Het geluk dat single zijn heet

Ik mis het bijna nooit om een vent te hebben maar nu wil ik de kerstboom opzetten en het huis versieren maar heb zo geen zin om alles van zolder te halen

Dan is zo’n vent toch wel handig

4 likes

ja dit! zoveel gedoe en gesleep en niemand waar je ff mee kunt sparren of alles wel leuk hangt. ik videobel dus altijd met m’n moeder en zus :joy:

1 like

Goeie podcast: maarikwilhetnietalleen
Lekker positief en krachtig!

1 like

Wel handig om erbij te vermelden dat het niet gaat over single zijn, maar over solo-ouderschap. Of een kinderwens zonder partner.

11 likes

Hebben jullie speciale dingen of gebeurtenissen die je uitgebreid viert/bij stil staat? En dan bedoel ik naast verjaardagen en de vaste feestdagen. Ik vier bijv altijd de datum dat ik uit huis ben gegaan. Er zijn trouwens nog wel van die dingen die jaarlijks terugkomen waar ik iets aan doe. Gedichtendag/poëzieweek en ik koop altijd in de zomervakantie en kerstvakantie een boek, en met internationale vrouwendag doe ik ook wel wat. Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie dan zoal vieren!

14 likes

Aaargghh mijn relatie is onlangs verbroken en ik probeer nu alle bagger die over mij heen is gekomen te verwerken.

Mijn ex-vriend en ik konden het niet eens worden over bepaalde sociale situaties omtrent het andere geslacht. Toen ik met hem een relatie kreeg zat ik op tennisles en na die lessen was het gebruikelijk dat je een drankje deed in de kantine met je groepje. Ik zat in een gemengd groepje en de keren dat ik werd meegevraagd voor een drankje ben ik gejoind. Mijn toenmalige vriend vond dit respectloos naar hem toe. Voor mij was dit enkel een sociale setting zonder seksuele intenties, maar hij is van mening dat een vrouw in een relatie dit soort situaties niet moet opzoeken.

Waar hij nog meer moeite mee had, was mijn vriendschap met 3 gasten van school die ik al 15 jaar ken. Gasten met wie ik geen romantisch of seksueel verleden heb en die ook niet bepaald casanova’s zijn om aardig te zeggen. Een paar keer per jaar komen we samen op het terras om bij te kletsen. Ik vroeg mijn toenmalige vriend ook mee naar het terras en hij heeft hen ook vluchtig ontmoet. Maar hij bleef daarna herhalen dat hij het niet oké vindt dat zijn vriendin de behoefte heeft om te borrelen met andere mannen. Voor hem is het een principe kwestie en is het niet chique dat ik deze situaties op zoek. Als die mannen de kans zouden krijgen dan zouden ze meteen het bed met mij delen gaf hij aan.

In zijn hoofd ben ik een grens overschreden, terwijl ik niet eens kon bedenken dat deze situaties zo groot gemaakt konden worden puur en alleen omdat het betrekking had op het andere geslacht. Ik probeer de rollen om te draaien, maar andersom zou ik er vrede mee hebben als hij na de sport een drankje zou doen in groepsverband met vrouwen of als hij vriendschappen heeft met vriendinnen die hij al veel langer kent dan dat ik in z’n leven ben, zolang hij maar transparant en loyaal is. Ik begrijp niet waarom situaties met het andere geslacht zo zwart-wit moeten zijn in relaties. Loyaliteit is voor mij gebonden aan integriteit en niet aan het vermijden van sociale situaties.

5 likes

100% good riddance, jouw ex-vriend is niet volwassen genoeg voor een relatie.

44 likes

Ik heb ook een hele tijd geleden een relatie verbroken met zo’n jaloers en controlerend type en dat was HEERLIJK! Geniet van je vrijheid!

5 likes

:pray:t2::pray:t2: Rationeel gezien kijk ik er ook zo naar, maar blijft bijzonder klote als je zoveel tijd en energie in iemand hebt gestopt met de beste intenties. Maar Mijn future self is dankbaar voor deze redirection.

