Het geluk dat single zijn heet

Ik geniet echt zo erg van het single zijn!
Ben nu alweer een paar keer wezen stappen en ik voel me echt veel chiller en kan gewoon doen wat ik wil haha
Heb nog niet gezoend of seks gehad sinds ik weer single ben, dat vind ik wel spannend om dat weer te doen, hebben anderen dat ook?

4 likes

Ja!
Ik heb echt de tijd van mijn leven, oprecht. Ik vond de eerste keer seks als single heeeeel raar en toen het geweest was dacht ik: Hm, eigenlijk niet zo anders als ik gewend was. Ik weet nog zo goed dat ik dat dacht hahaha.
Toevallig vroeg iemand vorige week aan mij dat als ik een leeftijd mocht kiezen welke ik dan zou kiezen, en toen antwoorde ik meteen: nu! Ik zou dit wel vooraltijd willen houden.

9 likes

Wat leuk om te lezen! Wat een verschil met bijv. een jaar geleden.
Ben blij dat het zo goed met je gaat!

1 like

Ja ik ben echt uit de dood herrezen hahaha. Nu is het iets rustiger maar afgelopen zomer heb ik weken gehad met 4 feestjes + 40 uur werken en ons :open_mouth:

2 likes

Jaaa ik denk nu echt van shit, straks bak ik er niks van ofzo, of is het allemaal heel ongemakkelijk :flushed:
Dat heb ik ook wel! Ben nu 22 en ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld

1 like

Fijn dat je je zo voelt!
Nee haha mijn ervaring is dat de man veel zenuwachtiger is en dat zijn prestaties voor hem heel belangrijk zijn.

2 likes

Van de pil snap ik niet zo goed. Als je seks wilt zonder vaste relatie lijkt het me totaal niet handig om te stoppen met de pil.

Ik vind het voordeel vooral dat ik zelf beslissingen kan nemen zonder dat ik dat hoef te overleggen met iemand (voor mij was dat naar het buitenland verhuizen).

Verder ben ik al jaren single dus ik herken jullie voordelen niet echt haha

1 like

Ik ben al mijn hele leven single en voel me er prima bij. Ik vind het wel lastig of deze dingen echt anders zijn in een relatie maar, hier komen ze:

  • gaan en staan waar je wil. Weekendje daarheen of een paar weken op vakantie, kan allemaal.
  • flirten en zoenen met iedereen. Nouja noet iedereen, maar als je een leuk persoon ontmoet en het loopt uit op seks kan dat gewoon! Ook meerdere scharrels hebben om leuke dingen mee te doen is geen probleem.
  • mijn huis en alleen mijn troep.
  • geen extra familie waar je veel tijd aan moet besteden.
  • je hoeft je slechte gewoontes niet de verstoppen.
  • ik denk dat het geld bespaard :stuck_out_tongue:
5 likes

Dan gebruik je toch een condoom? Lijkt mij sowieso verstandig om te doen bij iemand met wie je geen relatie hebt.

3 likes

@Morganfreeman en @flwhrs , ja ik gebruik sowieso condoom! Voor mij is de pil meer dan alleen een voorbehoedsmiddel, ik heb geen zin om elke maand ongesteld te worden. En ik gebruik het juist om migraine te voorkomen haha

Ja dat kan natuurlijk ook, maar omdat je in je post alleen had over de seks reageerde ik over condooms.

1 like

Ja precies sinds de pil is de mijn migraine minder heftig. Sinds die tijd het nog maar iets van 5X gehad dat het zo erg was dat ik moest kotsen. Met de pil is het nu hoofdpijn met flitsen en dan een uur of zo. Maar ja voor iedereen anders. Dus snap dat je het bekijkt @morganfreeman

Trouwens ik vind single zijn inderdaad vaak ook chill vanwege het lekker kunnen flirten met wie je wil. Laatst nog van geprofiteerd.

1 like

Ik kreeg ook weer juist migraine van de pil. Of ja, telkens in mijn stopweek door de plotse daling van hormonen (bevestigd door mijn gynaecoloog). Sinds ik gestopt ben is het echt zo veel beter! Dus @Morganfreeman ik hoop dat dat voor jou ook de oplossing zal zijn!

2 likes

Heb het inderdaad in mijn stopweek maar vroeger was het als ik ongesteld was veel erger. Dus accepteer de restmigraine gewoon

1 like

Ik heb een beetje hetzelfde. Ik had het niet standaard bij menstruatie maar sinds ik aan de pil ben heb ik het veel minder vaak

Geen verantwoording hoeven af te leggen over wat je doet. Dat vind ik het enige voordeel aan single zijn

4 likes

Ongesteld zijn zonder dat met iemand te hoeven delen

1 like

Ook nog niet gedaan na een lange relatie, maar ik vind het ook wel weer spannend!

Mijn voordelen
-gewoon helemaal mijn eigen leven leiden, ik voegde me denk ik voorheen teveel naar dat van hem.
-vriendinnen heel veel zien. Ik was eerst bang in een gat te vallen, maar dit blijkt totaal niet zo te zijn (tegenovergesteld).
-alleen maar doen waar ik zelf zin in heb in mijn vrije tijd.
-alle tijd om jezelf te ontdekken zonder eventueel commentaar van een ander
-sowieso geen commentaar van een ander meer krijgen of aan bepaalde dingen moeten werken van jezelf
En eigenlijk denk ik dat het heel goed is voor je ontwikkeling om in je 20’s single te zijn, je kan je volledig storten op je eigen interesses en laat je niet leiden door hoe een ander vindt dat het moet/hoort. Daarnaast heb je zo veel meer tijd voor de dingen die je zelf leuk vindt. Niet om te zeggen dat je niet leert van een relatie.
-VRIJHEID

3 likes

Het valt met op dat hier al meerdere keren het al dan niet scheren is teruggekomen. Dat doe ik juist veel vaker als ik vrijgezel ben, want stel dat je eens een kerel mee naar huis neemt… Die vaste relatie kende het allemaal wel.

Momenteel trouwens alweer een paar jaar single, met hooguit af en toe een date/scharrel, en vind het wel prima. Soms mis ik de affectie, maar het is gewoon zoveel makkelijker. Doen waar je zelf zin in hebt, wanneer je er zin in hebt, geen rekening moeten houden met iemand anders. Scheelt misschien ook wel dat ik graag alleen ben en het bijvoorbeeld ook heerlijk vind om alleen uit eten/naar musea/op vakantie te gaan. Vind het soms al lastig om met vrienden rekening te houden, wil bijv graag 2 films zien die nu draaien, waar ik met vrienden heen ga, maar dat plannen is zo’n ramp… had die films allebei al 3x kunnen zien inmiddels…

10 likes

Me met een date of uitgaan

30 likes