Het grote medische vragen-topic #2

Constant die rode vlekken belemmeren me meer dan de jeuk. Ik ben koningin in jeuk negeren ondertussen. Ik kan heel heftig krabben maar dan gaat de knop om en na 5 minuten heb ik er geen aandacht meer voor. Maar als ik ga “voelen” heb ik altijd jeuk.

Qua medicijnen mis ik nedeltran… heel goede om op de slapen en ‘s ochtends minder rode vlekken omdat ik niet krab.
Maar die maken ze niet meer :cry:

1 like

Geen idee of het jou helpt, maar toen ik een keer helemaal onder de zandvlo-beten zat, waar ik allergisch voor ben, heb ik het overleefd op aloe-vera aftersun over alles en Tigerbalm op de heftig jeukende delen. Succes!

Vriend en ik waren aan het stoeien en hij bleef per ongeluk met zijn nagel haken op een moedervlek op mijn been (redelijke dikke). Topje van de moedervlek is er een beetje vanaf, gelijk ontsmet, bloeden is wel gestopt.

Dokter Google zegt dat er niks aan de hand is, maar wilde nog even hier checken of iemand dit eerder had meegemaakt? :sweat_smile:

In principe kan het geen kwaad. Wel even in de gaten houden of het wondje goed heelt. Mocht dit niet zo zijn, dan even langs de huisarts.

1 like

Pff ik was dus vanmorgen bij de huisarts omdat ik nu een jaar na de bevalling nog steeds pijn ervaar met seks, vermoedelijk heeft het te maken met mijn bekkenbodem. Maar omdat ik dus zo nu en dan ook een klein beetje bruinig slijm heb na de seks wilde ze toch ook nog even een uitstrijkje maken. Gelukkig kon dat ter plekke. Maar nu moet ik 2 weken wachten op de uitslag en ik ga daar zo slecht op :frowning_face: Heb een paar maanden geleden een uitstrijkje via het bevolkingsonderzoek gedaan en die was goed, niets afwijkends. Nu gaat ze dus naast checken op HPV ook checken op afwijkende cellen, volgens haar gewoon om uit te sluiten, maar is de kans dan groot dat zoiets ‘verkeerd’ kan uitpakken? Word er helemaal zenuwachtig van.

Even een kleine disclaimer voor mijn ‘overbezorgheid’. De reden dat dit extreem gevoelig ligt is omdat mijn moeder jong is overleden aan baarmoederhalskanker. Dit is dus een beladen gebied/onderwerp voor mij.

5 likes

Dankjewel voor je antwoord. Hij heelt in principe wel goed, zit een beginnend korstje op. Dus moet waarschijnlijk goedkomen :+1:

Ik vrees dat niemand daar nu uitsluitsel over kan geven, maar dat je geen HPV hebt lijkt me al wel een geruststelling. Verder heb ik nog nooit écht twee weken op de uitslag een uitstrijkje hoeven wachten, vaak was het er wel eerder, dus hopelijk hoef je niet zo lang te wachten!

1 like

Oh snap dat je helemaal zenuwachtig van wordt. 2 weken zijn dan ook wel heel erg lang. Sterkte.

1 like

In Nederland wordt een uitstrijkje binnen het bevolkingsonderzoek nu alleen nog beoordeeld op HPV ja/nee, pas als de HPV positief is wordt naar de cellen gekeken.

Ik vermoed een blaasontsteking en ben zwanger. Zou ik mijn urine direct bij opening kunnen inleveren bij mijn huisarts, of zou ik moeten bellen?

Ik kan bij mijn huisarts (en bij mijn vorige ook) gewoon een potje met urine inleveren voor 10 uur en dan kan je na 11 uur bellen voor de uitslag. Neem aan dat hebt bij de meeste ongeveer zo gaat.

Ja, lijkt mij ook. Ik sta er zo als eerste, kan ik daarna door naar mijn werk. Heb geen klachten verder.

1 like

Bij die van mij kan ik gewoon langsgaan, doet de assistente meteen een test, gelijk de uitslag en dan mag ik eigenlijk gewoon doorrijden naar de apotheek om een kuur op te halen. Misschien ook omdat ik inmiddels een abonnement op blaasontsteking heb, ze zien me weer aankomen iedere keer :rofl:

1 like

Ik kon het zo afgeven.
Geen blaasontsteking. Het wordt op kweek gezet, dus morgen weer even bellen.

Ja precies, ze gaf alleen aan dat ze nu naast HPV ook laat controleren op afwijkende cellen. Ik snap alleen niet zo goed wat het verschil daartussen is en of je afwijkende cellen kan hebben maar geen afwijkende HPV waarde. Ik had inderdaad Pap 1 en liet me om bovengenoemde reden al om de zoveel jaar checken (op eigen kosten), daar kwam ook altijd Pap 1 uit.

Ik heb al een week een vaag gevoel in 2 vingers, het voelt heel licht alsof ze slapen maar heb wel gewoon kracht en ze zijn niet anders van kleur maar ik voel gewoon alsof ik over mijn vinger ga dat het gevoel anders is.

Heb dokter al gevraagd wat het kan zijn maar die heeft geen idee en ik moet het nog even paar dagen aankijken aangezien ik geen blauwe vingers heb of krachtverlies. Iemand hier dit wel eens gehad? Ik kon zaterdag ook mijn nagel dubbel klappen zonder iets te voelen, inmiddels voel ik dat wel weer maar het vage gevoel in mijn pink en ringvinger blijft.

Ik voel net een klein (1cm of 1,5 cm) bobbeltje in mn nek en ben gelijk helemaal in paniek. Hopelijk gaat het nog weg de aankomende dagen :persevere: heb helemaal een hoge hartslag ervan gadver

Weet niet of er zoiets bestaat maar als iemand het over bultjes/bobbeltjes heeft ga ik altijd al helemaal slecht daarop. Durf ook nauwelijks zelf te voelen want krijg echt een halve paniekaanval (zelfde als bij bloedprikken). Het doet volgens mij niet pijn maar brrrrrrr.

Ik ben verkouden en mijn oor zit dicht. Kan echt voelen dat de druk die buis niet als normaal is en het drukt ook op mijn trommelvlies.

Wat kan ik doen behalve blazen met mijn neus dicht? Klinkt stom maar het doet echt pijn :unamused:

Tuurlijk doet het pijn! Ik zou je neus spoelen met een zoutoplossing, met bijv een nasofree of netipot. Kan ook met zoutoplossing in een shotglaasje. Als de oplossing prikt heb je teveel zout en als het doffe pijn doet zit er te weinig zout in.

oh en daarna ontstekingsremmende neusspray!

Is het alleen in je pink en ringvinger? Ik heb hier ook last van gehad en volgens mijn huisarts was het ulnaropathie door waarschijnlijk te veel leunen op m’n ellebogen bij het werken. Ik kreeg deze tips: NVN - Nederlandse Vereniging voor Neurologie :: Ulnaropathie. Dat heeft goed geholpen, het is bijna weg bij mij. Misschien dat je het herkent.