Het geluk dat een relatie heet

Wat fijn dat ze er voor je zijn en sterkte! :purple_heart:

3 likes

Ik hoor m’n man vertellen aan zijn team (via beeldbellen vergadering) dat hij morgen vrij heeft genomen omdat we dan 1 jaar getrouwd & 10 jaar bij elkaar zijn :pleading_face: zo schattig hij klonk zo trots

55 likes

Ah dat is lief Bertha! Gefeliciteerd!

Gisteren heb ik een heftige dag gehad en mijn vriendin (waar ik niet volledig mee samenwoon ivm kids) heeft eten gemaakt en is de hele avond zo lief voor me geweest en is uiteindelijk ook blijven slapen omdat ze niet wilde dat ik alleen was. Ik ben dit zooo niet gewend. Heel fijn.

30 likes

Mijn vriend en ik zijn over anderhalf maandje ongeveer alweer 10 jaar samen. Wow kan het soms nog steeds niet geloven eigenlijk haha. En nu heeft hij gepland voor ons jubileum dat we teruggaan naar waar we elkaar ontmoet hebben in Engeland :pleading_face: En dan gaan we gewoon weer terug naar alle plekjes waar we altijd zaten en onze universiteit etc. Ik kijk er echt naar uit, echt zo ontzettend leuk

70 likes

Mn vriend en ik hebben besloten om of te trouwen of geregistreerd partnerschap aan te gaan, puur omdat dit dingen met een huis, kinderen etc makkelijker maakt en het heeft voor ons eigenlijk geen meerwaarde.
En toch vind ik het wel heel leuk dat we dit willen en voel ik echt weer een verliefde kriebel bij de gedachte.

24 likes

We zijn nog niet zolang samen, maar mn vriend is zo lief voor me. Hele tijd complimentjes geven etc.
Weekend dat ik bij hem was heeft hij een kopje koffie gezet en een eitje voor mij gebakken, en afgelopen weekend toen hij hier was geholpen met opruimen en de afwas.

Ik ben zo blij met hem :blush:

26 likes

De lat ligt echt laag tegenwoordig he

34 likes

Maar ook de afwas hè!!! De offers die gemaakt worden!!!

10 likes

Als hij de stofzuiger pakt: trouwmateriaal.

4 likes

Het ligt natuurlijk helemaal aan de persoon en situatie of dit soort zaken zo vanzelfsprekend zijn of niet. @Missy heeft laatst in elk geval iets gedeeld waardoor ik dit wél heel lief en goed vind klinken. En sowieso doet die jongen niks verkeerd. Geniet ervan!

15 likes

Jemig wat een flauwe reacties, is toch juist leuk dat iemand daar nog zo van kan genieten of moeten het allemaal enorme gebaren zijn? @Missy fijn dat je iemand hebt die kleine lieve dingen voor je doet!

44 likes

Ik denk dat iedereen hier zo over valt, omdat het voor veel mensen standaard is in een relatie. Ik hoop dat dat voor haar ook snel zo voelt!

Edit: even aangepast omdat de situatie toch wat anders zat

5 likes

Ik begrijp de negatieve reacties echt niet. Mijn vriend doet echt super veel in het huishouden, maar als die me dan net op het goede moment een kopje thee brengt, kan ik daar zo van genieten. Gewoon omdat het een lief gebaar is. Dat hij daarnaast de helft en meestal meer doet ik het huishouden, omdat we nou eenmaal samenwonen is irrelevant.

25 likes

Ja, ik snap ook wel dat je er van geniet!

Het voelt inmiddels ook een beetje vreemd om haar verhaal zo uit te pluizen!

4 likes

Volgens mij is dit vooral een mooi voorbeeld van waarom feminisme intersectioneel moet zijn. En zich ook tot bijvoorbeeld validisme zal moeten verhouden.

2 likes

Dat vertelt het verhaal toch helemaal niet, misschien heeft de beste man wel 3 nachtdiensten gewerkt in het verzorgingstehuis met demente blinde bejaarden en overdag 12 uur vrijwilligerswerk bij het dierenasiel gedaan om konijnen met 1 oor te knuffelen en in de 4 minuten die hij daartussen thuis was heeft hij het hele huishouden gefixt en óók nog een kopje koffie gemaakt voor z’n liefje.
Of misschien heeft hij het hele weekend fifa gespeeld en heeft zichzelf 1x losgeweekt van de bank om stinkend en ruftend een kopje koffie te zetten.
Of misschien hebben ze 90% van hun tijd penis in vagina doorgebracht en was er naast een paar uurtjes slaap om de kracht te hervatten alleen tijd voor 1 kopje koffie.

Moet je hier alle context tot op de minuut vermelden om te mogen zeggen dat je ergens blij mee bent?

65 likes

Dit kan ik me ook voorstellen. Ik heb voor het eerst in mijn leven nu een relatie en kan er zó van genieten dat er dingen voor me gedaan worden (zoals een ontbijtje fixen) terwijl ik ook wel weet dat dit niet ‘bijzonder’ is dat iemand je helpt of dingen voor je doet maar omdat ik dat nooit heb mogen ervaren had ik deze post ook kunnen plaatsen.
Maar goed misschien betrek ik het dan teveel op mezelf :sweat_smile:

5 likes

Het is toch juist fijn dat je van die kleine dingen van elkaar kunt genieten. Liefde en waardering zit voor mij echt in de kleine dingen, niet of iemand een overkapping voor me bouwt.

10 likes

Ja jullie hebben gelijk, ik zei dit echt te makkelijk over een situatie die ik verder niet ken. En natuurlijk heb ik er gewoon niks over te zeggen als iemand anders ergens blij mee is, was inderdaad een kutreactie van mij, sorry @Missy

17 likes

Van mij ook excuses @Missy

3 likes