Het grote medische vragen-topic #2

Oké duidelijk, bedankt!

2 likes

Hi. Volgens Google :nerd_face: zijn hartkloppingen niet perse reden tot zorgen maar vroeg mij toch wat af. Als ik in bed lig (wakker) en mijn peuter roept mij… dan loop ik naar zijn kamertje maar dan krijg ik soms hartkloppingen. Is dit echt pure slechte conditie / van rust naar actief? Of iets anders aan de hand?

Het is dan niet constant die hartkloppingen
Maar gewoon normale hartslagen en dan 3/4 keer hartkloppingen en dan zo half uur lang. Vooral bij inademen.

Wat beschouw jij als hartkloppingen? Overslaan? Want als ik het heb heb ik het wel gewoon continu achter elkaar

Ja dacht dus eerst dat het overslaan was… maar dan zit er dus rust tussen. Bij mij is het toch echt hartklop. Bonzen in keel/ midden borst.

Edit: hoe langer ik Google hoe meer ik ga twijfelen tussen een hartklopping of overslag en nu voel ik mij dom :sweat_smile:

1 like

Joh, is niet dom. Vaak trommelen mensen het ritme dat ze ervaren voor hun cardioloog of huisarts. Die herkent het vaak wel. Als je uit bed stapt kan het ook nog met orthostase te maken hebben, lig je dan al langer in bed?

Moet dat woord even google maar een uurtje ongeveer.

Edit: niet duizelig. Of flauwval gevoel. Ik voel het vaak ook pas weer (mijn hart) als ik weer lig.

Klinkt als blefaritis . Als je twijfelt even met de huisarts overleggen dan kun je een zalfje krijgen

2 likes

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb nu weer overal jeuk en zodra ik begin te krabben komen er allemaal kleine bultjes (geen gezwollen plekken bv van netelroos). Ik heb deze reactie soms als ik (veel) sesam eet, maar ik weet echt zeker dat ik geen grote hoeveelheid sesam heb gehad de afgelopen dagen. Het zit vooral op mn enkels, knieën, dijbeen, billen en onderrug. Oh en onder mn oksel en in mn schaamstreek ook volgens mij omdat dat schuurt en dus begint te jeuken en dan ontstaan dus weer al die bultjes.

1 like

Ook urticaria. Urticaria komt in allerlei vormen. Hoeft nooit grote galbulten te zijn. Zou sesam links laten.

1 like

Is je matras nog wel goed?

1 like

Kan zeker invloed hebben. Als je niet de juiste ondersteuning krijgt kun je daar een hoop last van krijgen…

1 like

Heeft iemand hier wel eens langdurig last gehad van een trillend ooglid? Denk dat t bij mij begin november begon en aangezien stress de meest voor de hand liggende oorzaak is dacht ik dat dat het zou zijn. Maar heb 2,5 week vakantie gehad, waarin het vrolijk doorging, en nu ik weer werk gaat t ook gewoon door… Vraag mij dus af of stress wel de oorzaak is? Heb het wel druk op werk maar voel me niet gestrest, ook niet toen het begon.

Op internet lees ik dat vitamines kunnen helpen, iemand dat geprobeerd?

Ja, bij mij werd het beter nadat ik magnesium ben gaan slikken. Wel even goed googlen op welke variant magnesium je moet hebben, niet alle soorten die je bij de drogist koopt neem je goed op. Zonde als je dat braaf neemt maar het niets doet

2 likes

Oh goed dat je het zegt, anders had ik t eerste de beste potje gekocht waar “magnesium” op staat hahaha

1 like

Ja hallo, de magnesiumbrigade hier, ik zeg ook magnesium!

4 likes

Ik heb ongeveer een week last van mijn rug en sinds zaterdag kan ik niet rechtop staan van de pijn, heb ook last van mn onderbuik en liezen.

Ik dacht eerst: eisprong misschien maar zólang last daarvan? I
Vanmorgen werd ik ook misselijk wakker (niet zwanger)

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb woensdag iets belangrijks maar als ik niet rechtop kan staan wordt het lastig :disappointed_relieved:

Blaasontsteking? Nierbekkenontsteking maar dan heb je volgens mij meestal ook koorts erbij?

Als je niet rechtop kan staan, dan lijkt mij een belletje naar de huisarts het beste!

1 like

Ik heb af en toe (eens per maand ongeveer, soms iets vaker) een soort van kramp onderaan op m’n borst bij het doorslikken van eten of drinken. Vaak is het met name 's nachts en 's ochtends en dus alleen bij een hap of slok doorslikken, anders heb ik nergens last van. Is dat herkenbaar voor iemand?

Ja! Alsof iets over dwars door mijn slokdarm gaat

3 likes

Kunnen slokdarmspasmes zijn. Komt vooral bij vrouwen voor. Heb het soms ook.

4 likes