Oh en wat voor allergie heeft je vriend?
Bedankt voor jullie berichtjes. Misschien ga ik toch terug naar de huisarts voor een nieuw gesprek. Ook al vind ik dat wel lastig😅
Heeft iemand ervaring gehad met schematherapie. Wat is jullie ervaring hiermee?
Hij is afgelopen jaar onderzocht op allergische astma maar had dit niet. Eerst bij praktijkondersteuner maar met dat apparaat kwam er geen bruikbare uitslag. Hij is heel lang geleden getest op allergieën en kwamen er heel veel verschillende uit. Vooral pollen (berken het ergst) en huisstofmijt. Hij gebruikt desloratadine en in de lente en zomer ook een pufje en een soort neuspray.
Mijn ervaring daarmee is goed. Heb het zowel in een groep als individueel gehad. Als je nog meer wil weten, mag je me pb’en!
Wie weet wat dit is?
Ik heb soms het gevoel van een luchtbel/druk onder mijn linkerrib. Net in de bocht van borstbeen naar de rib toe. Als ik er op druk voel je ook iets knoepen.
Heb je dat nadat je iets met veel suiker hebt gegeten?
Mmh nee niet specifiek
Mijn broertje had t vroeger als ie gesnoept had ofzo, dat dan de dag erop iets door de suikers in de darmen soort van “plopte” alsof het een luchtbelletje was. Maar verder heb ik geen idee, dit schoot me gewoon te binnen
Ik heb weleens pijn op die plek en dan is het mijn dikke darm. Doet best veel pijn en houdt dan vaak ook wel even aan. Heel vervelend.
Maar als je niet zeker weet wat het is kan je het beste even langs de huisarts.
Ik durf nooit te vaak naar de huisarts te gaan. Ik kom er al te vaak na mijn idee. Ze zien mij alweer aankomen
Ik heb de laatste twee weken last van pijnscheuten in mijn hoofd. Steeds rechts op dezelfde plek. Ook heb in het gevoel alsof er echt zo’n ‘druk’ op mijn hoofd zit. Heb al naar de huisarts gebeld en die zei dat het kon horen bij mijn stress klachten omdat mijn nek helemaal vastzit. Maar toch wordt ik iedere keer echt helemaal naar als ik weer zo’n pijnscheut voel. Iemand die hetzelfde heeft gehad en mij kan geruststellen?
Ik heb anderhalve week geleden de bovenkant van mijn pols beschadigd, en ik kan sindsdien mijn middelvinger niet meer strekken. Ik het ziekenhuis hadden ze gekeken en er was geen pees gescheurd, maar ik maak me een beetje zorgen dat er geen verbetering is. Morgen maar weer de dokter bellen?
Ja!
Iemand hier de tip tegen gespannen kaken? Mijn kaken zijn extreem gespannen nu en ik krijg ze niet ontspannen. Gapen etc. heb ik al geprobeerd.
Had ik vorige week ook last van, toen ik een promagnor (magnesium) innam, was het binnen een halfuur weg!
Op apotheek.nl staan geen wisselwerkingen met andere medicijnen. Maar lijkt me dat je het het beste na kunt vragen bij je ziekenhuis/kliniek.
@dubio Al magnesium geprobeerd?
En @Feather: Ik heb eerder vandaag al magnesium geprobeerd, maar zal dadelijk nog een tablet pakken.
Ik ben bang dat het misschien met mijn verkoudheid te maken heeft. Ik heb het normaal namelijk nooit zo erg en ik heb ook al last van tandpijn.
Liever niet. Wel afhankelijk waar je zit in het traject, maar zou het niet doen
Ik herken dit wel! Alleen zit het bij mij niet in mijn nek, maar in mijn kaken. Ik klem sowieso al mijn kaken vrij strak op elkaar, maar als ik stress heb helemaal. En op een gegeven moment krijgt ik dan ook inderdaad van die pijnscheuten altijd op dezelfde plek in mijn hoofd. Mijn tandarts heeft wel een keer mijn tanden iets ‘bijgeslepen’ zodat ze beter op elkaar stonden. Sindsdien heb ik het gelukkig niet meer dagelijks, alleen als ik heel druk/gestresst ben.
Oké, dit is heel herkenbaar, want mijn fysiotherapeute zei idd dat mijn kaken ook heel strak gespannen staan! Dus dat zou bij mij ook heel goed kunnen. Thanks voor je antwoord☺️