verklaring. Nou is dat ook motivatie voor 80 procent wat mensen doen ofzo. Mijn theorie is dat dat zelfs geldt voor onvriendelijke posts op forums. Maar die verklaring ga ik ze niet voorleggen.
Dit was echt een oud filmpje al want de man zei de schietpartij in Orlando vorige maand. Ga er van uit dat hij die grote in de nachtclub bedoelde en google vertelt mij dat dat al in 2016 was.
Denk niet dat t groot is, kan er nog niks van vinden.
Vind t gewoon bizar dat mensen corona nog ontkennen of niet erg vinden. En misschien is t mijn pessimistische manier van denken maar ik denk altijd wat als ik nou net die ene ben. Zag een filmpje van een man die 6 weken in coma heeft gelegen en 5 maanden in t ziekenhuis en nog steeds zuurstof nodig hebben. Tuurlijk het zullen er niet veel zijn maar je weet nooit van te voren of jij diegene bent.
Maar ik snap niet hoe dit dan werkt bij Corona. Dat is toch geen onverklaarbare gebeurtenis? We weten precies hoe pandemieën ontstaan en er wordt ook al jaren voor gewaarschuwd door virologen. Er zijn talloze onderzoeken en literatuur over te vinden, ook in makkelijke taal op bijvoorbeeld Wikipedia, dat is toch geen onverklaarbare gebeurtenis. Waarom dan toch op zoek naar een andere reden
Eens! Er waren ook een aantal mensen die in het verleden een geschil met de overheid hadden gehad die hun leven beïnvloedde (bijvoorbeeld zaak kwijt geraakt oid). Hoewel het zeker niet de enige oorzaak hoeft te zijn, kan zoiets ook meespelen. @Whoopdidoo
Denk dat dat dan weer de maken heeft met het wantrouwen in overheid, wetenschap en technologie. Misschien zaten mensen al in een ander complot. Maar zo’n eng wereldwijdvirus die opeens allemaal mensen doodmaakt (in t begin was t ook echt eng als je beelden van china of italië zag). En als je dan de verklaringen die worden gegeven niet toereikend genoeg vind, dan kan ik me best voorstellen dat je je eigen ding gaat bedenken.
Vind dit stuk wel helder geschreven. Dat wantrouwen ook gewoon een evolutionair voordeel had. En dus niet gek is dat we dat nog hebben.
@Luzarl Die heb ik uiteraard gezien. Vond dat hij t erg goed deed. Volgens mij zat die noodle nadia er ook in. Dat was volgens mij ook degene waarbij de overheid iets fout had gedaan. Er zat alleen niet zoveel uitleg over waarom mensen dit soort dingen geloven. Maar daar is de flat earth docu wel weer een goede voor.
Wel erg opvallend zoveel van die fanatiekelingen die op tv worden geportretteerd een geschil met de overheid hebben gehad. Begon te denken dat je hier wel vergif op in kunt nemen. Hmm misschien die ene met alien baby’s niet? maar echt, het bleef maar komen.
Nu hebben ze het er over om een podcast te maken met een uur stilte.
Uitstekend idee.
Denk dat onverklaarbaar niet helemaal het goede woord is. Het gaat meer om ‘ongrijpbaar’, bij zon pandemie op wereldformaat hebben veel mensen het gevoel de controle te verliezen, en kunnen over het algemeen gewoon slecht handelen dat dit soort rampen het gevolg zijn van alle ‘logische’ verklaringen die jij noemt: overbevolking, globalisering etc. Dit is overweldigend en het is makkelijker (veiliger?) om uit te wijken naar alternatieve verklaringen die de verantwoordelijkheid minder bij de burger zelf leggen (laat je vaccineren, houdt afstand, mondkapje etc, om nog maar niet te spreken over alle stappen die men zou moeten nemen om toekomstige pandemieën tegen te gaan) dan die confrontatie aangaan met het feit dat er een pandemie gaande is die miljoenen mensen het leven kost. Het is eigenlijk een soort vluchtgedrag, echt een ‘coping mechanisme’.
Waar kan ik me abonneren? Het gevoel dat je iets doet terwijl je naar stilte luistert
Ik ook!
Ja dat worden dus kleine Bill Gates baby’s
Met extra 5G