Hij was overigens degene die de relatie verbrak. Met als druppel mijn carnavalsoutfit. Ik zou met hem en z’n vrienden mee carnavallen. Zij hadden het plan om als marsmannetjes te gaan. Zelf vond ik dat lame en trek ik liever iets aan waar ik mezelf comfortabel in voel. Dus ik vertelde hem dat ik mijn formule 1 pakje wilde dragen die ik al had liggen, waarop ik als reactie kreeg dat hij niet snapt waarom ik zoiets ordinairs wil dragen en daarmee aandacht vraag van andere mannen. Zijn letterlijke woorden waren: je vraagt erom om aangerand te worden als je zoiets draagt. Ik wil een vriendin die zichzelf bescheiden kleedt en niet ordinair. Dat ik die outfit liever droeg omdat ik mezelf daar prettiger in voel daar werd geen gehoor aan gegeven. Alles werd vertaald naar mannelijke aandacht.

:triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post: Ik snap dat het nu heel kut voelt maar echt. Deze man had jou nooit gelukkig gemaakt. Wat een eerstegraads klootzak is dit.

32 likes

@Raketijsje waarschijnlijk komen er wel meer situaties de komende tijd op waarvan nu indaalt hoe controlerend en toxic hij was, dat is mooi kut! sterkte daarmee! Maar elk rot voorbeeld is wel weer een goede reden waarom het goed is dat het uit is, houd daar aan vast!

@Marquez ik vier eigenlijk niks. Niet voor anderen maar ook niet echt voor/met mijzelf. En ik heb ook geen tradities in mijn eentje (buiten een paas, kerst of verjaardagsontbijtje).
Ik vind het ook wel sad dat het me niet lukt om die wel te maken, want ik ben helemaal voor dingen vieren en jezelf vieren, maar puntje bij paaltje komt hier niks van terecht / voel ik er niet veel voor.
Wat doe je met internationale vrouwendag?

4 likes

Welcome to the better side!

Wat ik toen fijn vond om te doen is een lijst met goede(lol was een lege pagina) en slechte punten, voor als je dingen toch gaat romantiseren

Sowieso, mannen met vrouwelijke vrienden = :green_square:
Ik merk ook echt dat zulke mannen veel makkelijker in de omgang zijn en vind het echt een grote plus.

3 likes

omg zou bijna zeggen expose this man & protect de girlies want hij klinkt lowkey gevaarlijk

15 likes

Ik had heel veel dingen bedacht weer maar heb nu wat dingen gekozen die volgend jaar weer zouden kunnen. Dit jaar ga ik het boek meisje, vrouw, anders herlezen en volgend jaar dan weer een boek deze of een ander boek iets als oersoep, de vrouwen in het zwart, blijf bij me, half leven enz als het maar een vrouwelijk hoofdpersonage heeft.
Zelf heb ik een spotify lijst met Nederlandse en Vlaamse vrouwelijke artiesten, dus die zet ik aan. En ik verwacht dat ik nog wel tijd heb voor een film maar ik weet nog niet welke dat dan wordt.

Ik ga zondag nog naar een lezing toe speciaal voor internationale vrouwendag. Er wordt trouwens best veel georganiseerd door het land, misschien is er ook wat in jouw buurt. https://www.internationale-vrouwendag.nl/

Morgen start het online her film festival dus die films wil ik ook gaan kijken.

https://www.internationale-vrouwendag.nl/events/her-film-festival/

3 likes

Wow dit klinkt letterlijk als de discussies met mijn ex. Verbroken relaties zijn altijd vervelend, dus het blijft verdrietig. Maar je verdient beter dan zo’n man!

Ja ik herken dit ook van mijn ex @Raketijsje. Hee erg toxic. Snap goed dat je nu verdrietig bent maar je bent echt beter af zonder hem. Hoe gaat het nu?

2 likes