Het gras van de buren is niet altijd groener (topic)

Post hier links naar threads van andere websites / communities / social media die grappig of bijzonder zijn:

https://forum.viva.nl/relaties/online-vriendschap/list_messages/412018?r=1&p=28610264#p28610264
Ik vond dit wel een bijzonder topic: 21 jaar zijn en niet open kunnen zijn over een normale vriendschap wanneer je meubels wil overnemen

7 likes

Wat een verhaal :flushed: :joy:

Ik heb nog nooit iemand van 21 zichzelf een ‘studerende vrouw van 21’ horen noemen.
Mijn advies is overigens om gewoon tegen je ouders te zeggen: ‘Waar bemoei je je mee, ouwe gek.’

21 likes

Haha jezus, mijn moeder is ook zo bemoeizuchtig als de pest maar als ik met een forumvriendin ga chillen zeg ik dat gewoon. Ik ben ook verbaasd dat dit nog recent is ook.

2 likes

… wtf dat topic? :sweat_smile:

1 like

Inderdaad wtf. Valt me mee dat ze op kamers mag van haar ouders.

Biecht zonder omg reacties: als ik tot mijn 21e bij mijn ouders had gewoond zou dit zomaar mijn verhaal kunnen zijn. Mijn moeder is precies zo.

6 likes

Ja maar JIJ toch niet? Hoop ik dan haha. Je kan toch gewoon zeggen ‘ik heb meubels via een vriendin?’
Mochten ze dan doorvragen ken je d’r van school, sporten, weet ik veel verzin wat. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn?

1 like

Haha nee zeker niet. Ik las het en dacht inderdaad wat is het probleem?

Omg dat topic

“Maar wat betreft die meubels, dan zullen ze de gesprekken willen zien. Dat zou elke ouder willen als zijn/haar kind online aan het onderhandelen is over de (ver)koop van iets.”

??? :joy:

10 likes

Ik vind het wel zielig eigenlijk. Denk dat dat meisje op zo’n specifieke manier is opgevoed in die 21 jaar dat ze ook echt niet beter weet en nog niet beseft dat het anders kan. Hopelijk komt ze een beetje los als ze eenmaal alleen woont.

2 likes

https://forum.viva.nl/thuis/vriend-doet-vreemd-bij-kopen-huis/list_messages/411878

Wat een naar verhaal dit, stel dat je vriend zo doet

6 likes

Viva is voor mij altijd een realiteitscheck dat veel vrouwen nog te makkelijk over zich heen laten lopen en vaak zeer traditionele mannen hebben.

31 likes

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet uit op de helft van dit huis mocht het verkeerd gaan. Maar ik ben ook niet van plan hypotheek mee te gaan betalen als er niks van mij bij is en ik nergens recht op heb mocht het verkeerd aflopen.

Alsof IEMAND zou denken, he heksenkind jij bent sowieso gierig op de helft van dat huis uit

5 likes

Ik vind die vrouw wel slim en alert. Je moest eens weten hoeveel mensen meebetalen aan de hypotheek van hun partner zonder zich te realiseren dat ze als ze uit elkaar gaan daar niets van terug zien en al die jaren geld in de spaarpot van hun partner hebben gegooid.

*Ik vind die VIVA dames trouwens echt irritant. Ze verkopen hun mening als ‘de waarheid’. Zo moet je het doen en anders ben je dom.

21 likes

Serieus? Ik heb hier niet eens woorden voor

1 like

Haha idd. Ik krijg hier heel erge ‘het is gebeurd, mijn moeder viel op een spies’ vibes van

6 likes

https://forum.viva.nl/actueel/wie-helpt-mij-weer-op-het-rechte-linkse-pad-politiek/list_messages/412479

3 likes

Geweldig topic

2 likes

Mijn brein kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die zo slecht voor zichzelf opkomen :confused:

1 like