We gaan hiervoor al naar de huisarts maar misschien hebben jullie ook een idee wat het kan zijn?
Onze dochter heeft al langer dan een half jaar lang zeer regelmatig heel erge buikpijn. Ze kan dan alleen maar in foetus houding liggen, wordt spierwit, gaat trillen en vaak ook braken. Het komt zomaar ineens opzetten en trekt na een tijd langzaam weer weg. Zulke aanvallen heeft ze nu meerdere keren per week. We zijn in september al eens naar de huisarts geweest ervoor, maar daar kwam niks uit. Er is toen alleen lichamelijk onderzoek gedaan en haar urine is nagekeken. Ontlasting heeft ze geen problemen mee en is ook niks geks in te zien.
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken omdat het 1) al heel lang duurt en 2) de klachten steeds erger lijken te worden tijdens zo’n aanval. Ook komen ze steeds vaker terug. Ze wordt op school niet gepest, heeft het altijd erg naar haar zin en ook thuis is het een vrolijk en gezond kind. Dus stress lijkt me uitgesloten?
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die me even gerust stellen? Ik heb net de huisarts gebeld en kan volgende week vrijdag met haar terecht, maar misschien kan ik in de tussentijd nog dingen proberen?