Het grote medische vragen-topic #2

Ja ik eet sowieso daarna als een bootwerker hahahhaa

Ik zelf niet, maar mijn moeder heeft het laten doen.

Ah oké! Ziet ze nu helemaal goed zonder bril of lenzen? En was het herstel lang of heftig? :blush: zie je iets aan haar ogen? mag ook in pb als je dat fijner vind en toevallig een keer tijd hebt!

Heb je al een uitslag? Hopelijk is alles goed!

(ik heb zelf precies hetzelfde maar moet nog even wachten op de echo, en heb zoveel spanning)

Geen probleem hoor.
Mijn mama’s verhaal.
Ze had staar, vandaar een operatie. Maar omdat mijn moeder -6 had heeft ze er voor gekozen direct lenzen op sterkte te kiezen.
Het ging oog voor oog. Omdat je ook een tijdje met een kapje op moet. Je ogen moeten echt herstellen. Eerste oog geen probleem, bij de tweede bleef ze wat last houden en moest ze ook weer een keer terug. Dat oog is ook niet helemaal glad hersteld. Niet dat ze er veel last van heeft maar ze voelt het wel.
Dan, ze is niet van -6 naar 0 gegaan. Maar hoed genoeg om zonder bril te kunnen zien.
Wel heeft ze nu een leesbril (want 70 ghe ghe)

Dat was mijn spreekbeurt

Ze is er wel heel blij mee hoor. Maar ze had er stiekem meer van verwacht. Ennn dit was 11 jaar geleden dus wellicht gaat het nu weer verbeterd

1 like

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!!

1 like

Ja heeft met verschillende zenuwstelsels die geactiveerd worden te maken. Is vanuit de evolutie. Je lichaam associeert rennen met vluchten en het is niet handig als je op de vlucht bent dat je plotseling moet stoppen omdat je honger krijgt. Dus dat wordt onderdrukt “tot het gevaar geweken is” daarom hebben mensen die langdurig stress hebben of die roken ook minder honger.

1 like

Klinkt heel erg aannemelijk ja!

Heeft iemand hier ook last van plotselinge rode jeukende plekken? Het verschijnt vaak plots op mijn lichaam (overal) en dan is het mega warm en rood. Binnen een half uur is het dan ook weer weg. Zal dit door die rups komen? Ik denk soms ook wel dat het door de psylliumvezels komt die ik slik, maar het is zo vaag. Lijkt ook te ontstaan de verschil in warmte.

Ook ben ik nog steeds bang voor hodgkin omdat jeuk ook een symptoom is. Ben langs de HA geweest en ze gaf aan dat ze wel die lymfeklier voelde, maar dat het een normale afmeting heeft en niet gek of opgezet aanvoelt. Ook is mijn bloed volledig goed (leukocyten, lymfocyten en Neutrocyten) waren helemaal goed in waarden. Zo verschrikkelijk dat ik niet gerust te stellen ben. Helemaal om het feit dat ze ook die klier voelde… ik voelde hem nooit dus ben zo ongerust. Door een dieet ben ik wel 12 kg afgevallen dus misschien is het daarom beter te voelen omdat mn nek slanker is. Maar ugh, helemaal gek raak ik ervan. Krijg hiervoor pas in oktober therapie trouwens, heel frustrerend.

Ik had laatst een rustgevend tabletje (lorazepam) en dat haalde wel de randjes er vanaf. Zou echt wel dat op recept willen om rustig te worden want ik geraak echt in paniek.

Kan ook netelroos zijn misschien. Dat klinkt precies als wat je omschrijft.
Oh trouwens, kut dat het zo lang duurt met je therapie, veel sterkte! Ik heb ook last van hypochondrie, mn dm staat open. Je kan oxazepam van de ha krijgen als dat nodig/fijn is.

2 likes

Lief dat je het vraagt! Alles bleek inderdaad goed te zijn, dus dat was erg fijn om te horen. Hopelijk hoor jij ook snel dat er niks aan de hand is

3 likes

Ik heb van mijn tandarts een verwijzing naar de kaakchirurg gekregen om twee ontstoken kiezen te laten trekken maar ik kan pas over 5(!!) weken terecht. Tot die tijd mag ik paracetamol en ibuprofen gebruiken tegen de pijn. Maar zolang achter elkaar ibuprofen gebruiken is toch niet goed? Dacht dat dat max. een aantal dagen mocht?

Drie maanden later zitten ze er nog steeds… en het jeukt ook meer. Toch maar even de miconazolnitraat gaan halen!

Misschien in een ander ziekenhuis proberen?

Bel je zorgverzekeraar, zij zouden je exact moeten kunnen vertellen waar je het best en het snelst geholpen kan worden.

Ik heb bij de winkel tabletjes gehaald. Als dat niet werkt ga ik naar de HA voor wat sterkers. Dankjewel :heart:

In de winkel? Valeriaan?

Evt ander ziekenhuis proberen, bijvoorbeeld een kliniek. Ik weet er eentje in Amsterdam waar je altijd snel terechtkan, mocht je daar in de buurt wonen

1 like

Kan het geen tekenbeet zijn?

@Merel @Portugal @Broodrooster thanks voor jullie reacties. Ik heb nu inderdaad wachtlijstbemiddeling aangevraagd via mijn zorgverzekeraar. Had zelf ook al 2 andere ziekenhuizen gebeld maar de wachttijd was helaas vergelijkbaar (woon in R’dam trouwens).