Het grote medische vragen-topic #2

Stoppende dingen. Groene bananen, wit brood, witte pasta etc

1 like

Eigenlijk zegt men altijd dat je alles mag eten. Maar bij mij helpt meestal banaan, wit brood, witte rijst. Crackers met thee met veel suiker erin. Geen zuivel producten. Niks te pittig.

1 like

@Hippe_kikker bedankt voor de tips!
Het ging gisteren van kwaad tot erger en ik had ook nog gore zwavelboeren waardoor ik denk dat het geen voortvloeisel van de buikgriep is maar wat anders dat opspeelt vanwege de buikgriep (ben even de naam vergeten). Dat lijkt nu voorbij maar het voelt alsof ik m’n hele darmflora weer kan opbouwen. Ook maar wat probiotica nemen bij de genoemde tips dus.

2 likes

Mijn moeder zei ook altijd ‘wijsheid van het lichaam’. Meestal heb ik trek in dingen die ook goed vallen.

3 likes

Sinds kort heb ik een bult op de overgang van mijn pols naar hand (het voelt hard). Als ik google kom ik op een ganglion cyste uit. Zelf heb ik er geen last van, enkel als ik erop druk merk ik dat het wat gevoelig is.
Verder zit ik voor mijn werk hele dagen achter de pc en niet geheel ergonomisch verantwoord, dus overbelasting zou goed kunnen.
Kan dit ook iets anders zijn dan dat ganglion waar ik mee naar de huisarts moet, of is het prima zolang ik er geen last van heb?

Ik heb dit ook! Heb er soms weken last van en dan weer een hele tijd niet, de bult verdwijnt dan ook.

Laatst toevallig gevraagd aan de HA, zij voelde direct dat het idd een ganglion cyste was en zei dat je er niets aan kunt/hoeft te doen. Als je echt veel last hebt kan hij operatief verwijderd worden.

Mijn fysio zegt wel een beetje op te letten qua belasting, dus niet belasten als je er echt ook last van hebt. Hij zei overigens ook dat hij best vaak meemaakt dat hij spontaan barst, en dan bij een bepaalde explosieve beweging. Zo was hij bij iemand die hij behandelde ineens weg na een worp tijdens het bowlen haha.

1 like

Ahh thanks voor je reactie! Dan denk ik dat dit inderdaad ook een ganglion cyste is, want ik dacht een paar maanden terug ook dat ik het had gezien. Maar toen een tijdje later was het weg, dus dacht prima zal wel. En nu is het dus weer terug.

Bij jou was het ook hard dus? Want ik las dat het vocht was, dus toen dacht ik dat zou toch zacht moeten zijn.

Mocht ik er last van krijgen ga ik sowieso wel even naar de huisarts, maar voor nu laat ik het dan gewoon.
Dat barsten klinkt naar, maar dat zal wel meevalleb denk ik :rofl:

Kan je van stress/depressie/slecht slapen koortsaanvallen/verhoging krijgen, of moet dat echt iets lichamelijks zijn?

En kan je van een winterdepressie zo moe en energieloos zijn dat het voelt alsof je pfeifer oid hebt?

1 like

Ja beide zijn mogelijk, maar ik zou sowieso pcr-test laten afnemen en kijken of je geen vitamine d tekort hebt.

1 like

Ik heb mijn leverwaarden laten prikken omdat ik pillen tegen schimmelnagels wil slikken. Hieruit kwam naar voren dat mijn amylase verhoogd is, namelijk 125. Ik moet over twee weken opnieuw laten prikken, maar vroeg mij af of dit veroorzaakt kan worden door vet eten? Is hier iemand die hier verstand van heeft, google helpt me niet echt. :grimacing:

Ik voel me prima trouwens.

1 like

Thanks voor je reactie! Was idd van plan sowieso even een afspraak bij de huisarts te maken.

1 like

Ik denk dat ik een vaginale schimmelinfectie heb, kan ik dan morgen naar de sauna? (oftewel is dat verstandig?)
Ik ben in Duitsland dus kan ook niet zomaar dingen kopen ertegen. En ik heb dit dus nog nooit gehad.

Dan wordt het nog broeierig daaronder.
Je kunt toch naar een lokale apotheek of drogist en vragen om anti-schimmel crème? Je kunt het op de verpakking meestal al zien waar het voor is.

2 likes

In de drogist verkopen ze dat hier niet. Ik ga morgen naar een apotheek en hoop dat ze het dan zonder recept gewoon meegeven. Ik dacht idd al dat de sauna een slecht idee zou zijn helaas 🥲

Is hier in Dld inderdaad te krijgen in de apotheek zonder recept.

Waterijsje al geprobeerd?

2 likes

Beterschap!

1 like

Als het alleen diarree is zou ik denken dat het van dezelfde buikgriep is. Mijn darmen slaan ook altijd op hol na buikgriep.

Ik ga in ieder geval voor je duimen!

1 like

Bij de drogist trachitol halen daar zit lidocaine in. Verdoofd goed de keel.

4 likes