Het grote medische vragen-topic #2

Het is helaas nog niet over :pensive: maar ik moet wel zeggen dat ik me er de afgelopen tijd echt heeel erg druk om heb gemaakt. Ik was er echt constant mee bezig en kon het geen seconde loslaten, maar ik besefte me ook dat die stress het al helemaal niet beter zal maken. Ik heb het nu een paar dagen echt veel beter los kunnen laten en dat hoop ik vast te houden. En dan hoop ik echt dat het snel beter zal gaan :sweat_smile:

1 like

Weet iemand of er een partner mee mag naar het ziekenhuis of dat dat nu met het huidige coronabeleid echt een no go is?

Ben vandaag voor de tweede keer naar de huisarts geweest met een knobbel in mijn nek, hij was gegroeid en moet morgen meteen heen voor een echo. Het zal vast meevallen maar vind het toch wel fijn om iemand mee te nemen. Wil alleen niet dat vriendlief of mams vrij neemt om vervolgens geweigerd te worden.

Op de site staat er niks over en de afdeling kan ik niet meer bereiken.

Bij mij mocht het tot nu toe niet, ook niet toen ik vorige week geopereerd werd, alleen bij het ophalen. Dat mocht wel vanaf de dagopname. Bij de oogpoli mocht het afgelopen jaar ook niet.

1 like

Hier is het een no go, maar wellicht verschilt het per ziekenhuis. Al zal die andere denk ik sowieso in de wachtruimte moeten wachten als ie wel mee het ziekenhuis in mag, dus zou er eerder voor zorgen dat er achteraf iemand is. Vind het zelf gezien de huidige situatie sowieso ook niet gepast om eerlijk te zijn, anders wanneer het uiteindelijk wel ernstig blijkt te zijn, maar nu iig nog niet.

Snap wel dat je het spannend vind, veel succes en hopelijk is het niks bijzonders!

1 like

@Boommm @Bennielava Thanks voor de antwoorden. Ga wel gewoon alleen.

Ik wil je niet aan het twijfelen maken maar hier mag je wel samen, maar ligt aan de poli denk ik. Ik ben op 3 polis geweest, oa ook echo en mochten wel samen.

1 like

Ja ik heb het vorig jaar in de strenge lockdown ook gedaan in Dec omdat ik toen ineens doof was aan 1 kant en persé iemand mee wou. Toen deden ze ook helemaal niet lastig. Maar vind het echt rottig als iemand vrij neemt voor niks… begrijp ook dat ze er niet op zitten te wachten gezien de cijfers. Maar alleen is ook gewoon beetje a relaxed haha

Ik heb een hypothetische vraag. Kan je hetzelfde buikgriepvirus opnieuw krijgen? Onze baby heeft het gehad, ik heb het nu. Stel dat ons andere kind het nu van mij krijgt, terwijl ik net opgeknapt ben. Kan ik opnieuw besmet worden?

1 like

Exact hetzelfde virus niet. Je hebt ip antistoffen nadat je t zelf hebt gehad dus dan wordt je niet opnieuw ziek. Soms kan t wel zijn dat er meerdere vergelijkbare virussen heersen en dat het lijkt alsof je opnieuw aangestoken bent maar dan is t net een andere

1 like

Ik mocht vandaag wel mee maar mijn vriend mag niets tillen en moest wel voor een week kleding/spullen mee. Die hij zelf nooit had meegekregen dus denk dat het daarom okay was.

Ja snap ik, waarom bel je niet even om het na te vragen?

1 like

Ze zijn niet meer bereikbaar en moet morgenochtend al heen.

@JustinBieber uit eigen ervaring zie ik in het ziekenhuis waarnaar ik ga dat bepaalde afspraken voor gesprekken bv. wel samen mogen. Maar dan zit je dus al in een heel vervelend, zwaar traject vaak. Alles daarbuiten wordt wel gevraagd zoveel mogelijk alleen te komen!

In ieder geval veel succes morgen en hopelijk valt het natuurlijk allemaal mee :hugs:

2 likes

Bij ons zijn al brieven uit gegaan om alleen te komen. Maar de helft van m’n spreekuur kwam toch met z’n 2-en. In sommige gevallen snap ik dat uiteraard. Bijv slecht nieuws. Knobbel. Angst voor naalden etc. Maar sommige zien het ziekenhuis ook als een soort uitje. Vooral vorig jaar toen alle horeca dicht was en je alleen verse koffie met appeltaart in het ziekenhuis kon krijgen kwam men daarvoor … zelf accepteer ik 2 personen nog wel, want m’n spreekkamer is groot genoeg maar bij verdere oplopende besmettingen zal ik ook strenger worden.

3 likes

:sob::sob::sob:

Ja dit is echt serieus waar. Ze kunnen bij de ingang niet bij iedereen controleren of ze daadwerkelijk een afspraak hebben.

1 like

Hoeft niet nuchter.
Als je extra dingen aankruist moet je extra betalen, en met mij zou je daarna ruzie hebben. Als jij vanalles aankruist (onder mijn naam, dus mijn verantwoordelijkheid) krijg ik allerlei uitslagen te zien, die dan misschien wel net een tikje afwijkend zijn. Ik had ze niet aangekruist omdat ik geen reden heb om ze te bepalen, dus dan heb je allerlei uitslagen waar misschien wel iets mee moet, maar waar je waarschijnlijk alleen maar een heel traject met onnodige diagnostiek en kosten in gaat. En die verantwoordelijkheid om wel of niet verder te onderzoeken leg je dan op mijn bordje, zonder dat ik daarvoor heb kunnen kiezen.

4 likes

Ik heb geen corona maar ik proef en ruik vandaag al een week helemaal niks. Ik werd vorige week disndag verkouden, vanaf woensdag was mijn geur en smaak weg. Vrijdag koorts en het weekend echt half gevoeld. Maandag had ik het vermoeden van een bijholte ontsteking. Als ik buk voel ik enorme druk in mn hoofd. Het wordt nu al wel wat minder, al zit mijn neus nog wel een beetje vol. Ik klink ook nog wel nasaal. Niet zo vol dat ik niet meer kan ademen, maar een beetje ‘taai’ snot (haha sorry) Maar ik wil zo graag mijn reuk en smaak terug… weet iemand wat ik kan doen?

Ik ben ook 23 weken zwanger, dus ik mag niet alles. Ik gebruik tussendoor babyneusspray met alleen zout en 1 keer per dag xylo neusspray.

Stomen zou je nog kunnen proberen.

2 likes

Neusspoelen met zoutoplossing? Kan met zo’n speciale netipot, maar het lukt mij ook met een gewone bidon.

2 likes