Het grote medische vragen-topic #2

Kan je van stress/depressie/slecht slapen koortsaanvallen/verhoging krijgen, of moet dat echt iets lichamelijks zijn?

En kan je van een winterdepressie zo moe en energieloos zijn dat het voelt alsof je pfeifer oid hebt?

1 like

Ja beide zijn mogelijk, maar ik zou sowieso pcr-test laten afnemen en kijken of je geen vitamine d tekort hebt.

1 like

Ik heb mijn leverwaarden laten prikken omdat ik pillen tegen schimmelnagels wil slikken. Hieruit kwam naar voren dat mijn amylase verhoogd is, namelijk 125. Ik moet over twee weken opnieuw laten prikken, maar vroeg mij af of dit veroorzaakt kan worden door vet eten? Is hier iemand die hier verstand van heeft, google helpt me niet echt. :grimacing:

Ik voel me prima trouwens.

1 like

Thanks voor je reactie! Was idd van plan sowieso even een afspraak bij de huisarts te maken.

1 like

Ik denk dat ik een vaginale schimmelinfectie heb, kan ik dan morgen naar de sauna? (oftewel is dat verstandig?)
Ik ben in Duitsland dus kan ook niet zomaar dingen kopen ertegen. En ik heb dit dus nog nooit gehad.

Dan wordt het nog broeierig daaronder.
Je kunt toch naar een lokale apotheek of drogist en vragen om anti-schimmel crème? Je kunt het op de verpakking meestal al zien waar het voor is.

2 likes

In de drogist verkopen ze dat hier niet. Ik ga morgen naar een apotheek en hoop dat ze het dan zonder recept gewoon meegeven. Ik dacht idd al dat de sauna een slecht idee zou zijn helaas 🥲

Is hier in Dld inderdaad te krijgen in de apotheek zonder recept.

Waterijsje al geprobeerd?

2 likes

Beterschap!

1 like

We hebben afgelopen weekend allemaal buikgriep gehad thuis, en mijn dochter heeft nog steeds wat diarree. Gisteren ging het beter, maar vanmorgen was het ineens weer heel erg. We moeten morgen de huisarts weer bellen als het dan nog niet over is. Maar afgelopen dinsdag was mijn dochter weer op de opvang, waar ze zeiden dat er een buikvirus heerst. Kan het zijn dat dat een ander virus is dan waar we afgelopen weekend ziek van waren? Vorige week was ze ook op de opvang, en denk dat ze het daar wel vandaan heeft. Of is dit gewoon nog een staartje van de griep van van het weekend?

Ik vraag dit vooral omdat ik emetofobie heb en vorig weekend echt verschrikkelijk was. Als ze nu weer een buikvirus heeft, moet ik voor mezelf namelijk even voorzorgsmaatregelen nemen om niet continue in paniek te geraken.

1 like

Ahh wat rot voor je dochter. Ik vermoed dat mijn dochter ook nog tandjes krijgt en ze is ook nog eens verkouden dus hoop heel hard dat de darmen gewoon nog wat geprikkeld zijn. Maar ik ga wel even mijn signaleringsplan op scherp stellen voor het geval dat!

2 likes

Als het alleen diarree is zou ik denken dat het van dezelfde buikgriep is. Mijn darmen slaan ook altijd op hol na buikgriep.

Ik ga in ieder geval voor je duimen!

1 like

Bij de drogist trachitol halen daar zit lidocaine in. Verdoofd goed de keel.

4 likes

De kinderen op mijn werk (basisschool) bleken corona te hebben. Het staat op het RIVM niet echt als klacht, maar ze hadden dus alleen last van buikpijn/overgeven/diarree en niet de andere bekende klachten.

1 like

Is je keel niet heel droog geworden met je mond open houden? Veel proberen te drinken juist?

3 likes

Ik heb al een week of 3 last van een klein rood, schilferig plekje onder m’n oog, net onder m’n binnenste ooghoek. Ik draag inmiddels al 2 weken geen make-up en smeer regelmatig vaseline en daarmee is het een stuk verbeterd, maar nog niet helemaal weg. Ik dacht misschien heeft iemand hier nog tips, een bepaalde zalf ofzo die nog beter werkt dan vaseline?

Cicaplast van la roche posay

1 like

Ik had laatst ook zoiets en deze hielp toen goed: First Aid Beauty Ultra Repair Cream (56.7g) | Koop online bij lookfantastic Netherlands

Zou niet durven zeggen of dit het ‘beste’ is, was een cadeautje.

3 likes