Het grote medische vragen-topic #2

En hoe gaat het inmiddels? Hopelijk zijn de klachten een beetje verminderd.

Ohh dat is een goed idee! Ik denk inderdaad dat het ook onbewust gaat. Fijn dat de fysio bij jou snel goed geholpen heeft!

@visual ja de buitenkant van mijn heup. Dat is het rare, ik heb vaker lange afstanden achter elkaar gewandeld, maar had er nooit last van (hooguit van mijn conditie, niets fysieks). En nu met een klein prutstukje in mijn eigen omgeving wel. Denk dat ik een fysio opzoek!

1 like

Lief dat je het vraagt (en nog weet!). Eigenlijk is het al een week of twee drie stabiel. Ik eet helemaal niks 3/4 uur voor het slapengaan en probeer scherp/vet eten te vermijden. Heel toevallig gisteren voor het eerst weer last, maar eigen domme schuld (ongesteld geworden) had scherp eten gegeten zonder omeprazol. Was geen succes. Maar verder prima! :heartpulse:

1 like

Ja, moest er opeens aan denken! Maar echt heel fijn dat het langzaam weg aan het trekken is! Kan namelijk best frustrerend worden als het een tijd aanhoudt. Plezier in eten verdwijnt dan behoorlijk.

1 like

Ha, lief dat je 't vraagt, ik zou het ook nog even laten weten. Het was goed! Er hoefde geen punctie genomen te worden, uit de röntgen en de echo leek het gelukkig hoogstwaarschijnlijk een goedaardig bultje. Ik moet wel over zes maanden voor de zekerheid even terug om het nog een keer te laten controleren.

Ik ben sindsdien ook zo vaak ineens bewust heel erg dankbaar en blij dat ik niet ziek ben.

9 likes

Aaah wat super super fijn zeg. Gelukkig maar!

1 like

Mijn zoontje van 11 maanden heeft opeens wat rode vlekken in zn gezicht gekregen. Voornamelijk op zijn slapen en bij zn oog. Het is vandaag op komen zetten en hij heeft er zoveel jeuk aan.

Hij blijft maar met zn hoofd langs dingen schuren en met zn handen wrijven. Hebben wel koelzalf in huis maar lijkt weinig te helpen. Vind het echt zo zielig. Kan er ook niet echt wijs uit worden wat het nu is. In ieder geval geen waterpokken of iets in die richting? Zijn ook geen bultjes maar het is echt een plek.

Iemand misschien nog tips tegen de jeuk? Ik kan inmiddels om de 5 minuten naar boven omdat hij er ook zo van moet huilen. :pensive:

Ik denk dat het juist wel waterpokken kunnen zijn. In eerste instantie zijn het vlekken en pas later blaasjes. Alternatief is eczeem of misschien een andere virusinfectie. Havermout badje en vlekken hydraterend houden. Morgen iets verkoelend kopen van de apotheek? Sterkte!

Bedankt voor je reactie! Ah oke! Ja het doet me eigenlijk bijna een beetje aan een allergie reactie denken. Maar ik wist niet dat waterpokken daarmee konden beginnen.

Het ‘gekke’ is dat hij ook speldenknop vlekjes op alleen zn romp heeft. Hij heeft 2 dagen geleden ook koorts gehad dus dat lijkt dan wel een beetje op de 6e ziekte. Hij heeft geen jeuk aan zn romp, althans, daar zit hij niet aan.
En dat in zijn gezicht ziet er echt heel anders uit. 1 vlek was wel 3 cm groot. Dus dat lijkt dan weer iets compleet anders te zijn.

Als je aan iets verkoelends denkt, denk jij dan aan iets van mentholzalf ofzo? Of is dat te agressief? Weet je dat toevallig?

Op zijn romp zitten echt meer speldenprikjes die net wat donkerder gekleurd zijn dan zijn huid. Het lijkt daarom toevallig dat het zo samen is. (Maar dat is misschien helemaal niet zo hoor). Hij heeft op zn romp in ieder geval geen jeuk. Hij zit alleen continu met/aan zn hoofdje te wrijven. Net een kat die kopjes geeft.

T is zo zielig. Heb nog wel een aloe vera plant thuis staan. Zou ik dat erop kunnen smeren? :thinking: Hij is al helemaal oververmoeid. Zo sneu

Thanks! Ja dat heb ik wel inderdaad! Zelf nog niet aan gedacht. Ga meteen even smeren!

Oh dit vind ik niet lijken bij waterpokken! Eerder idd iets van allergie/eczeem of een virus. Misschien morgen de HAP bellen of een foto sturen (weet niet of dat kan). En dan wat verkoelend en hydraterend op smeren.

1 like

Ze zijn gelukkig wel wegdrukbaar! Bedankt voor je reactie :blush:

1 like

Lymfoedeem?

1 like

Ik ben twee weken geleden naar de dokter geweest omdat ik wat bloed in mijn urine had (bij het afvegen alleen, het was maar net zichtbaar), nadat ik wat te weinig dronk en te weinig naar de wc was geweest. Toen is mijn urine nagekeken op rode bloedcellen en die waren niet te zien, mijn huisarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk onschuldig is. Maar nu is het weer aan de hand en ik word hier echt gestresst van. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet, ik denk dat ik morgen maar weer de dokter bel? Meh

Weet je zeker dat het bij je urine zit en niet vaginaal bloedverlies is? Weet je zeker dat het bloed is en niet roze/rode urine om een andere reden (bieten, kleurstof, rabarber, sommige medicijnen)? Heb je ergens pijn (flanken/nieren/rondom je plasbuis)?
Kan heel goed inderdaad iets onschuldigs zijn, maar als je je zorgen maakt zeker even opnieuw bellen.

1 like

Nee ik weet zeker dat het urine is, en heb ook geen bieten oid gegeten. Ook geen pijn, maar misschien een licht geïrriteerde blaas (ik heb gister te weinig gedronken, en was vandaag weg en buiten waardoor ik overdag maar 1 keer naar de wc ben geweest). Dus het kan ook misschien iets van irritatie zijn. Maar ik bel morgen inderdaad toch maar weer, want ik vind het niet normaal dat dit vaker gebeurt.

Mn dokter vraagt altijd of ik bloed zie in mn urine wanneer ik over blaasontstekingen bel. Heb dat nooit gehad maar wellicht heeft het ermee te maken?

Ja zeker bellen! En echt meer gaan drinken!

2 likes

Ik ben geweest en heb een doorverwijzing gekregen naar de uroloog, om uit te sluiten dat er iets ergs aan de hand zou zijn. Dat verwacht mijn huisarts gelukkig niet. Fijn dat ik serieus genomen wordt maar ik ben nu ook echt bang en een vaatdoek meh, nog meer stress in deze tijd kan ik niet echt gebruiken.